1394-10-13 09:50
7980
9
25504

همه آنچه که در جلین گذشت / فوتسالیست های گالیکش زیر مشت و لگد تماشاگران / مسئولان پیگیر و پاسخگو باشند + تصاویر

غروب جمعه همه ورزش دوستان گالیکش منتظر اعلام نتیجه دیدار نماینده شایسته شهرستان شان در برابر تیم «شهدای جلین» این شهر بودند. اما این بار خبری متفاوت تر از نتیجه نهایی از جلین مخابره شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، غروب جمعه در جلین اتفاقاتی رخ داد که باعث شد روح جوانمردی و میهمان نوازی رخت بر بندد و صحنه های زشت و غیر قابل هضمی رخ دهد. صحنه هایی که بیشتر به بازسازی فیلم های «کابویی» شبیه بود تا یک دیدار ورزشی.

روز جمعه تیم «شهدای جلین» از سری مسابقات فوتسال لیگ برتر استان گلستان در خانه میزبان تیم «نیلکوه» گالیکش بود.

اما این دیدار برعکس روال طبیعی مسابقات ورزشی با هجوم تماشاگران تیم میزبان به سمت میهمانان ورزشی خود و تبدیل زمین فوتسال به میدان جنگ یک طرفه، نیمه تمام ماند.

«محمد عرب» سرمربی تیم فوتسال نیلکوه که این بازی را به دلیل محرومیت از روی سکوها دنبال می کرد در خصوص اتفاقات ناگوار غروب جمعه این گونه سخن می گوید: از آن جا که تیم های شهر جلین در 2 سال گذشته همواره در برابر ما یک شکست خورده مطلق بوده اند، به نحوی از تیم ما زخم خورده هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اتفاقات هفته گذشته در گالیکش چه قدر در رقم خوردن این حادثه دخیل بوده است، گفت: هفته گذشته پس از اتمام بازی تنها درگیری لفظی پیش آمد. از آن جا که این تیم مهمان ما بودند برای رفع کدورت به نزد سرمربی و بازیکنان این تیم رفتم و از آنان عذرخواهی کردم ولی متاسفانه بازیکنان آن ها تهدید به تلافی این اتفاقات در خانه خود کردند.

سوالی که پس از شنیدن این صحبت ها در ذهن متبادر می شود این است که چرا با وجود این تهدیدها اقداماتی برای جلوگیری از مقابله به مثل در جلین نشد؟ عرب این گونه پاسخ می دهد: به رضا سبحانی رئیس شورای شهر گالیکش گفته شد که در مسابقه بعدی ما در جلین درگیری پیش می آید ولی احتمالا به دلیل برگزاری مراسمات ۱۲ دی نتوانستند رایزنی انجام دهند.

وی اضافه کرد: خودمان شب قبل بازی تشکیل جلسه دادیم و اعلام کردیم برای جلوگیری از بروز هر نوع درگیری و تنش بازیکنان از اعتراض به داور، درگیری با بازیکن حریف و حتی خوشحالی تحریک آمیز بعد از گل پرهیز کنند.

سرمربی تیم فوتسال نیلکوه در تشریح این اتفاق ناگوار این گونه ادامه می دهد: بازی های دور برگشت راس ساعت ۱۶ شروع می شود اما برای این بازی از هیئت فوتبال استان به ما اعلام شد به درخواست میزبان بازی این دیدار راس ساعت 17 برگزار می شود. دلیل این تغییر ساعت را هم پر بودن وقت سالن اعلام کردند.

وی ادامه داد: در همان روز تیم «پیام جلین» ساعت 16 در کردکوی میهمان تیم «پدیده» بود. ساعت ۱۵/۳۰ وارد سالن برگزاری مسابقه شدیم که در کمال تعجب با سالن کاملا خالی روبرو شدیم. ساعت 16 بازیکنان شهدای جلین امدند. حدود 15 تماشاگر هم برای دیدن این مسابقه آمده بود. سوت آغاز بازی ساعت 17 با حضور تنها یک درجه دار نیروی انتظامی زده شد!!

نیمه اول این دیدار به آرامی و بدون هیچ مشکلی با نتیجه ۳ - ۲ به نفع نیلکوه تمام شد. در این نیمه یک پنالتی هم به نفع میزبان گرفته شد که به اعتقاد ما پنالتی نبود و به دلیل جلوگیری از تنش هیچ گونه اعتراضی نکردیم. در این نیمه سوت های ۵۰_۵۰ به نفع میزبان زده می شد و با این حال ما برای جلوگیری از تنش سکوت کردیم.

از اواسط نیمه دوم بالغ بر ۱۰۰ تماشاگر در سالن حضور پیدا کردند که در بین آن ها بازیکنان و سرپرست تیم پیام جلین که یک ساعت زود تر از ما در کردکوی بازی داشتند، به چشم می خوردند.

«محمد عرب» ادامه داد: بازی در نیمه دوم ۴-۲ به نفع ما بود که آن ها موفق شدند با زدن 2 گل دیگر بازی را به تساوی بکشند. اواخر بازی رسول عرب که یک کارت زرد داشت، روی شروع مجدد بازی در حالی که به آرامی عقب می آمد بازیکن تیم شهدا با زیرکی توپ را به پای وی زد و داور هم به دلیل رعایت نکردن فاصله قانونی کارت زرد دوم را داد و باعث اخراجش شد.

وی تصریح کرد: روی این صحنه به داور مسابقه اعتراض کردیم که فایده ای نداشت. تماشاگران هم متاسفانه به بازیکنان فحاشی می کردند. طی ۲ دقیقه ای که ۴ نفره بودیم گل ۵ را هم دریافت کردیم.

بعد از دریافت این گل من داخل زمین رفتم و به نحوه قضاوت داور معترض شدم که بازیکنانم برای شروع سریعتر مسابقه من را از زمین بیرون بردند.

توپ را که می خواستیم بیاریم وسط زمین کاپیتان آن ها ابتدا با داور مسابقه صحبتی کرد و سپس با حمید اسحاقیان درگیری لفظی پیدا کرد؛ در ادامه سرپرست شان هم با حالت توهین آمیزی با «حمید» بحث کرد.

در همین بین یک نفر که لباس شخصی داشت از روی نیمکت تیم شهدا بلند شد و آمد یک لگد به پای کاپیتان تیم ما زد. به محض لگد این شخص یک تماشاگر از روی سکوها به سمت حسین صباغیان حمله ور شد و ضربه ای به صورت او زد و بعد از این دیگر کل تماشاگران به داخل زمین ریختند.

داوران بازی که به سمت دستشویی های سالن فرار کردند؛ یکی از داوران را هم متاسفانه لگد زدند.

هر بازیکن ما را ۵ نفری احاطه کردند و با ضربات مشت و لگد می زدند. متاسفانه تنها مامور نیروی انتظامی هم نتوانست کاری کند و تنها نظاره گر این اتفاقات شده بود.

خوشبختانه یکی از تماشاگران که قمه داشت توسط چند نفر دیگر از تماشاگران به بیرون سالن برده شد.

رفته بودم یکی ازبازیکنانم را از زیر مشت و لگد خارج کنم کنم که یکی از تماشاگران به چشمم اسپری فلفل زد. با کمک بازیکنانم رفتم سمت آبخوری ها تا چشمانم را بشورم.

حسن وزیری که توی دستشویی ها قایم شده بود را هم زیر مشت و لگد گرفتند که متاسفانه گردنش آسیب دید.

داوران هم که آن جا بودن با حالت وحشت زده ما را دعوت به آرامش کردند و گفتند که تمام اتفاقات دیده ایم و گزارش می کنیم، شما عکس العملی نشان ندهید که خدایی نکرده کسی چاقو نخورد.

«مصطفی عرب » که در حال فیلمبرداری از درگیری ها بود گوشی را از دستش گرفتند و با رمش شکستند. شیشه عقب مینی بوس تیم را هم متاسفانه شکستند.

خوشبختانه بعد از گذشت لحظات دلهره آوری چند نفر از تماشاگران خودشان جو را آرام کردند.

نکته تاسف آور این که بعد از گذشت حدود 1 ساعت از بروز این اتفاقات هم پلیس 110 به سالن نیامد و گفتند ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتسال نیلکوه خاطر نشان کرد: با آمبولانس من، حسین صباغان و حسن وزیری و بعد با ماشین شخصی محمد عرب به بیمارستان ۵ آذر گرگان منتقل شدیم.

راننده آمبولانس گفت چند نفر بیرون سالن بین خودشان چوب تقسم می کنند و منتظر بیرون آمدن بازیکنان ما هستند که تماس گرفتیم که کسی از سالن خارج نشود.

وی اضافه کرد: تنها مامور حاضر در سالن به اتفاق چند تن از تماشاگران جو را به طور کلی آرام کردند، بچه ها را سوار مینی بوس کردند و برای تنظیم شکایت به پاسگاه منتقل کردند.

به اعتقاد «محمد عرب» اتفاقات این دیدار از پیش برنامه ریزی شده بود.

این بازی در حالی که حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه به اتمام آن مانده بود و در حالی که میزبان هم پیش بود با هجوم تماشاگران نا تمام ماند.

«مرتض شکی» دبیر هیئت فوتبال استان گلستان در خصوص سرنوشت این بازی به خبرنگار ما گفت: ناظر این دیدار گزارشش را تقدیم هیئت فوتبال کرده است. ظرف 2 الی 3 روز آینده کمیته انضباطی تشکیل جلسه خواهد داد و پس از بررسی تمام جوانب این دیدار نتیجه نهایی و رای خاطیان را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص داور این دیدار هم گفت: «قاسم شهسوار» از داوران لیگ برتر و ملی کشور ما است و این موضوع که وی قضاوت ضعیفی داشته است را رد می کنم.

دبیر هیئت فوتبال استان گلستان در پاسخ به این سوال که چرا ناظر بازی اجازه برگزاری این دیدار را تنها با حضور یک مامور داده است گفت: تشخیص امنیت سال بر عهده نیروی انتظامی است و ناظر بازی هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

به گفته شکی مسابقات هفته ما قبل آخر بدون هیچ گونه تغییری برگزار خواهد شد.

افکار عمومی منتظر رای قاطع مجریان قانون می باشد تا دیگر شاهد بروز این اتفاقات در میادین ورزشی نباشیم.

در این بین می طلبد مسئولان عالی رتبه شهرستان گالیکش از جمله عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان گالیکش و دادستان شهرستان در جهت احقاق حق نمایندگان ورزشی شهرستان گالیکش پیگیری های مستمری داشته باشند تا حق تنها نماینده شرق استان که در آستانه صعود از این لیگ می باشد پایمال نشود.

همچنین می طلبد کمیته انضباطی این مسابقات با تصمیمی عادلانه و قاطع روح ورزشی را به کالبد این مسابقات برگرداند تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد در میادین ورزشی این چنین صحنه های وقیحانه ای را از خود به نمایش بگذارد.

مسلما رای قاطع مراجع ذی صلاح در بازگشت آرامش به خانواده های نگران بازیکنان تیم فوتسال نیلکوه گالیکش نقش بسزایی خواهد داشت.

البته در این میان هم مسئولان نیروی انتظامی جلین باید پاسخ گو باشند که با چه استدلالی برای برگزاری این مسابقه تنها یک مامور عازم سالن کرده اند و چرا پس از اطلاع از بروز این درگیری ها خود را به سالن نرسانده اند؟ اگر در این میان بازیکنی آسیب جدی می دید چه گونه پاسخ افکار عمومی را می دادند؟ آیا نیروی انتظامی جلین در تمام درگیری های این شهر این گونه رفتار می کند؟ آیا خون ماموران این شهر از خون جوانان ورزشکار شهرستان گالیکش رنگین تر بوده است که خود را به صحنه های درگیری نرسانده اند؟

این جا همگان منتظر رای کمیته انضباطی و عذرخواهی و دلجویی رسمی مقامات شهر جلین به ویژه مسئولان نیروی انتظامی این شهر هستند.

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

nilkooh832 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

انگار بعضی ها عادت دارند به این حرکات ، چیز بعیدی نبود این حرکت.و جالب تر حرکت برخی های دیگر است که همیشه وقتی مردم بیچاره رو به باد کتک می گیرند و بهشون حمله می کنند کسانی اصلا جلو نمیان.

0
1
پاسخ
1394-10-13 10:09
mahdi

با عرض سلام.متاسفم برای برگزار کنندگان مسابقه و ...و ارزوی موفقیت برای تیم نیلکوه گالیکش در تمامی مسابقات بخصوص جلوی تیم های جلین...

0
1
پاسخ
1394-10-13 10:35
مارسا

با سلامان شاا... که مسئولان امر پاسخگو باشند و حق این شهرستان که نماینده شرق استان گلستان می باشد را به این تیم برگردانند

0
1
پاسخ
1394-10-13 11:10
علی اکبر ایزد

سلامخوبه اگر قراره خبری رسانه ای بشه درست گزارش بشهاول اینکه چه دلیلی داره بازیکنان و تماشاگران تیم جلین بعد از زدن گل پنجم در حالیکه پیروز بازی هستن درگیر بشندوم اینکه چرا قبل از درگیری دو بازیکن و سرپرست تیم نیلکوه اخراج شدنچرا مربی اخراجی تیم نیلکوه از بیرون از زمین وارد زمین شده و با بازیکن شهدا و داوران فحاشی می کندعلت اصلی تشنج و درگیری خود مربی اخراجی تیم نیلکوه بود وگرنه هیچ دلیلی برای درگیری وجود نداشت چون تیم جلین بازی رو که 4-2 عقب بود 5-4 برده بوددر ضمن چهار بازیکن نبودن و سه نفر بودن که دروازه بانشان ضربه به ساق پا ، مربی اخراجیشون اسپری به چشم و بازیکنی که الان در عکس هست و گردنش رو فیکس کرده از ناحیه شکم ضربه خورده بوداگر روی دست آنها آنژیوکت وصله بخاطر اینه که وقتی بیمار با 115 به بیمارستان اعزام میشه ابتدایی ترین کاری هست که برای هر بیمار انجام میشهلطفا واقعیت رو بنویسید اگر هم درگیری شده ناظر فدراسیون و داوری و نماینده کلانتری حاضر بودن و میتونند گزارش کامل رو بدهند

2
0
پاسخ
1394-10-13 20:26
حسین

سلام. والا اینجور که مربی گالیکش مصاحبه کرده کلهم اجمعین داستان رو یه طرفه مشخصه بیان کرده.چندبار ذکر کرده که داوری یک طرفه قضاوت میکرده و........ . اینجور نمیشه قضاوت کرد.کجای دنیا دیدین تیمی جلو باشه و کادرفنی و بازیکنان و هواداران بخان با ایجاد حاشیه کسب امتیاز بازی رو به خطر بندازن.!!!! مگه اینکه تیم عقب افتاده بخاد جنگ روانی راه بندازه.در ضمن باید صحبت های تیم مقابل رو هم شنید چون نمیشه یک طرفه قضاوت کرد. به قول امام رضا ع شنیدن صحبت های هر محکومی واجب است حتی اگر تردیدی در جرمش نباشدبا توجه به اینکه شهدای جلین نه مجرم است و نه محکومکمی بیاندیشیم بعد صحبت کنیم

1
0
پاسخ
1394-10-13 20:37
Ali

چه دلیلی داره تیمی 5_4 جلو باشه 30 ثانیه اخر درگیری ایجاد کنه؟

1
0
پاسخ
1394-10-14 15:52
هادی

یخورده باورش سخته ..تیمی که جلو هستش و تنها30 ثانیه از زمان بازی مونده بیاد دعوا بگیره..منی که تاحالا فوتبال بازی نکردم اگه تو این موقعیت قرار بگیرم هیچوقت دعوا نمیگیرم...اونوقت بازیکنان تیم شهدای جلین با این سابقه حضور در لیگ 2کشور عقلشون نمیکشه... خداییش باورش سخته...موندم کی میخواد این حرف رو باور کنهدر ضمن اون عکسهایی که چندین بار یه عکس رو گذاشتین از کجا معلوم توجریان بازی اینطوری نشده باشن..من شنیدم تیم گالیکش خیلی فیزیکی بازی میکنه..

1
0
پاسخ
1394-10-14 16:15
shadow

سلام تیم شهدا جلین 5سال لیگ 2کشور تیم داری کرده هنوز چنین مشکلی پیش نیامده.تنها نماینده استان گلستان در کشور میباشد.این تیم شهدا جلین که در مسابقات استان شرکت کرده تیم دومش هست، وانقدرتماشاچیان تیم باتجربه هستن که تیمی که 5_4جلو هست 40ثانیه مانده بازی تمام بشه درگیری ایجاد نکنه. من که بازی رو از نزدیک میددم فردی به نام ( م ع ) که انگار سرپرست گالیکش بود باعث همه این اتفاقات بود. با تشکر

1
0
پاسخ
1394-10-14 16:59
000

با خوندن کامنت ها خوشحال شدم که آبرویی برای مدیران این ...نمانده... نبود اخلاق ... بی شک واقعیت را رسوا خواهد کرد...امیدوارم کامنتم تایید بشه...

0
0
پاسخ
1394-10-16 07:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.