1403-05-16 04:38
426
0
90953
مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر:

توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاری شود

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: فریاد خبرنگاران توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاری است، مشکلات اساسی در این بخش سالهاست زمینه عدم استقلال فکری، سیاسی، اجتماعی را فراهم آورده است.

علی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: هر ساله شاهد جلسات متعدد و همایش‌های خوبی به پاس زحمات بی‌دریغ خبرنگاران هستیم لازم است که قدردانی از خبرنگاران و خانواده بزرگ رسانه در سراسر کشور همراه با اثبات مفهوم حقیقی جایگاه والای خبرنگاری باشد.

وی افزود: خبرنگارانی که از جنس مردم و دغدغه‌مند هستند، اهتمام به رفع مشکلات آنان، زمینه‌ساز تربیت نیروی خبرنگار تراز انقلاب خواهد بود.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر بیان کرد: توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاران و هدف‌گذاری برای تربیت نیروی جوان انقلابی در حیطه خبرنگاری و رفع مشکلات مادی و معنوی آنها، به معنای دیده شدن خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است و در واقع عبور از موانع در مسیر شتابنده تاثیرگذاری کار خبری در سطح بین‌المللی است.

منصوری گفت: خبرنگار تراز انقلاب باید مسلح به سلاح علمی باشد؛ در حقیقت توانمند کردن آنها در میدان جنگ رسانه‌ای حق و باطل اولین گام موثر است.

وی توضیح داد: امروز غول رسانه‌ای غرب توانسته در تغییر افکار اجتماعی، تاثیر گذاری طولانی مدت را بر اندیشه‌های جامعه بشری داشته باشد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر بیان کرد: تغییرات داده‌های خبری بر اندیشه‌ها، توانسته علاوه بر انتقال قدرت سیاسی؛ راهبری فرهنگی را هم مطابق سلایق خود اداره کنند و به فرمایش رهبر فرزانه و حکیم انقلاب توانمندی رسانه تا بدانجا است که می‌فرمایند: «جای شهید و جلاد عوض نشود».

منصوری ادامه داد: امروز در برخی از محافل سیاسی و سازمان‌های نفاق، تلاش می‌شود که جلاد را به جای شهید و شهید را جلاد معرفی کنند.

وی گفت: اگربپذیریم امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و جبههٔ باطل توانسته با ابزار نرم‌افزاری فرزندان اسلام را یکی پس از دیگری به شهادت برساند و کنگره شیطان بزرگ (آمریکا) نتانیاهو جنایت پیشه قرن را مورد تشویق قرارمی‌دهد، ضروری است که ساماندهی و سازماندهی برای مقابله با رسانه‌های معاند را جدی گرفت و اقدام عاجل صورت پذیرد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر ابراز کرد: از سوی دیگر، برای تربیت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی، نیازمند به پیش فرض‌های راهبردی داریم؛ اولین گام توانمندسازی خبرنگاران در میدان علم و حرفه خبرنگاری است، تا با استفاده دقیق و به موقع از خبر و پردازش متناسب خبر اجتماعی، سیاسی با بهره‌گیری لازم و مناسب با اهداف ملی با بی‌طرفی کامل در گزارش خبری و یا با انتقاد منصفانه و واقع گرایانه؛ بخشی کوچکی از رسالت خبرنگاری را جامعه عمل بپوشاند.

منصوری گفت: هرساله در سالروز شهادت، شهید صارمی به نقش شهید صارمی اشاره می‌شود اما به رسالت خون شهید صارمی و صدها شهید خبرنگاری که بی‌رحمانه در جنگ‌های نظامی به شهادت رسیده و می‌رسند کمتر پرداخته می‌شود.

وی افزود: دنیای بی‌رحم رسانه استکباری در جنگ ترکیبی با رویکرد تفکر لیبرالیستی هزاران کودک و زن و جوان و پیر را با رسانه ضد انسانی و تبلیغ و تهییج کاذب فرهنگ لیبرالیزم می‌کشد و کمترین بهایی را هم پرداخت نمی‌کند. شهید صارمی توانست با شهادتش؛ چهره تفکر ارتجاعی وابسته به سیاست گذاران غربی و امریکای جنایت‌پیشه را افشاء کند.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر ادامه داد: در حقیقت دشمن‌شناسی و افشاء چهره دشمن اولین گام رسالت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است و به فرموده مقام معظم رهبری: «باید دشمن را شناخت، شیوه و سمت‌وسوی کار دشمن را دانست و بهنگام، بوقت با هر وسیله‌ای که در اختیار من و شما هست، در مقابل او باید ایستاد».

منصوری بیان کرد: امروز بزرگترین رسالت خبرنگاران انقلابی، دشمن‌شناسی است، پیام‌رسانی پیام شهدا در جامعه است، امیدآفرینی برای آینده انقلاب اسلامی،خنثی‌سازی برنامه‌های شیطان بزرگ و ایادی خارجی و منافقین داخلی آنان است.

وی گفت: مسئولیت گراسنگ خبرنگاران تبیین پیام شهدا و اثربخش نمودن شهادت آنها در جامعه است؛ پیام شهدای خبرنگار و شهیدان جبهه مقاومت تابلوی زیبایی را در برابر دیدگان جامعه خبری به نمایش گذاشته است.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر افزود: امروز در غزه اسرائیل چهره حکومت ظالمانه یزیدی را به نمایش گذاشته و امریکا که دستش به خون مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت آغشته است با زر و زور و تزویر رسانه بدنبال فریب افکار عمومی است.

منصوری توضیح داد: امروز کار خبری و خبرنگاری به معنای حضور، در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام است و گرامیداشت روز خبرنگار باید راهبردی برای شناخت هر چه بیشتر حیطه سترگ مسئولانه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: افشاء چهره خبیث امریکا و کشورهای غربی یک جهاد واقعی است که می‌تواند درس دشمن‌شناسی را برای نسل جوان به همراه داشته باشد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر افزود: متاسفانه نگاه سیاسی بر جامعه خبری در دولت‌ها باعث شده تا خبرنگاران نتوانند به وظایف و رسالت خبری خود، نقش راهبردی داشته باشند.

منصوری تاکید کرد: توقع به حق از جامعه نخبگانی خبرنگاران آن است که پیام‌رسان امید و نشاط و چشمان تیزبین آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و حلقه اتصال بین واقعیت‌های موجود به وضعیت مطلوب جامعه انقلابی باشند! رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رفع موانع بر سر راه آنان نیازمند همت انقلابی است.

وی گفت: مشکلات اساسی خبرنگاران و اهالی رسانه در استان سالهاست که باعث عدم استقلال فکری، سیاسی، اجتماعی را فراهم آورده است و همین امر باعث شده تا روحیه مطالبه‌گری افول و یا به دست فراموشی سپرده شود.

منصوری؛ بررسی راهکارهای اجرایی برای رسیدن به استقلال همه‌جانبه برای جامعه خبری تراز انقلاب اسلامی را نیازمند حمایت جدی و دلسوزانه مدیران کشور دانست. 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.