1402-03-02 12:49
525
0
85050
مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر:

رفتارهای مدیریتی رمز «فتح خرمشهر» است

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر با برشمردن ابعاد فتح خرمشهر گفت: رفتارشناسی و مدیریت زمان، را از شهداء بیاموزیم چه زود این من و ما‌های ریاستی می‌گذرد.

به گزارش گلستان ما، علی منصوری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را محکم و استوار می‌سازد، در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی؛ قلوب مردم آکنده از عشق به خدا بود و خرمشهر را پاره تن ایران اسلامی می‌دانستند.

وی افزود: خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت و ایثار جوانان با‌ایمان درآبان ۱۳۵۹به اشغال نظامیان بعثی در آمد، ارتش بعثی اعلام کرد آمدیم تا بمانیم و بر دیوار‌های شهر نوشتند «جئنا لنبقی»؛ پشتوانه حمایتی تمام عیار استکبار جهانی با تجهیزات به روز نظامی و با داشتن امکانات لجستیکی صدام را به یک زنگی مست قداره‌بند تبدیل کرده بود که به جز زبان مقاومت چیز دیگری را نمی‌شنید.

پیامد فتح خونین‌شهر

مدیرمسئول نشریه گلستان‌مهر با اشاره به اینکه خونین‌شهر با توکل و اراده الهی و مقاومت سربازان ولایت بعد از ۵۷۵ روز بدست توانمند لشکریان جان برکف ارتش و سپاه وبسیج فتح شد، بیان کرد: پرچم سر برافراشته فتح خونین شهر با دستان رادمردانی اتفاق افتاد که گرمای خون سرخشان و ابدان پاک آنان و قدِ رشید جانبازانش؛ توانست با مقاومت در برابر لشکر زرهی صدام، ابهت دشمنان انقلاب اسلامی را درهم بشکند.

منصوری گفت: پیامد فتح خونین‌شهر نمایش جهاد مظلومانه شیران روز و سالکان شب زنده‌داری است که توانستند با گرفتن ۱۹ هزار اسیر از کشور‌های حامی صدام؛ ارتش عراق را مجبوربه عقب‌نشینی تا مرز‌های کشور نموده و معادلات سیاسی منطقه و استکباری را تغییر دهند.

وی با اشاره به اولین برکات پنهان و آشکار آزادسازی خرمشهر تحقق شعار؛ «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ»، در مسجد جامع کبوتران خونین بال به نظاره اقامه نماز یاران خود نشستند و طنین گلبانگ ندای ا… اکبر در سراسر کشور آذین بخش جامعه شد، گفت: فتح خرمشهر موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس رزمندگان اسلام؛ به‌ ایمان تحقق شعار ان تنصروا ا... ینصرکم شد.

منصوری با اشاره به بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره) درباره فتح خرمشهر تصریح کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های انسانی است، و مقام معظم رهبری درباره فتح خرمشهر فرمودند: با فتح خرمشهر، تاریخ ورق خورد و دنیا تغییر حالت و ارکان تفکر استعماری قدرت‌های جهانی که تا آن روز نیروی عظیم انقلاب و حرکت عمیق اسلا می‌مردم ما را باور نداشتند، متزلزل شد.

هرجایی که کار‌ها با استعانت به خدا آغاز شد شاهد پیشرفت بودیم

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: باعنایت به فرمایش امام راحل وا مام خامنه‌ای مدظله، سه مؤلفه اساسی در پیروزی فتح خونین شهر وجود داشت که اهتمام به آن در مدیریت اجرایی امروز از ضرورت جامعه ما است، اعتقاد و اعتماد به نصرت الهی، هرجایی که کار‌ها با استعانت به خدا آغاز شد شاهد پیشرفت بودیم.

به گفته منصوری؛ برنامه‌ریزی هوشمندانه با مدیریت منسجم تحت هدایت‌های رهبری، راهگشای مدیریت اجرایی کشور خواهد بود.

وی داشتن راهبرد عالمانه در مقابله با دشمن و دشمن‌شناسی و نهراسیدن از دشمن و قرارنگرفتن در لاک دفاعی محض را سیره امامین انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سیره امامین انقلاب اسلامی موضع ملتمسانه در برابر دشمنان انقلاب نبوده است.

رمز فتح خرمشهر در ساده‌زیستی فرماندهان جنگ و پرهیز از دنیا گرایی

مدیرمسئول نشریه گلستان‌مهر بیان کرد: اخلاص و قاطعیت در عمل، ساده‌زیستی فرماندهان جنگ، صفای باطن و یکرنگی در میدان عمل و پرهیز از دنیا گرایی سرلوحه زندگی آنان بود.

منصوری خطاب به مسئولین پاک دست گفت: به یاد داشته باشیم که در جریان عملیات آزاد‌سازی خرمشهر ملت ایران اعم از سپاه و ارتش و بسیج بیش از ۶ هزار شهید و ۲۴ هزار مجروح داد و اثبات کرد که آنچه عامل پیروزی است قدرتی بزرگ‌تر از معادلات نظامی در حوزه دفاعی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اتکا به امداد‌های غیبی الهی و از سوی دیگر درک مطلب خون‌های مطهر ۶هزار شهید برای فتح خرمشهر باید خواب را از چشمان بگیرد و تن‌هارا نحیف گرداند، افزود: مسئولان باید خدمت به مردم را عبادت و مبارزه با فساد را واجب شرعی دانسته و خود را در مقابل شهداء پاسخگو بدانیم.

رفتارهای مدیریتی رمز «فتح خرمشهر» است

مدیرمسئول نشریه گلستان‌مهر گفت: حضور هزاران جانباز دفاع مقدس به معنی تابلو عینی شهدای زنده‌ای که هیچ نخواستند جز اجرای احکام اسلام ضمنا استفاده از رانت‌خواری برخی از مسئولین آفت خانمان‌سوزی است که صدمه آن بی‌اعتمادی ملت را فراهم می‌کند.

به گفته منصوری؛ زمان‌شناسی و رفتارشناسی و مدیریت زمان، را از شهداء بیاموزیم چه زود این من و ما‌های ریاستی می‌گذرد بیاییم کاری حسینی (ع) کنیم، به فرموده سردار دل‌ها سردارسلیمانی؛ ما ملت امام حسین هستیم.

شهیدان الگوی عینی و واقعی جامعه

وی با اشاره به روایتی از امام حسین علیه السلام با باور قلبی نسبت به خدمتگزاری به مردم جامعه ابراز کرد: «اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم ا... علیکم فلاتملوا النعم فتتحول الی غیرکم: بدانید نیازمندی‌های مردم که [به شما مراجعه می‌کنند] از نعمت‌های الهی است پس نعمت‌ها را افسرده نسازید [یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند کفران نعمت کنید] که این وظیفه خدمت‌رسانی به دیگران محول خواهد شد. ».

منصوری بیان کرد: شرایط حساس معیشتی مردم و موج هجمه دشمن در یک جنگ ترکیبی به بنیان‌های فرهنگی و عدم فرصت شغلی برای جوانان فصل ممیزه‌ امید در جامعه، میز خدمت و پاسخگویی مسئولان به تقاضای قانونی مردم است.

پبه گفته وی؛ در حقیقت الگوی واقعی شهیدانی‌ هستند که خود هیچ نداشتند اما خدمت در سنگر جهاد و مردم را اوج بندگی خدا می‌دانستند.

انتهای پیام
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.