1400-01-19 07:52
474
0
74041
در 24 ساعت گذشته در گلستان چه گذشت؛

از اعلام وضعیت قرمز کرونایی تا تحقق ۹۰ میلیون دلار صادرات از استان

از اعلام وضعیت قرمز کرونایی تا تحقق ۹۰ میلیون دلار صادرات از استاناز جمله اخبار مهم چهارشنبه18 فروردین در گلستان بود.

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برخی از اخبار مهم استان را در قالب یک بسته خبری منتشر می‌کند.

در ادامه بخوانید:

 *** تیم بسکتبال شهرداری گرگان با پیروزی در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر برابر شیمیدر در آستانه حضور در فینال قرار گرفت.

 *** رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۴۹۲ محکوم مالی در گلستان از زندان آزاد شدند.

*** رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: وضعیت کرونا در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، مینودشت و آزادشهر قرمز شده و در مجموع هم گلستان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

*** معاون فنی مرکز بهداشت گلستان از انجام روزانه ۱۸۰ تست کرونا در استان خبر داد و گفت: نتایج ۳۰ درصد این تست ها مثبت می شود.

***رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: پیش‌بینی صادرات از استان گلستان ۱۱۸ میلیون دلار بود که به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه روابط تجاری توسط ترکمنستان، تنها ۹۰ میلیون دلار آن محقق شد.

***مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۵۵۷ واحد راکد کشور به چرخه تولید بازگشته است.

*** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال گذشته ۵۰۸ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی اشتغال ۹ هزار و ۷۷۵ نفر در گلستان صادر شده است.

*** فرمانده انتظامی گرگان از کشف ۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبرداد.

*** فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان از دستگیری ۶ صیاد غیرمجاز در حوزه استحفاظی گمیشان خبرداد.

*** شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که نماز جمعه این هفته تنها در ۶ شهر استان اقامه می شود.

*** رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت که سال گذشته دوست‌داران محیط زیست حدود ۴۰۰ جانور مصدوم و نابالغ شامل انواع پرنده و حیوانات پستاندار را برای مداوا و تیمار تحویل محیط زیست استان دادند.

*** مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: چشم‌انداز پیش‌بینی فصلی بارش استان بیانگر آن است که میزان بارش بهار در حد نرمال خواهد بود لذا بارش فصل بهار، کاهش بارش زمستان را جبران نخواهد کرد.

*** یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: این تصور ذهنی نادرست برخی کشاورزان که تنها راه کنترل آفات و بیماری‌های باغات و مزارع استفاده از سموم شیمیایی است، مسلماً عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت.

*** صادرات ریلی سیمان از گلستان پس از چهار روز ارسال آزمایشی، امروز چهارشنبه با سه واگن ۶۸ تنی از ایستگاه راه‌آهن بندرترکمن به کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان آغاز شد.

***محرومیت مراوه‌تپه و از سویی ارتزاق اکثر مردم این شهر از طریق دامداری و در نظر نگرفتن زمینی برای انتقال دام موجب شده تا مسوولان و مدیران شهری در مراوه‌تپه با انعطاف بیشتری موضوع خروج دام از محدوده شهر را بررسی و مدیریت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.