1401-11-05 10:05
480
0
83160
یادداشت/ حاج آخوند عبدالغفور رومی

بهائیت، فرقه‌ای منزوی و رو به زوال

فرمانده پایگاه بسیج طلاب قبا بندرترکمن گفت :آگاهی و بینش عمیق اهل علم و محققان مسلمان موجب شده تا امروزه بهائیت، مبدل به فرقه‌ای منزوی و رو به زوال شود.

به گزارش گلستان ما، حاج آخوند عبدالغفور رومی فرمانده پایگاه بسیج طلاب قبا بندرترکمن در یادداشتی با عنوان «بهائیت، فرقه‌ای منزوی و رو به زوال» نوشت: بهائیت فرقه‌ای است که تنها برای تحریف و تخریب آموزه‌های ادیان الهی و اخلاقیات ساخته شده و بر همین اساس است که اهل علم و تحقیق نیز حکم به انحراف و گمراهی آن داده‌اند. آگاهی و بینش عمیق اهل علم و محققان مسلمان موجب شده تا امروزه بهائیت، مبدل به فرقه‌ای منزوی و رو به زوال شود.

 

نگاهی کوتاه از دیدگاه اهل‌سنت به فرقه ضاله بهائیت

فرقه ضاله بهائیت نه تنها توسط علما و دانشمندان شیعه، ضال و مضل معرفی شده بلکه در میان بزرگان اهل‌سنت نیز با این تعابیر وصف شده است.

از عبدالله بخاری صاحب مدرس و امام مسجد جامع دهلی در مقام مفتی اعظم هند، به صراحت درباره مسلک بهائی و ازدواج با بهائیان که معتقد به ظهور پیامبری بعد از پیامبر اسلام هستند سوال شده است که در پاسخ اظهار داشت: اگر کسی بپذیرد که پس از پیامبر اسلام، پیامبر دیگری ظهور خواهد کرد، کافر است. پیامبر اسلام آخرین فرستاده خدا است. این مسئله به استناد قرآن و سنن نبوی ثابت شده است. همچنین سایر علما نیز معتقدین به بهائیت را کافر می دانند. بنابراین ازدواج با مرد یا زن بهائی از نظر اهل‌سنت و جماعت صحیح نیست.

بهائیت فرقه‌ای است که تنها برای تحریف و تخریب آموزه‌های ادیان الهی و اخلاقیات ساخته شده و بر همین اساس است که اهل علم و تحقیق نیز حکم به انحراف و گمراهی آن داده‌اند. آگاهی و بینش عمیق اهل علم و محققان مسلمان موجب شده تا امروزه بهائیت، مبدل به فرقه‌ای منزوی و رو به زوال شود.

رئیس کمیته احکام دینی دانشگاه الازهر مصر، شیخ عبدالمجید سلیم، به سوال الازهر درباره بهائیت چه می‌گوید، اینگونه پاسخ داد: بهائیت فرقه است و اصول آن مغایر با اصول اسلام و در تضاد با مذاهب الهی است. زن مسلمان نمی‌تواند با مرد بهائی ازدواج کند و اگر ازدواج کند، ازدواجش باطل است. مسلمانی که بهائی می‌شود، مرتد است و ازدواج با زن بهائی باطل است.«سپتامبر سال ۱۹۴۹»

شیخ عبدالمجید سلیم از پیشگامان تقریب مذاهب بود که هدف اصلی‌ خود را وحدت و انسجام مسلمین می‌دانست. درباره وی نوشته‌اند که عبدالمجید سلیم‌ در میان‌ فقهای‌ الأزهر، همواره‌ از پرکارترین‌ افراد بود که تعداد فتواهایش‌ این‌ نظر را تأیید می‌کند.  نکته مهم‌ در فتواهای‌ عبدالمجید این‌ است‌ که‌ به‌ رغم‌ کثرت‌ آن‌ها، مبانی‌ عمیق‌ فقهی‌ و علمی‌ در آن‌ها به‌ چشم‌ می‌خورد و او هرگز تعمق‌ و تفقه‌ در فتوا را فدای‌ کثرت‌ صدور فتوا نکرده‌ است‌.

درباره ویژگی‌ها و خصیصه‌های اخلاقی وی علامه‌ محمدتقی‌ قمی‌ دبیر کل‌ دارالتقریب‌ می‌نویسد: «شیخ‌ عبدالمجید سلیم‌... نسبت‌ به‌ ظلم‌ هم‌ نهایت‌ حساسیت‌ داشت‌». (بی‌آزار شیرازی‌، ۱۳۷۹، ص۱۹۱؛ ر. ک‌: احمدی‌ و دیگران‌، ۱۳۷۹، ص‌ ۲۳۵ از آیت‌الله‌ واعظ‌زاده‌ خراسانی‌)

با توجه به درجه علمی و صفات روحی شیخ سلیم «مانند همین ظلم‌ستیزی» می‌توان پی برد وی تا چه حد فتنه و گمراهی بهائیان را مهلک می‌دانسته که علیرغم روحیه مسامحه و آسان‌گیری، حکم به ارتداد اعضای این فرقه ضاله داده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.