1400-01-28 11:44
4336
0
74186
در گفتگو با گلستان ما مطرح شد؛

لزوم ارتقاء شبکه ملی و پهنای باند آن از زبان یک کارشناس هنری/ دعوا بر سر فیلترینگ هدر دادن انرژی است

کارشناسی ارشد پژوهش هنر گفت: دعوا بر سر فیلترکردن چندسایت یا شبکه اجتماعی هدر دادن انرژی است و این مدیریت فضای مجازی نیست، ضمن ارتقاء شبکه ملی و پهنای باند، اگر بتوانیم حتی محتوایی صرفا برای سرگرمی در فضای مجازی تولید کنیم تا اتمسفر دیداری و شنیداری در فضای مجازی را مدیریت کنیم کار بهینه و مطلوبی انجام داده ایم.

به گزارش گلستان ما؛ میلاد بادلی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دعوا بر سر فیلتر کردن چندسایت یا شبکه اجتماعی هدر دادن انرژی است و این مدیریت فضای مجازی نیست، اظهارکرد: مضاف برآن که با این فیلترشکن ها این مدیریت تخطئه می شود بلکه مدیریت آن کنترل، ضریب دادن و حذفی است که شبکه های اجتماعی خارجی انجام میدهند.

وی تاکید کرد: برای این تولید محتوا باید از گستره ای از ارتقاء زیرساخت ها،تولید نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی،تولید بازی ها ، کتابخانه های دیجیتال و... تا آموزش عمومی و فرهنگ سازی و مسائل اجتماعی در نظر گرفت .نباید از تعامل با جهان خودداری کرد بلکه باید به سمت مدیریت ،کادرسازی و تولید محتوای تاثیرگذار مبتنی بر ارزش های انقلاب و ضریب دادن به این تولیدات رفت .

مجری طرح و تهیه کننده برنامه های فرهنگی و هنری با اشاره به تعریف  شهید سید مرتضی آوینی در کتاب آینه جادوی شان از هنر " هنر، شیدایی حقیقت است همراه با قدرت بیان آن شیدایی و هنرمند کسی است که علاوه بر شیدایی حق، قدرت بیان آن را نیز از خداوند متعال گرفته است" اظهار کرد: هنرانقلاب فراتر از تقلید و محاکات، قالب ها و این دست نوع پذیری های مرسوم ، متعهد به حقیقت است . هنر انقلاب هنری چند وجهی است ، هم کاربردی است و هم دارای زیبایی شناسی و بر گرفته از حکمت ومعرفت اسلامی.

وی افزود: مردم در سال 57 با انقلاب وبعد از آن با رای دادن به جمهوری اسلامی ایران  ایجاد زنجیره ای از ارزش ها کردند،هنر انقلاب اسلامی مطالبه و جزو آرمان های مردم بود ، این مطالبه و دگرگونی فضای هنری حتما جایگاه ویژه ای در کشور باید داشته باشد.هنرمندان انقلاب اسلامی هم به تبع این خواست مردمی، پیشران این مطالبه ها  و متعهد به مردم و کشور هستند و برای تغییر، تعالی کمال رسیدن وضع موجود و رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی همواره تلاش می کنند.

بارزترین ویژگی هنرمندان انقلاب اسلامی تعهد به حقیقت است

فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما با بیان اینکه بارزترین ویژگی هنرمندان انقلاب اسلامی تعهد به حقیقت است، تاکید کرد:  هنرمند انقلاب جهان را به مثابه نشانه ای از حق می بیند و در هر موضوعی در جست و جو حقیقت است، با هر ابزار کاری و در هر قالب و فرمی این تعهد به حقیقت وجود دارد. به بیان امام خمینی (ره) رهبر و معمار کبیر انقلاب اسلامی، هنر دمین روح در کالبد انسان هاست و هنرمند انقلاب اسلامی هم رسالتش را در بیداری و تعالی انسان ها می بیند. داشتن واکنش به موقع به پیرامون و مسائل روز ،جریان سازی نیز از ویژگی ها هنرمند انقلابی است.

وی ابراز کرد: هنری که برآمده از تعهد ،اخلاق و دین باشد همواره در خدمت تعالی کمال انسان هاست، انقلاب اسلامی و تحولات پیرامون آن هم با همین رویکرد شکل گرفت ، هنرمند انقلاب جناحی عمل میکند و فقط به آرمان ها و ارزش های انقلاب و عدالتخواهی انقلاب فکر میکند .،شاید جناح ها تعهد و حقیقت موجود در آثار هنری انقلاب را  با نزدیکی یا دوری نسبت به مانیفست جناحی شان بسنجند اما هنر انقلاب همواره در خدمت انقلاب اسلامی و  ارزش های برگرفته از آن است .

بادلی با بیان اینکه شبهه و شایعه را باید در همان محل تولید آن شبهه و شایعه انجام داد و این پاسخ دادن حضور هنرمندان حقیقت جو و واکنش هوشمندانه آنان را میطلبد، اذعان کرد:  فضای مجازی فرصت خوبی است تا با سوال ها،دغدغه و حفره ها و سرنخ های فکری مردم آشنا شد و تلاشی برای پاسخ دادن یا رفع آنها کرد .

وی یادآورشد: در فضای مجازی ، محتواهایی که توسط دشمنان جمهوری اسلامی تولید می شود،تصویری نامطلوب از کشور را ارائه  می دهد که بهتر است باتولید محتوا مدیریت این تصویرسازی که ناخواسته برای جهانیان مخابره می شود را از آن خود کرد.

وی تاکید کرد: نباید منتظر ماند تا شبهه یا شایعه ایجاد شود بعد به دنبال پاسخ آن باشیم بلکه باید به نیازهای فکری مردم توجه شود.

این فیلمساز گلستانی اضافه کرد: در ابتدای پیدایش کرونا که هنوز این ویروس ناشناخته بود و فضای ترس و دلهره در فضای مجازی شکل گرفته بود عکسی در فضای مجازی از فعالیت مبارزه با ویروس کرونا دست به دست شد که اتمسفر حاکم در فضای مجازی را به سمت امیدواری و صبوری برد که امیدواری کاذب هم نبود و واقعیت قصه همین بود.

 بادلی همچنین بیان کرد: اگر بتوانیم حتی محتوایی صرفا برای سرگرمی در فضای مجازی تولید کنیم  تا اتمسفر دیداری و شنیداری در فضای مجازی را مدیریت کنیم کار بهینه و مطلوبی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند : " در فرهنگ هم -مثل مسائل اقتصادی- اگر تولید نکردیم، به واردات احتیاج پیدا میکنیم. مثل مسائل اقتصادی است که شما اگر چنانچه تولید داخلی نداشته باشید، واردات می‌آید جای تولید داخلی را میگیرد" حالا شما فکر کنید در زمینی فعالیت می کنیم که هنوز هم اگر محتوایی با موضوع مقاومت و شهید سلیمانی بارگذاری کنید درجا یا بعد از مدتی حذف  می شود، لازمه این تولید محتوا ارتقاء شبکه ملی و پهنای باند است.

بیانیه گام دوم انقلاب فرصت خوبی برای رشد هنر انقلاب وجوانان هنرمند

بادلی گفت: اگر به افرادی که در ادوار مختلف درجایگاه های مدیریتی و سیاست گذاری هنر انقلاب قرار گرفته اند در گذر زمان خوب نگاه کنیم می بینیم برخی زیاد هم به تاثیرگذاری هنرانقلاب ، جوانان و حتی ارزش های انقلاب باور لازم را نداشته اند از این منظر می توان گفت بله در رشد شکوفایی هنر انقلاب و پرورش هنرمند کم کاری شده است اما بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرصت خوبی است تا  رشد و شکوفایی هرچه بهتر هنر انقلاب  را به دست جوانان و هنرمندان متعهد رقم بزنیم .

وی ابراز کرد: باور نداشتن به هنرانقلاب، عمومیت جمهوری اسلامی که برگرفته از روح عدالتخواهی انقلاب اسلامی است و عدم تاب آوری مدیران و مسئولین در برابر نقد باعث می شود تا خودشان رغبتی به تولید این آثار نداشته باشند حتی تا حدممکن جلوی تولید و انتشار این آثار بگیرند چون این همراه این بازنمایی غرورملی، برهه های زمانی از تاریخ انقلاب و نتیجه سیاستگذاری و فعالیت مدیران وقت که باعث فراز و فرود این غرور ملی هم شده بازنمایی و بررسی می شود.بطور مثال شما سریال گاندو یا فیلم سینمایی «منصور» که در مورد تاثیرگذاری شهید ستاری است را ببینید.

بادلی اضافه کرد:  نمی توان به حادثه ای تاریخی از انقلاب اسلامی اشاره داشت و نامی از شخصیت ها که اتفاقا آن زمان مسئول هم بودند به میان آورده نشود.نکته جالب اینجاست که همین مدیران به جذب حداکثری و حتی تعامل با ضدانقلاب فکر می کنند گه خوب هم هست اما تاب بازنمایی یک واقعه تاریخی از جوانان انقلاب را ندارند .

هفت خوان مجوز آثار هنری

وی در ادامه به روند صدور مجوز ها در آثار هنری اشاره کرد و گفت: خان اول گرفتن مجوز از ارگان ها و سازمان هاست،هر پروژه سختی های خودش را دارد.هر مسئول برحسب وظایف خود از یک منظر به پروژه ما نگاه می کند.مسئولی نگران است این کار انقلابی و ارزشی منجر به ضدارزش نشود و به کارکرد فرهنگی آن فکر میکند ،مسئول دیگر به مدیریت مالی و بازگشت هزینه مالی آن فکر می کند و ... از این خان که بگذریم نکته بعدی شرایط تولید پروژه هاست که متاسفانه برخی بخاطر عدم عمل به تعهدات برخی دستگاه ها خوب پیش نمی رود . خان بعدی انتشار و اکران به موقع آثار در زمان مناسب هست تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد .

کارشناس امور هنری،سینمایی ارشاد مراوه تپه خاطرنشان کرد: به نظرم مراکز حوزه هنری برای تاثیرگذاری بیشتر در جغرافیای استان های خود از یک نهاد یا اداره تبدیل به یک ستاد استانی شوند یا حداقل مثل یک ستاد عمل کنند .با دستگاه های مرتبط فرهنگی و ادارات سطح شهرستان تعامل بر قرار کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.