1400-02-14 12:35
1112
0
74444
مصادف با نخستین شب از لیالی قدرانجام شد؛

نوای الهی العفو گلستانی ها در شب شهادت امیر المونین+ تصاویر

آیین دومین شب از لیالی قدر با حضور مردم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مردم عزادار استان گلستان در امام زادگان و بقاع متبرکه قرآن به سر گذاشتند و نوای الغوث الغوث سردادند .

امشب در درمین شب از لیالی قدر دستهای مومنین برای مقدرات یکساله و طلب عفو و سلامتی و از بین رفتن ویروس منحوس کرونا از کل جهان به سمت آسمان دراز شد.

مردم مومن و خداجوی مرکز استان گلستان امسال در سایه ویروس منحوس کرونا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی شب های قدر را در کنار شهدای گمنام و امام زادگان این شهرستان برگزار کردند.

امسال برای سلامتی مردم توصیه شده بود مردم حدالمقدور از حضور در اجتماعات ومراسمات گروهی پرهیز کنند و در خانه های خود احیا بگیرند.

قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سر و سخنرانی ها سعی شد با حداقل حضور روزه داران انجام شود و در بستر فضای مجازی برای عموم پخش شود .

مراسم احیاء شب قدر نماینده ولی فقیه در گرگان نیز که همه ساله در مسجد جامع گلشن برگزار می شد لغو و در بستر فضای مجازی به بازنشر مراسم سالهای گذشته اکتفا شد.

همچنین سنت افطاری دادن در این شبها از سوی مردم بیشتر می شد که امسال با توجه به شیوع کرونا به صورت بسته بندی نذورات خود را ادا کردند.

گفتنی است؛ نذر خون گلستانی ها در این شب هم ادا شد و با توجه به کمبود فرآورده های خونی در استان، مردم  به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.