1401-12-04 08:23
1756
0
83731
یادداشت/ علی منصوری

«ملت حسینی» پاسدار انقلاب اسلامی

می‌توان در هر جایگاهی «پاسدار انقلاب» شد، مکتب حسینی نهضت تداوم اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، ملت حسینی باید پاسدار انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گلستان ما، علی منصوری رضی در یادداشتی با عنوان ««ملت حسینی» پاسدار انقلاب اسلامی» به ویژگی‌های مکتب حسینی پرداخت و نوشت.

السلام علیک یا اباعبدالله...

از مقدم او، عالم شد دلشاد

فطرس مَلَک، گردیده آزاد

زمان می‌گذشت و آفرینش خلقت منتظر مولودی بود که طلایه‌دار نصرت دین نبوی خواهد شد؛ ستاره‏‌ها به پیشوازش می‌‏آیند و ماه، در پیشانی‌اش پنهان می‌‏گردد و آسمان، در چشمانش حلقه می‌زند و خورشید شرمنده قامت رسای اوست و عندلیبان نغمه‌سرای خوش الحان تولد اویند.

او از دامن پاکیزه‌ترین زنان عالم پا به عرصه هستی خواهد گذاشت؛ که مادر مصداق سوره کوثر و پدر به منزله هارون نسبت به موسی برای حضرت محمد (ص) است.

شأن حسین برای اسلام بدانگونه است که پیامبراکرم  (ص) می‌فرماید: حُسَيْنٌ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن؛ آری او از تبار پاکانی است که محل رفت و آمد فرشتگان با پیشوایی آخرین خاتم انبیاء است او صاحب خانواده‌ای است که آیه تطهیر در شأن آنان نازل گردید إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا و آیه مباهله در شأن خاندان پاکش نازل گشت: ندع أبنائنا و أبنائکم و نسائنا و نسائکم و أنفسنا و أنفسکم؛ و زیباترین خلقت یک برهان بر حقیقت اسلام و شکست دشمنان اسلام گشت.

حسین شاهد مظهر ظهور اخلاص و انفاقِ سوره انسان است، حسین در کانون گرم خانوده‌ای پرورش یافت که پدر و مادری همانند علی و فاطمه داشته و شیرازه جانش با نور قرآن پرورش یافت، اگر قرآن، اسلام مکتوب است و مشعل هدایت و حکمت؛ امام مشعلدار قرآن و الگوی حکمت و چراغ راه و رسم خوب زیستن است.

آری حسین (ع) تابلو حقیقی رستگاری و مسبب انگیزش آن است، او مشعل فروزانی است بر تارک تاریخ بشریت، تا حق و باطل تمیز داده شود آری حسین (ع) در کلام نمی‌گنجد او فراتر از کلام است؛ زیرا او مظهر صفا و صمیت است.

حسین باطن مهر وعطوفت و خالق آزادی و آزادگی؛ او سرآمد استقامت است و بندگی؛ حسین (ع) آینه تمام عیار گذشت و ایثار در کالبد یک عبد حقیقی در برابر مولایش؛ دعای سراسر نورانی عرفه گوشه‌ای از احسان حسین در راه شناخت خالق هستی بر بشریت است.

آنگاه که می‌فرماید: «معبودم مرا به حقایق اهل قرب محقق کن و به راه و روش اهل جذب ببر، معبودم به تدبیرت نسبت به من مرا از تدبیرم و به اختیارت از اختیارم بی‌نیاز گردان و مرا به جایگاه‌های بیچارگی‌ام آگاه کن؛ معبودم مرا از خواری نفسم نجات ده و از شک و شرکم پاک کن و پیش از آنکه وارد قبر شوم، از تو یاری می‌جویم، پس مرا یاری ده و بر تو توّکل می‌کنم، پس مرا وامگذار و از تو درخواست می‌کنم، پس ناامیدم مکن و در احسان تو مشتاقم، پس محرومم مگردان و خود را به تو منسوب می‌کنم، پس دورم مکن و در آستانه تو می‌ایستم پس مرانم».

آری حسین (ع) ترسیم‌کننده حقیقت تاریخ در مقابله با ظلم ظالم در طول تاریخ است، او تجلی‌گاه راه و رسم وفاداری و طریق عبودیت است؛ حسین (ع) کلام حق و خیزش همیشه در مسیر تاریخ، در مصاف با اهریمنان دون صفت؛ حسین خود مکتب است و نشانه‌ای بر امر به معروف و نهی از منکر؛ حسین (ع) نه بزرگ بر تمامی یزیدیان زمان در تمامی اعصار؛ او در برابر تمامی پلشتی‌ها ایستاد تا بشریت ایستادن حقیقی را بیاموزد و هرگز زیربار سلطه‌گران و طواغیت نرود «مثلی لا یبایع مثله» یعنی کسی مانند من نمی‌تواند با کسی مانند یزید بیعت کند.

حسین چراغ روشنایی بخشی است که هرگز خاموش نخواهد شد و کشتی نجاتی است که هیچ طوفانی آن را از مسیرش منحرف نخواهد کرد، او مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة است، میلادش که روز پاسدار نامگذاری شده بر پاسداران عزیز و شیفتگان آن حضرت مبارک باد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.