1400-02-12 10:21
847
0
74417
مصادف با نخستین شب از لیالی قدرانجام شد؛

نوای الغوث الغوث گلستانی ها در شب قدر کرونایی

روزه داران گلستانی در نخستین شب از لیالی قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی قرآن به سر گرفتند و این شب را احیا داشتند.

به گزارش گلستان ما؛ همزمان با شب ضربت خوردن امیرالمونین مردم روز دار استان گلستان مراسم پرفیض احیای نوزدهم ماه رمضان را رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کردند.

در این شب که یکی از شب هایی است که مقدرات انسان ها در آن نوشته می شود، کرونا هم مانع زمزمه کردن اذکار و طلب عفو مردم نشد و همه با حضور در بقاع متبرکه و امام زادگان و با رعایت اصول بهداشتی توصیه شده به مناجات پرداختند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی درباره برگزاری مراسم شبهای قدر گفت: آیین شب های قدر طبق دستور ستاد ملی کرونا با رعایت فاصله فیزیکی و به صورت محدود در مساجد برگزار می شود.

نور الله ولی نژاد افزود: این برنامه ها به مدت دو ساعت و در فضای باز برگزار شده و دستورالعمل های بهداشتی هم رعایت خواهد شد.

وی گفت: شب قدر، دُر گرانبهایی است که بشر در اختیار دارد و خریدار این دُر هم خداوند است لذا اگر کسی اعمال این شب را با اخلاص و مناجات بهتری انجام دهد، خداوند آن را گران تر می خرد.

در مرکز استان ودر آستان مقدس امام زاده عبدالله گرگان، تپه نور الشهدا و مساجد و در سایر شهرهای قرمز و نارنجی نیز مردم برای مقدرات یکساله خود، سلامتی بیماران  دفع بلا و رفع کامل بیماری کرونا که گریبانگیر جهانیان شده است دعا کردند .

امسال برای سلامتی مردم توصیه شده بود مردم حدالمقدور از حضور در اجتماعات ومراسمات گروهی پرهیز کنند و در خانه های خود احیا بگیرند.

قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سر و سخنرانی ها سعی شد با حداقل حضور روزه داران انجام شود و در بستر فضای مجازی برای عموم پخش شود .

مراسم احیاء شب قدر نماینده ولی فقیه در گرگان نیز که همه ساله در مسجد جامع گلشن برگزار می شد لغو و در بستر فضای مجازی به بازنشر مراسم سالهای گذشته اکتفا شد.

همچنین سنت افطاری دادن در این شبها از سوی مردم بیشتر می شد که امسال با توجه به شیوع کرونا به صورت بسته بندی نذورات خود را ادا کردند.

یکی دیگر از کارهایی که در این شب های ثواب دارد، اهدای خون است و با توجه به کمبود فرآورده های خونی در استان، مردم  به پایگاه های انتقال خون مراعه کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.