1394-07-02 05:58
2025
0
20954
گلستان ما به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر مي كند:

مواضع امام خميني (ره) در نخستین روزهای جنگ - قسمت سوم

امام به عنوان فرمانده کل قوا و رهبرکبیر انقلاب اسلامی همواره با اتخاذ مواضع و تصمیمات مُدبّرانه سُکان انقلاب اسلامی را در تلاطم حوادث بخوبی پیش راند. یکی از بزرگترین حوادث تاریخ سیاسی معاصر ایران و جهان 8 سال دفاع مقدس است که طی این مدت ایران بطور بی رحمانه مورد تجاوز ارتش متجاوز عراق به فرماندهی صدام حسین قرار گرفت .

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا خاركوهي تاريخنگار و نويسنده گلستاني مواضع امام خميني (ره) در زمان دفاع مقدس را طي مجموعه اي جمع آوري نموده كه قسمت اول آن را خواهيد خواند.0.Copy-of-200701206510

امام به عنوان فرمانده کل قوا و رهبر کبیر انقلاب اسلامی همواره با اتخاذ مواضع و تصمیمات مُدبّرانه سُکان انقلاب اسلامی را  در تلاطم حوادث بخوبی پیش راند. یکی از بزرگترین حوادث تاریخ سیاسی معاصر ایران و جهان 8 سال دفاع مقدس است که طی این مدت ایران بطور بی رحمانه مورد تجاوز ارتش متجاوز عراق به فرماندهی صدام حسین قرار گرفت . در این مدت همه کشورهای اروپایی و آمریکا و روسیه و حتی برخی از دول آفریقایی و عربی و اسرائیل و ژاپن نیز به کمک صدام شتافتند. مواضع اصولی و شجاعانه حضرت امام در روزهای پر حماسه دفاع مقدس، در واقع مهمترین سرفصل تاریخ جنگ می باشد که بسیار راهگشای ملت رزمنده ایران در مقابله با متجاوزان بود. لذا در اینجا مروری داریم بر نخستین مواضع امام در نخستین روزهای جنگ از 31 شهریور تا 8 مهر ماه سال 1359شمسی .

*************************

پیام مورخ 2 مهر سال 1359 حضرت امام به ارتش و ملت مسلمان عراق برای مخالفت با دولت صدام

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏

ملت شريف و مبارز و مسلمان عراق، ارتشيان رزمنده، افسران و درجه داران و سربازان مسلمان عراق. كارگران و كارمندان مسلمان عراق!

 شما همه از نزديك جنايتها و خيانتهاى حزب كافر بعث را ديده و مى‏بينيد. شما تلخى حكومت كافر بعثى را چشيده‏ايد.

شما مى‏دانيد كه صدام حسين و رفقاى كافر او تابع ميشل عَفْلَقْ ملحد و نوكر چشم بسته صهيونيسم و امپرياليسم به امر اربابان جهانخوار خود به ايران و ملت ايران- كه با اللَّه اكبر و پشتوانه اسلام عزيز كفار را از ميهن خود راندند- حمله نموده و بى‏رحمانه برادران ايمانى شما را به قتل مى‏رسانند.

شما مى‏دانيد كه اين جنگ بين ايران و بعثيهاى عراق، جنگ بين اسلام و كفر و قرآن كريم و الحاد است. از اين جهت، بر همه شما و ما مسلمانان جهان لازم است از اسلام عزيز و قرآن كريم دفاع كنيم و اين خيانتكاران را به جهنم بفرستيم.

 اكنون تكليف شرعى، الهى، انسانى شما آن است كه در هر محلى هستيد به ضديت و كارشكنى برآييد.

 ارتش عراق به ارتش ايران ملحق شود؛ و امروز نزديك به صد نفر از درجه داران و افسران و رزمندگان عراق به ايران آمده و در آغوش اسلام قرار گرفته‏اند. و بايد ارتش عراق بداند كه ايران با آغوش باز از برادران ايمانى ارتشى عراقى خود پذيرايى و پشتيبانى مى‏كند.

بايد به حسب تكليف شرعى كارگران از هر طبقه كه هستند و كارمندان در اداره كه مى‏باشند با اعتصابها و مخالفتها خدمت خود را به اسلام عزيز و قرآن كريم نشان دهند.

 ملت عراق از دادن ماليات و پول آب و برق به دولت كافر خوددارى كند، كه كمك به دولت غير قانونى كافر است؛ كمك به مخالفين اسلام است كه در حال جنگ با اسلام مى‏باشند، و با راهپيماييهاى ميليونى عمل جنايتكاران عراقى را محكوم نمايند.

شما برادران عراقى بايد بدانيد كه برادران ايرانى شما اكنون در حال آماده‏باش هستند، و هر وقت كه لازم باشد با بسيج عمومى، مخالفين با اسلام را سركوب مى‏كنند.

شما برادران ارتشى و غير ارتشى و همه قواى مسلح از عمل ملت ايران كه با دست خالى قدرت شيطانى ابرقدرتها را در هم شكست، عبرت بگيريد و از شيطان بزرگ و كوچك نهراسيد، و براى دفاع از اسلام و كشورهاى اسلامى بپاخيزيد. خداوند با شما است. انْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ اقْدامَكُمْ.

 و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوي الخمينى ///‏

 منبع: کتاب صحيفه امام- جلد ‏13

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

مواضع امام خميني (ره) در نخستین روزهای جنگ - قسمت اول

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.