1402-05-24 02:39
556
0
86081
با رشد ۲۲۹ درصدی داوطلبان مجلس رقم خورد؛

نخستین گام برای حماسه ماندگار سیاسی در گلستان

رشد چشمگیر پیش‌ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در گلستان و کشور نشان از طراوت و شادابی سیاسی جمهوری اسلامی ایران دارد.

به‌گزارش گلستان ما، با وجود اینکه دشمنان تلاش کردند نشان دهند انقلاب اسلامی به بن‌بست رسیده ولی پیش ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی بیانگر پویایی و زنده بودن انقلاب بود.

 

در روز هفتم پیش ثبت‌نام، ۱۳ هزار و دویست و سی و چهار نفر در کشور ثبت‌نام کردند و در مجموع هفت روز پیش ثبت‌نام، ۴۸ هزار و ۸۴۷ متقاضی موفق ثبت شد.

 

گرچه ثبت‌نام نهایی داوطلبان ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان انجام می شود و آن نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود ولی این استقبال نشاط و طراوت سیاسی را در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

 

در استان گلستان نیز با پایان مهلت پیش ثبت‌نام ۹۵۹ نفر متقاضی ثبت‌نام خود را در رقابت انتخابات انجام دادند.

 

بنا به گفته سید علی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از این تعداد، ۸۴۲ نفر مرد و ۱۱۷ نفر خانم هستند.

 

براساس آمار پیش ثبت نام کنندگان به تفکیک حوزه های انتخابیه در حوزه رامیان و آزادشهر ۱۰۹ نفر، حوزه علی آباد کتول ۷۱ نفر، حوزه کردکوی،ترکمن، بندرگز و گمیشان ۱۳۲، حوزه گرگان و آق قلا ۳۴۸ نفر ، حوزه گنبد کاووس ۱۲۷ نف و حوزه مینودشت،کلاله، گالیکش و مراوه تپه ۱۷۲ نفر برای حضور در عرصه انتخابات آماده می‌شوند.

 

ترکیب سنی پیش ثبت نام کنندگان نیز بنا به گفته رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ۴۹۰ نفر شامل ۵۱ درصد داوطلبان در رده سنی بین ۳۰ تا ۴۵ سال قرار گرفته و از نظر تحصیلی ۱۴۵ نفر دکتری ، ۷۰۷ نفر فوق لیسانس و ۱۹ نفر حوزوی نیز تحصیلات حضور دارند.

 

مهاجر گفت: مشمولین ماده ۲۹ نیز که پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دادند ۱۲ نفر هستندکه در موعد مقرر از سمت خود استعفا کردند، با مقایسه این آمار با دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۴۱۸ نفر ثبت نام شده بودند، ۲۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

قابل توجه متقاضیان است که براساس قانون باید همه اطلاعات بارگزاری شده برای صحت سنجی به شش دستگاه ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و چهار دستگاهی که متولی آموزش در کشور هستند که عبارتند از وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه است، ارسال می‌شود که آن‌ها نیز به مدت یک ماه فرصت دارند تا پاسخ‌ خود را مبنی بر تأیید و عدم تأیید به ستاد انتخابات وزارت کشور ارسال کنند.

 از طرفی نواقص پرونده‌ها به صورت پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود و پرونده‌ها بدون نقص برای شش دستگاهی که نام برده شد ارسال می‌شود، پس از دریافت پاسخ‌ها از شش دستگاه، کد رهگیری برای متقاضیانی که مدارکشان مورد تأیید است، ارسال می‌شود.

 

استقبال داوطلبان نوید بخش حضور و مشارکت خوب مردم نسبت به سنوات گذشته است و به نظر می‌رسد با وجود فشارهای سیاسی جریان‌های اپوزسيون تیر دشمنان به سنگ خورده و گلستانی‌ها آماده ثبت یو حماسه سیاسی هستند.

 

 

وی افزود: زمانی که متقاضیان شناسه رهگیری را در یافت کردند، می‌توانند از ۲۷ مهر ماه اقدامات لازم برای ثبت‌نام اصلی را انجام دهند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره اعتراض به نتیجه بررسی پیش ثبت‌نام انتخابات گفت: به عنوان مثال اگر مدرک تحصیلی مورد تأیید واقع نشد، حق اعتراض به متقاضی داده شده است و تا بیست و چهار ساعت قبل از شروع ثبت‌نام نهایی برای اعتراض زمان دارند.

 

اسلامی گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس از خارج کشور توسط نامه رسمی وزارت خارجه به وزارت کشور معرفی می‌شوند و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.