1402-01-03 22:09
1117
0
84183

وسوسه های شیطانی انس و جن در عزل و نصب مدیران ! / هبوط از ولایت الله به ولایت شیاطین جن و انس

اکنون در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره قرآن بهترین زمان برای محاسبه است که از خودمان سوال کنیم که ما آدم چه کسی هستیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم ؟

به گزارش گلستان ما؛ قرن‌ها از خلقت حضرت آدم(ع) و روایت مشهور او گذشته است و نه تنها هر یک از انبیای الهی آمدند و آنرا برای ابنای آن حضرت روایت کردند بلکه بطور خاص در قرآن کریم با ارائه روایت شناختی و ادراکی  از آن در طول سال و یا حداقل تاکید و تکرار آن در هر ماه مبارک رمضان؛ این اصل را در طول حیاتش یادآور می شود که فقط باید آدم  الله و ولی الله باشی و آدم شیاطین از انس و جن نباشید و تحت تاثیر وسوسه ها «يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ» و القائات بظاهر دلپسند آنان (آدم من باش! آدم ما باش ! به فلان و فلان می رسی ! اگر آدم من نباشی و آدم ما نباشی از فلان و فلان محروم خواهی شد! و تا آخر هم همین خواهد بود و...)قرار نگیرید؛ در غیر اینصورت از یاران شیطان «إِخْوانَ الشَّياطِينِ» و در نهایت خود شیطان«شَياطِينَ الْإِنْسِ»خواهی شد.

مقام معظم رهبری مدظله العالی در سخنرانی نوروزی مورخه ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ با استناد به آیه ۱۱۲سوره مبارکه الأنعام برای چندین بار این موضوع و تهدیدات ناشی از   آن را متذکر می شوند : «ما دشمن زیاد داریم، تعجّب نباید کرد. عرض کردم در قرآن خدای متعال میفرماید که وَ کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیٰطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلیٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورا ؛ هم دشمنان جنّی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم میکنند؛ سیستم‌های اطّلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری میکنند؛ یوحی بَعضُهُم اِلیٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورا.»

در تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در ارتباط با آیه یاد شده ( وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطِينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى‌ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ «( ای پیامبر اينان تنها در برابر تو به لجاجت نپرداختند، بلكه) ما اين گونه براى هر پيامبرى، دشمنى از شيطان‌هاى انس و جنّ قرار داديم. كه برخى از آنان حرف‌هاى دلپسند و فريبنده را به برخى ديگر مرموزانه القا مى‌كنند. البتّه اگر پروردگارت مى‌خواست، چنين نمى‌كردند. (ولى سنّت الهى بر آزادى انسان‌ها مى‌باشد،) پس آنان را و آنچه به دروغ مى‌سازند به خود واگذار.)؛ این پیام های قرآنی را برای بیداری و پایداری در آدم خود( خدا) بودن و پرهیز از آدم دیگری (شیاطین انس و جن)مورد تاکید قرار می دهد که توجه بدان ها نقشه راه حیات طیبه را برای انسانی که آدم خداست ترسیم می کند؛

الف- از عوامل استقامت و پايدارى انسان، آگاهى از تاريخ و مشكلات ديگران است. «وَ كَذلِكَ»
ب - این مبارزه در طول تاريخ وجود داشته است. «وَ كَذلِكَ»
ج- شياطين انس و جنّ از طريق القاى به يكديگر، با هم ارتباط دارند. يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى‌ بَعْضٍ‌ ...
د - شياطين، روشهاى شيطنت را به يكديگر مى‌آموزند. «يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى‌ بَعْضٍ»
ه - مخالفان انبيا، تبليغات درون گروهى دارند. «يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى‌ بَعْضٍ»
و- كلمات زيبا و فريبنده، مى‌تواند از عوامل اغفال انسان باشد. يُوحِي‌ ... زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً
ز- خداوند انسان را آزاد آفريده و دنيا را ميدان درگيرى‌ها قرار داده است. «وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ»
ح- در نظام هستى، يك اراده حاكم است نه دو قدرت، يزدان و اهريمن در برابر هم نيستند و تلاش‌هاى انحرافى از قدرت و سلطه‌ى الهى بيرون نيست. «وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ»

مخاطب عام این وجیزه بطور کلی با این شاه بیت خلقت و بکار بردن آن آشنایی دارد؛ چه آنجا که بعنوان افراد عادی نظاره گر بالا و یا پایین آمدن آدم این و آن بوده اند! و یا چه آنجا که بعنوان آدم خدا بودن در معرض این وسوسه قرار گرفته است که آدم من و یا ما(حزب ، گروه ، باند و... ) می شوی!؟ و حاضر به پذیرش آدم این و آن نشده است و بیرون ميدان را ترجیح داده است و چه آنجا که خود به دلیل جایگاه اصلی و صاحب قدرت و اختیار( مدیر یا نماینده مجلس و...) و یا نفوذی که داشته است؛ مطالبه آدم من و ما باشی نموده است و یا بدنبال آدم من و ما بوده است و حتی با نازل ترین شرایط ممکن فردی را به مدیریتی نصب کرده است! چرا که آدم من و آدم ما بوده است!(در زمین من بازی می کند) و آنکه بالاترین شرایط و صلاحیت ها را داشته است را کنار گذارده اند؛ چرا که آدم من و ما نیست! حتی اگر آدم خدا بوده است!

اکنون در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره قرآن بهترین زمان برای محاسبه است که از خودمان سوال کنیم که ما آدم چه کسی هستیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم ؟ و این وسوسه های شیطانی در زندگی ما تا چه حد و میزانی نفوذ کرده است !؟ و در ساخت و تقویت سلطنت شیطانی آدم من و ما نقش داشته ایم یا نه!؟

انتهای پیام/دکتر حسن بیارجمندی 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.