1400-01-29 22:16
1095
0
74217
یادداشت؛

راه خروج از بحران

علاج دردهای مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب_اصلح و مناسب در انتخابات ریاست_جمهوری است و امیدواریم نتیجه صندوق ها فارغ از پیروزی هر جناح سیاسی، رفع مشکلات مردم باشد.

به گزارش گلستان ما، مشارکت مردم در تصمیم گیری های کلان، یکی از مهم ترین اصول نظام های مردم سالار از گذشته تاکنون بوده است. 

به همین سبب انتخابات در چنین نظام هایی، تاثیر مستقیمی بر سیاست های آن نظام گذاشته و به عبارتی نتیجه انتخابات صدا و خواسته صریح آن ملت را عیان می سازد. 

 

جمهوری اسلامی ایران که بر دو مبنای مهم جمهوریت و اسلامیت بنا شده از ابتدای حرکتش اصل جمهوریت و احترام به دیدگاه مردم را به جهانیان نشان داده است. به ندرت می‌توان نظام سیاسی یافت که در ابتدای راه، خود را به رفراندوم گذاشته و پس از کسب اکثریت آرا ساختار خود را بنا کند. 

مردم کشورمان از ابتدای راه انقلاب علی رقم تبلیغات رسانه ای فراوان دشمن، بار ها در صحنه های انتخابات با حضور پرشور خود نقشی مهم در سیاست های انقلاب داشته اند که مهمترین آن حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب کاندیدا و رویکرد مدنظرشان است.

 فارغ از اظهار نظرهای گوناگون جناح های سیاسی، باید اذعان داشت که به واقع در همه دوره ها، کاندیدایی مورد نظر مردم قرار گرفته که گفتمان او به نیاز روز جامعه نزدیکتر بوده است. 

 همان مردمی که به مرحوم هاشمی با گفتمان سازندگی اعتماد کردند، در سال ۷۶ به دولت اصلاحات با گفتمان توسعه سیاسی و مدنی رای دادند. همان مردم در سال ۸۴، گفتمان عدالت طلبی را پسندیدند و در سال ۹۲ با شعار مذاکره با غرب، دولت روحانی را وارد پاستور کردند.

این سلیقه مردم نبود که تغییر کرده بود بلکه اقتضای گفتمانی جامعه ایجاب میکرد مردم این رویکرد را بیشتر بپسندند. ولو آنکه این شعارها در واقعیت به توسعه کشور کمکی کرد یا خیر! به داد محرومین رسید یا خیر! یکی از دلایل افت عملکرد روسای جمهور در چهارسال دوم مسئولیت خود را می‌توان در همین نکته جستجو کرد. 

مردم در چهارسال اول به گفتمان آن شخص توجه کرده و به آن اعتماد میکنند و طبیعتا آن عملکرد مبتنی بر این گفتمان مورد اقبال مردم در چهارسال ابتدایی قرار می‌گیرد اما در چهار سال دوم نیاز گفتمانی جامعه تغییر کرده اما مردم با توجه به عملکرد مطلوب چهارسال ابتدایی به همان شخص و همان گفتمان کهنه مجدد اعتماد می‌کنند و به همین علت در چهار سال دوم این گفتمان پاسخگوی نیاز روز جامعه نیست.

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با اشاره به تلاش مخالفین جمهوری اسلامی در جهت مشارکت پایین مردم در انتخابات و دلسرد کردن آنها انتخابات را یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور دانستند. ایشان فرمودند وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می شود. 

هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود. 

ملت ایران بارها با حضور پای صندوق انتخابات بیعتی مجدد با آرمان های ایران اسلامی داشته است و نقشه های دشمنان این مرز و بوم را نقش بر آب کرده است و در این انتخابات نیز با توجه تغییر گفتمان مورد نیاز جامعه نیازمند رییس جمهوری پرتلاش با روحیه جهادی و با گفتمانی اقتصادی هستیم.

علاج دردهای مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب_اصلح و مناسب در انتخابات ریاست_جمهوری است و امیدواریم نتیجه صندوق ها فارغ از پیروزی هر جناح سیاسی، رفع مشکلات مردم باشد. 

به قلم عماد صادقی

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.