1400-03-22 12:45
774
0
74958
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی گلستان:

جشن های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در گلستان برگزار می شود/ورود آستان قدس برای کمک به اشتغال محرومین گلستان

علوی گفت: 888 ویژه برنامه دهه کرامت با عنوان « جشن های زری سایه خورشید» با حضور خدام رضوی از از 29 خردادماه تا تا چهارم تیر در شهرهای گلستان برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما؛ سید حسین علوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: توفیق این را داریم که در استان گلستان چهاردهمین جشنواره های دوره کرامت در قالب زیرسایه خورشید را جشن بگیریم.

وی افزود: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گلستان در تلاش است که در قالب جشن های زیر سایه خورشید برنامه های دهه کرامت را با انسجام بیشتری برگزار کند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گلستان تصریح کرد: یکی از محوری ترین برنامه های این دهه حضور خدام رضوی در استان گلستان  بوده که فرصت مغتنمی برای کسانی است که توفیق حضور در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) را نداشتند از راه دور توفیق زیارت این امام همام را داشته باشند.

علوی بیان کرد: جشن های دهه کرامت تنها منوط به حضور خدام نیست و بخش های مختلفی در قالب دهه کرامت برنامه های متنوعی فرهنگی، اجتماعی و سلامت، عمرانی و معیشتی تدارک دیدند.

وی اضافه کرد: خدام رضوی نیز در طول این دهه به حوزه های خدمات اجتماعی و مددکاری که ارائه می شود از قبیل بیمارستان ها حضور پیدا می کنند.

علوی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شرایط اپیدمی کرونا ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تصمیم گرفت که خدام رضوی در شهرهای قرمز کرونا حضور پیدا نکنند، افزود: امسال نیز براساس دستورالعمل های ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی اقدام می کنیم و خدام رضوی در شهرهای قرمز حضور پیدا نمی کنند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شروع انتخابات خدام رضوی از ۲۹ خرداد ماه وارد استان گلستان می شوند و برنامه های آنان تا چهارم تیر تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه به فعالیت دفتر آستان قدس رضوی در گلستان اشاره کرد و گفت: ۱۹ کانون تخصصی و بیش از ۱۵۰ کانون محله ای در سطح استان فعال شده است.

علوی افزود: سامانه خادمیاری از آخر امسال تا اوایل سال آینده برای ثبت نام خادمیار تخصصی باز می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تا پیش از شیوع  ۱۵ هزار نفر زائر اولی در قالب طرح زائر اولی محروم  به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج  اعزام شدند.

ورود آستان قدس برای کمک به اشتغال محرومین گلستان

وی با بیان اینکه در بحث کمک به محرومین برنامه های گسترده ای انجام می شودف گفت: در استان گلستان این کمک ها در سیل ۹۸ به اوج خود رسید و با کمک سایر نهاد ها در زمان شیوع کرونا بسته های معیشتی فراوانی در قالب طرح مواسات ادامه دارد.

علوی موضوع اشتغال دامپروری دام سبک مورد تاکید رهبری اشاره کرد وگفت: این طرح توسط موسسه دامپروری رضوی از مجموعه های ذیل آستان قدس رضوی و اختصاص وام ۷۰ میلیون تومانیبا تنفس ۶ ماهه به خانواده محروم سیل زده آق قلا تعلق گرفت که در فاز یک ۲۵۰ خانواده از این طرح بهره مند شدند.

وی یادآورشد: ۱۰۰ خانواده در مشاغل با موضوع خیاطی  وام های قرض الحسنه ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی تعلق گرفت و محصولات از طریق سامانه خرید محصولات از این خانواده خریداری می شود.

مدیر دفترنمایندگی آستان قدس رضوی در خاتمه گفت:  در طرح حمایت از ایتام نیز تاکنون ۱۶۰۰ خادمیار در این طرح ورود پیدا کردند و۴۲۰۰ خانواده خادمیار گلستانی را نیز در این طرح مشارکت کردند.

پیش بینی ۸۸۸ ویژه برنامه جشن های زیر سایه خورشید در سطح استان گلستان

دبیر جشن مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید گلستان هم در ادامه اظهار کرد:به مناسبت دهه کرامت ۸۸۸ برنامه در سطح استان در قالب زیرسایه خورشید از ۲۹ خردادماه  با حضور خدام رضوی تا چهارم تیرماه برگزار می شود.

صابرکشیر افزود: امسال مثل سال های گذشته دو کاروان را در قالب جشن های زیرسایه خورشید در غرب و شرق استان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تمام پروتکل های بهداشتی در جشن های زیر سایه خورشید رعایت خواهد شد وبه همین منظور از دو تیم بهداشتی برای گندزدایی محیط در جشن های زیرسایه خورشید بهره خواهیم گرفت.

دبیر جشن مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید گلستان گفت: اهتزاز پرچم با عنوان« بام بهشت» در شهرهای مختلف استان در نخستین روز از دهه کرامت، تجلیل از خانواده شهدا، گروه های جهادی و کادر درمان، ایتام و محسنین، برگزاری جشن شکوفاهای نور، محفل شعر رضوی، عطرافشانی امامزادگان، راه اندازی غرفه رواق رضوی در پارک شهر گرگان، برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.