1394-08-04 14:54
2798
0
22650

هیئت مدیره های انجمن و خانه مطبوعات گلستان گزارش عملکرد بدهند / انجمن و خانه بدون برنامه ، مطالبه خبرنگاران نیست

خبرنگاران در انتظار تحقق مطالبات و کاندیداهای خانه مطبوعات در انتظار برگزاری انتخابات لحظه‎شماری می‎کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ، زمانی که پای تشکل صنفی خانه مطبوعات به استان گلستان باز شد جامعه خبری امیدوار شدند که تشکلی به میدان آمده تا در قالب خانه مطبوعات، خانه امیدشان شود اما با گذشت زمان این امیدواری به ناامیدی تبدیل شد چنانکه جامعه رسانه‎ای استان گلستان درباره خروجی چندساله تشکل‎های صنفی همچنان رضایت چندانی ندارند و در این مدت کسانی که بر اریکه تصمیم‎گیری تکیه زدند به جز در زمان انتخابات جویای احوالات فعالان رسانه‎ای استان نمی‎شوند.

تشکل‎های صنفی برای بهبود وضعیت جامعه خبری استان گلستان شکل گرفتند و خبرنگاران به امید فردایی بهتر قلم زدند و همت گماردند تا شاید با فعالیت خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه‎نگاران روزهای خوشی برای اهالی قلم رقم بخورد.

اما مشکل اینجاست که وقتی مسئولان بی‎دغدغه بر کرسی مسئولیت تکیه بزنند نتیجه آن می‎شود که مشکلات همچنان به قوت خود باقی می‎ماند و زمانی زخم کهنه سر باز می‎کند که متولیان جامعه خبری خودشان گرفتار مشکل شوند این وضعیت مصداق بارز خانه مطبوعات قبلی و فعلی، انجمن صنفی قبلی و فعلی و ... در استان گلستان است.

مسندنشینان تشکل‎های صنفی پیشین و کنونی به دلیل آنکه خودشان دغدغه بیمه و امنیت شغلی ندارند تا به حال پیگیر مجدانه وضعیت لغو بیمه خبرنگاران نشدند و انگار برای دوستان مهم نبوده که چه اتفاقی برای همکاران رسانه‎ای آنها در سطح استان گلستان افتاده است.

کسانی که در تامین پیش و پا افتاده‎ترین مطالبات خبرنگاران عجز دارند و حتی کوچکترین اقدام خوشایندی در این راستا انجام ندادند چگونه می‎توانند فردایی بهتر برای پیشگامان عرصه اطلاع‎رسانی رقم بزنند به راستی اصحاب رسانه باید به کدامین اقدام انجام شده تشکل‎های صنفی امیدوار باشند، خبرنگاران دیگر رمقی برای آینده شغلی خود در عرصه رسانه و مطبوعات ندارند که چشم به انتخابات آینده بدوزند.

هرچند در آستانه انتخاباتی دیگر برای تشکل صنفی خبرنگاران یعنی خانه مطبوعات استان گلستان هستیم خانه‎ای که در روزهای پایانی فعالیت‎اش هم دچار تلاطم حاشیه‎هاست و این بار به تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است کمیته حقیقت‎یاب تشکیل شود که آیا اعضای رای‎دهنده از صلاحیت لازم برخوردار هستند یا خیر و اینکه بعد از گذشت مدت‎ها از موضوع اساسنامه خانه مطبوعات عنوان می‎شود که این اساسنامه ثبت قانونی نشده است و این بی‎برنامگی در سطوح مختلف از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا خانه مطبوعات استان گلستان نشان می‎دهد جامعه خبری خیلی نمی‎تواند در سایه بی‎تدبیری به فردایی بهتر دل خوش کند.

حال اگر کمی به فضای خبری در دنیای مجازی دقت کنیم می‎بینیم که بخش زیادی از اخبار پایگاه‎های خبری و تحلیلی استان گلستان به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان معطوف شده است و گویی تمام مشکلات جامعه رسانه‎ای گلستان فقط به برگزاری انتخابات گره خورده و خلاصه می‎شود غافل از اینکه مهمتر از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات بررسی کارنامه اعضای آن است.

افرادی که چندین سال بر کرسی خانه مطبوعات از بدو تاسیس تاکنون تکیه زدند اکنون باید در معرض پاسخگویی به افکار رسانه‎ای قرار بگیرند، خبرنگاران توقع دارند که بدانند در این چند سالی که گذشت چند درصد مطالبات جزئی و کلان جامعه رسانه‎ای با دستان گره‎گشای متولیان باز شد و چند درصد مطالبات بر زمین مانده و همچنان در سایه تکرار، خاکِ غفلت می‎خورد.

جامعه رسانه‎ استان گلستان انتظار دارد تا بداند در این سالها چه وعده وعیدهایی به خبرنگاران داده شد و چند درصد آن تحقق یافت اصلا این خانه یا انجمن با برنامه‎ریزی پیش رفت یا فقط سقف و برندی برای تصمیم‎گیران شد به هر حال هر چه بود و هست این توقع و انتظار وجود دارد که کمیته‎های مختلف خانه مطبوعات سابق و فعلی استان گلستان از رئیس گرفته تا بازرس و انجمن صنفی قبلی و فعلی نسبت به عملکردشان گزارش دهند تا جامعه رسانه‎ای استان گلستان به توانمندی تشکل های صنفی خود پی ببرند و بدانند که خانه امیدشان کجاست ؟!

از کاندیداهایی که قرار است پا به عرصه این تشکل صنفی بگذارند نیز همین توقع وجود دارد که برنامه‎های خود را برای بهبود وضعیت جامعه خبری استان گلستان ارائه کنند و یادشان باشد که قلم خبرنگاران و دوربین عکاسان این لحظات را ثبت خواهد کرد تا دوباره به پای وعده و وعیدها چشم انتظار روزهای بهتر شوند.

‎انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.