1401-06-11 22:40
910
0
81458
به قلم فعال رسانه‌ای استان گلستان؛

واکسیناسیون دولت رئیسی علیه فساد اداری / همراهی دستگاه قضا با دولت شاخ غول فساد را می‌شکند 

مردم مبارزه با غول فساد و شکستن شاخ مفسدان را از دولت رئیسی باور کردند و اعتقاد  دارند که همراهی دستگاه قضایی و تشدید فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی باعث برچیده شدن سفره مفسدان از بیت المال خواهد شد.

به گزارش گلستان ما،؛ زمانی که قاضی القضات رئیسی به منصب ریاست جمهوری رسید غول هفت سر فساد بر پیکر دولت سایه انداخته بود.

خبرهای تلخ هرج و مرج و افزایش افسارگسیخته و یکشبه قیمت‌ها در بازار سکه، طلا، مسکن و خودرو و غیره کام مردم را تلخ کرده بود، پشت این فراز و فرود ناگهانی قیمت‌ها مافیای زر و زور و تزویر بود و اقدامات هم در دستگاه دولتی برای نظارت و جلوگیری از رخنه اطلاعاتی آنگونه که باید چنگی به دل نمی‌زد و حتی گفته می‌شد که فساد دولتی شده و  مبارزه با فساد را باید دولت از اطرافیانش آغاز کند.

گرچه در آن زمان گفته می‌شد که برخورد با افراد فاسد در شان قوه قضاییه است اما جلوگیری از فساد وظیفه دولت‌ است که مسئولان وقت برای خود خطوط قرمز تعریف کرده بودند که پاشنه آشیل دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و حتی قوه قضائیه شده بود.

اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم، دولت با ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف  از افزایش فساد اقتصادی جلوگیری کرد با این کار بنگاه داری بانک ها که یکی از مراکز اصلی فساد اقتصادی بود، کاهش یافت.

مردم مبارزه با غول فساد و شکستن شاخ مفسدان را از دولت رئیسی باور کردند و اعتقاد  دارند که همراهی دستگاه قضایی و تشدید فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی باعث برچیده شدن سفره مفسدان از بیت المال خواهد شد.

در روزهای گذشته در شهر گرگان خبری تاسف‌بار از دستگیری یکی از مدیران شهری در حین دریافت رشوه در فضای مجازی مطرح شد و این مسئله باعث شده که فعلان فضای مجازی به موضوع مبارزه با فساد در دولت سیزدهم که رئیس جمهور آن بیان کرده هیچ خط قرمزی در دولت در این زمینه وجود ندارد بپردازند.

این انتظار از دستگاه قضایی نیز وجود دارد با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در امر مبارزه با فساد و همراهی با دستگاه قضایی مسئولان نیز بدون تعارف و در نظر گرفتن خطوط قرمزی  به پروند‌های مفاسد اقتصادی ورود پیدا کنند.

همراهی دولت با دستگاه قضایی و هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باعث برچیده شدن روزنه‌های فساد در دستگاه‌های دولتی خواهد شد و مردم نیز انتظار دارند چنین پرونده‌هایی به صورت ویژه و با همه ابعاد رسیدگی شود.

یادداشت: داود خاندوزی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.