1399-08-09 11:16
1245
0
71287
یادداشت؛

شهید فهمیده نمونه ای از الگوی جوان حزب اللهی

شهید محمد حسین در وصیت نامه خود هدف از رفتن به جبهه را این چنین بیان می کند : هدف من از رفتن به جبهه این است که ، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم.

به گزارش گلستان ما، دانش آموز بود و مشغول درس و تحصیل ، دغدغه دین و انقلاب داشت و مطیع اَمر امام(ره) اهل مطالعه و کتاب خوانی ، باهوش و گشاده رو ، خاکی ، مودب و بااخلاق ، اهل تقوا و ایثار، زمان شناس ، با بصیرت ، شجاع ، دوری از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی نابجا که آفت بسیاری از دنیاپرستان شده را دارا بود.

 

این ها بخشی از ویژگی ها و فضایل نوجوانی بود که هنگام دفاع از دین خدا و در راه دفاع از خاک و ناموس ایران و ایرانی
 جان شیرینش را در سن ۱۳ سالگی از دست داد و شربت شهادت را نوشید .

اما در راه رسیدن به قرب الی الله راه های پیشرفت را جهشی طی نمود و از بسیاری از پیران این طریق سبقت گرفت .

جنگ علیه انقلاب اسلامی و دفاع از آن شروع شد.

شهید محمد حسین در وصیت نامه خود هدف از رفتن به جبهه را این چنین بیان می کند : هدف من از رفتن به جبهه این است که ، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود، و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم.

در جبهه رشادت هایی از خود نشان داد و در نهایت او و دوستش محمد رضا که در یک سنگر بودند ، طی هجوم عراقی‌ها ، محاصره شدند.

محمدرضا زخمی شد و محمدحسین با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط رساند و خودش به سنگر بازگشت .

او مشاهده کرد که پنج تانک عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل آن‌ها هستند.

 محمد حسین به خودش نارنجک بست و زیر تانک دشمن رفت و با نابودی تانک رژیم بعث عراق خود نیز به شهادت رسید ، کاری که کمتر کسی می‌توانست انجام دهد! برای نسل حاضر شهید فهمیده فقط الگویی برای نوجوانان معرفی می گردد.

این مطلب صحیح است اما کافی نیست ، او دارای ویژگی هایی بود که باید یک نوجوان ، یک جوان ، یک دانش آموز ، یک دانشجو ، یک مدیر و مسئول در نظام اسلامی داشته باشد ، او و دیگر شهداء در یک کلمه انسان طراز انقلاب اسلامی بوده اند .

بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی این مطلب را به خوبی درک نموده و از القاب خوبِ متداول در سطح پایین تر استفاده ننموده اند ، بلکه ایشان تعبیر "رهبر" را برای او به کار بردند .

امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است ، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

سالروز شهادت نوجوان فرزانه محمد حسین فهمیده و شروع هفته بسیج دانش آموزی گرامی باد .

مجتبی لشکربلوکی؛ مدرس معارف انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.