1400-05-20 09:57
3265
2
75696
به قلم غلامرضا خارکوهی؛

انتظارات مردم از دولت جدید

اوضاع نابسامان اجتماعی و فرهنگی فعلی غالباً حاصل کوتاهی نهادهای اجرایی است و نهادهای مسئول برای انجام وظایف قانونی شان باید ترغیب و تقویت شوند. اینها بخش مهمی از انتظارات مردم از دولت جدید است که با اقبال عمومی روبرو شده و مردم چشم امید زیادی به همت بلند آن دوخته‌اند.

به گزارش گلستان ما، مردم ایران از سال 1357 که مبارزات اوج گرفت و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد تا کنون همیشه به وظایف سیاسی اجتماعی خود عمل کرده اند  و با حضور در وسط میدان از هیچگونه کوششی دریغ نورزیده اند. بطوری که می توان گفت کمتر ملتی در جهان به اندازه ایرانیها برای انقلابشان اینقدر فداکاری کرده اند.  این امر شاید بدان سبب باشد که اولاً ایرانیها مردمی بسیار صبور و شجاع و برخوردار از بینش سیاسی و مذهبی هستند. دوماً هیچ انقلابی و هیچ ملتی به اندازه ایران مورد هجوم توطئه های شیاطین داخل و خارج نبوده است. 

یکی از جِلوه های پر رنگ فداکاری ایرانیها، حضور صادقانه آنها در پای صندوقهای رأی می باشد.  آنها در هر شرایطی چه در زیر بمباران بعثی ها در دوران جنگ و چه در جَوّ تهدیدات تروریستی منافقین و کمونیستها، دِین خود را به کشور و  جامعه و نظامشان اداء نموده اند و همیشه دست رَد به تبلیغات مغرضانه دشمنان و بدخواهان زده اند. یکی از حساسترین انتخابات در خرداد امسال (1400) انجام شد که حدود پنجاه درصد واجدان شرایط برای انتخاب رییس جمهور جدید پای صندوق رأی رفتند و حاصل آن برگزیده شدن آیت الله رئیسی برای این سمت مهم بود. این همه استقبال در حالی صورت گرفت که مردم، هم مواجه با تبلیغات سوء رسانه های خارجی و حتی برخی از شخصیتها و جریانات سیاسی داخل بودند، و هم ناراحت از گرانیها و اوضاع نابسامان اقتصادی و فقر و فساد و بیکاری بخشی از جامعه. 

 با این وجود مردم باز به میدان آمدند و غیرت انقلابی و ایرانی خود را نشان دادند. لذا اکنون نوبت دولت جدید است تا به نیازها و انتظارات واقعی آنها بپردازد و هرچه زودتر اعتماد و امید را به چشمانِ نگرانِ مردم بازگرداند. مردم منتظر عمل هستند، مصاحبه و سخنرانی و وعده و وعیدهای رسانه‌ای نمی‌خواهند. چون طاقت مردم طاق شده و صبرشان لبریز. مردم می‌خواهند قیمت لجام گسیخته کالاها و اجناس  به سرعت کاهش یابد. هزینه‌های زندگی اعم از مواد غذایی، پوشاک، مسکن، لوازم خانگی، دارو و درمان، تحصیل ، و ازدواج که بسیار سنگین است و همه را کلافه کرده ، سامان یابد. مدیران و کارمندان نالایق تعویض و پاکسازی شوند و افراد متخلّف محاکمه گردند. سگ بازی، اعتیاد، مشروبخواری، فساد و بی‌عفتی و بی‌حجابی که در حال افزایش است از جامعه ریشه کن شود. دانشگاه‌ها و سایر مراکز از افراد نااهل و نالایق پاکسازی گردند. 

محرومان جامعه در رأس توجهات فوری مسئولان قرار گیرند. زیرا به تعبیر امام راحل محرومان ولی نعمت مسئولان هستند. حقوق‌های کلان و نجومی برخی‌ها قطع و محاکمه شوند. حقوق‌های کارگران و بازنشستگان با سایر کارکنان دولت یکسان شود. دفترچه های بیمه جانبازان که به خاطر کوتاهی بیمه دی بی ارزش شده، رسیدگی شود. مدارس و دانشگاههای غیردولتی هزینه زیادی از دانش آموزان می‌گیرند. حتی مدارس دولتی هم گاهی از خانواده ها پول مطالبه می کنند که خلاف قانون است. 

ایران اولین منابع گازی جهان را دارد ولی چند سال اخیر در زمستان به سبب کَمکاری شرکت گاز ، مردم دچار کمبود گاز می شوند، در بهار و تابستان هم به خاطر ضعف مدیریت وزارت نیرو، آب و برق مردم قطع می شود. با این وجود هرسال قیمت آب و برق و گاز را افزایش می دهند!

نباید اجازه دهیم که فرهنگ و ارزش‌های مذهبی و انقلابی در ارکان مختلف جامعه مخصوصاً در کوچه و بازار ، ادارات و مراکز آموزشی کم رنگ شود، بلکه بایست با هنجارشکنان شدیداً برخورد شود. سارقان، تَبربدستان ، چاقوکشان ، دایرکنندگان مراکز فساد و بی‌عفتی، موادفروشان و زورگویان به قُل‌وزَنجیر بسته شوند تا امنیت اجتماعی بیشتر برای مردم تأمین گردد. زیرا اوضاع نابسامان اجتماعی و فرهنگی فعلی غالباً حاصل کوتاهی نهادهای اجرایی است و نهادهای مسئول برای انجام وظایف قانونی شان باید ترغیب و تقویت شوند. اینها بخش مهمی از انتظارات مردم از دولت جدید است که با اقبال عمومی روبرو شده و مردم چشم امید زیادی به همت بلند آن دوخته‌اند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما

غلامرضا خارکوهی- مدیر مسئول نشریه انقلاب

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.