1400-02-11 15:30
951
0
74404
استاندار گلستان خبرداد؛

افزایش 1.5 برابری فوتی های کرونا در گلستان/روند بستری کاهشی شد

حق شناس گفت: طی هفته گذشته قریب به ۱۴۰ نفر از تعداد بیماران بستری کرونایی استان گلستان کاهش یافته اما تعداد فوتی ها نسبت به هفته قبل تر ۱.۵ برابر شده است.

به گزارش  گلستان ما؛ هادی حق شناس  ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان گلستان اظهار کرد: فزایش فوتی های ناشی ازکرونا  ضرورت اجرای پروتکل های بهداشتی همگانی را افزایش می دهد.

وی افزود:  اگرچه طی هفته گذشته قریب به ۱۴۰ نفر از تعداد بیماران بستری کرونایی استان کاهش یافته اما تعداد فوتی ها نسبت به هفته قبل تر ۱.۵ برابر شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: مراسم شب های احیا در شهرهای قرمز و نارنجی در گرگان، مینودشت، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، آزادشهر، علی آبادکتول، کردکوی و بندرگز در فضاهای باز و به مدت ۲ ساعت از ساعت ۲۲ تا ۲۴ با جمعیت محدود و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد و نیروی انتظامی پس از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مجاز به اعمال جریمه خواهد بود.

حق شناس بیان کرد: هیات امنای مساجد می توانند با هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی سرباز برای سب های احیا استفاده کنند.

عبدالرضا فاضل در ادامه اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا، بستری در مراکز درمانی گلستان امروز ۱۳نفر نسبت به دیروز کمتر شد.بستری ۵۳۹ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان

وی افزود: هم اکنون ۹۰بیمار بد حال در بخش آی سی یو بستری هستند و از این تعداد ۳۸بیمار هم با ونتیلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند.

رئیس علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: هم اکنون گرگان، مینودشت و گالیکش در وضع قرمز کرونایی، کلاله، گنبد کاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، کردکوی و بندرگز در وضع نارنجی ابتلا به کرونا و مراوه تپه، رامیان، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن شهر‌های زرد و کرونایی استان هستند.

فاضل مجموع بهبود یافتگان بیماری کرونا در گلستان را ۲۵هزار و ۱۴۷نفر اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون شهروندان بالای ۸۰ سال در حال انجام است باید مکان هایی برای مسقف با پارکینگ لازم با هماهنگی فرمانداری ها در شهرستان ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.