1400-08-25 16:57
2293
2
77068
تاریخ نگار گلستانی:

گلستانی ها به حضرت معصومه (س) ارادت دارند

غلامرضا خارکوهی گفت: یکی دیگر از جلوه های ارادت گلستانی‌ها به حضرت معصومه (س) نامگذاری دخترانشان به نام آنحضرت است که تعداد زیادی مزین به این افتخار هستند.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا خارکوهی با بیان اینکه گلستان مهد ارادتمندان اهل بیت پیامبر است، اظهار کرد: مردم گرگان و استراباد در قدیم که مثل امروز امکانات حمل و نقل نبود، با اسب و قاطر و حتی پای پیاده از این منطقه به زیارت  مرقد حضرت معصومه در شهر قم می‌رفتند.

وی ابراز کرد: هر چند که دراین راه با خطرات و مشکلات زیادی مواجه می شدند. زیرا مسیر طولانی و فاقد راه مناسب بود و بخش زیادی از ان کوهستانی و جنگلی و آب و گل و رودخانه بود و خطرات حیوانات وحشی و راهزنان هم وجود داشت.

این تاریخ نگار گلستانی افزود: امروزه با امکانات فراوانی که هست هرساله هزاران نفر ازاین استان بزیارت حضرت معصومه درقم میروند. البته لازم است که خط مستقیم هوایی بین گرگان و قم راه اندازی شود تا مشتاقان آن حضرت راحتتر و سریعتر عازم این سفر معنوی و زیارتی شوند.

خارکوهی گفت: یکی دیگر از جلوه های ارادت گلستانی‌ها به حضرت معصومه (س) نامگذاری دخترانشان به نام آنحضرت است که تعداد زیادی مزین به این افتخار هستند.

وی، دادن نذری بنام ان حضرت، ماه عسل رفتن عروس و دامادها به قم، قسم یادکردن بنام حضرت، پیاده روی از اینجا به شهر قم، وبزرگداشت روز دختر در سالروز تولد ان حضرت را از دیگر جلوه های ارادت گلستانیها برشمرد و گفت: یکی از مهمترین جلوه های این ارادت، حضور تعداد زیادی طلبه گلستانی درحوزه علمیه شهر قم است که برای فراگیری سطوح عالیه علوم اسلامی به آنجا رفته اند تابه برکت وجود آنحضرت به درجات عالی معنوی وعلمی دست یابند.

خارکوهی با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای قلبی شهدا و رزمندگان اسلام زیارت حضرت معصومه- خواهرگرامی امام رضا(ع) درقم بود، گفت: در دوران دفاع مقدس گاهی رزمندگان و جانبازان بصورت کاروانی و اردویی عازم قم و زیارت آنحضرت می‌شدند و عرض ارادت می کردند که موجب تقویت ایمان و روحیه آنها درجنگ ومقاومت دربرابر دشمنان می‌شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.