1403-06-18 08:32
867
1
91320
باز هم لیست ارائه شد؛

کلاف سردرگم گزینه‌های استانداری گلستان

گزینه‌های متعدد استانداری نشان از عدم اعتماد اصلاح‌طلبان و حامیان پزشکیان به وزیر کشور و دولت چهاردهم دارد و از سویی کار برای استاندار آینده گلستان با چنین تشتت آرایی سخت‌ می‌کند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ احسان مکتبی، عبدالرضا چراغعلی، حسینقلی قوانلو، ابراهیم کریمی، رامین نورقلی‌پور گزینه‌هایی هستند که از سوی ستاد مرکزی مسعود پزشکیان به ریاست محمدمهدی بهزادیان برای استانداری گلستان مطرح شده است.

ارائه این لیست در حالی بود که بهزادیان در توییتری عنوان کرده بود که سازوکار معرفی گزینه‌های استانداری از سویی برخی از رؤسای ستاد حامیان پزشکیان در استان را قبول ندارد.

در نشستی با حضور پنج رئیس ستاد مسعود پزشکیان نیز ۱۰ گزینه برای استانداری گلستان معرفی شده بود، علی‌اصغر طهماسبی، علی خسروی، محمدمهدی اسلامی، محمود ربیعی، سید سبحان حسینی، نورمحمد تربتی‌نژاد، عبدالرضا چراغعلی، عبدالحکیم فیروزی، ابراهیم کریمی و سید عبدالله میراکبری گزینه‌هایی بودند که در نشست این ستادهای حامی پزشکیان مطرح شد.

البته این لیست نیز مورد نقد کارشناسان سیاسی و همچنین حامیان احزاب و اقوام مسعود پزشکیان در استان قرار گرفت و علاوه بر اینکه بیان شد در ارائه این لیست هیچ هماهنگی با آنها صورت نگرفته وجود هفت بازنشسته از ۱۰ گزینه را برای استانداری گلستان نشان از ضعف در انتخاب افراد و همچنین عدم توجه به نیروهای جوان و با ظرفیت استان گلستان دانستند.

ارائه این لیست هم در حالی بود که یکی دیگر از فعالان مجازی و سیاسی اصلاح‌طلبان در مطلبی عنوان کرده بود وجود چهره‌هایی مثل علی نصیبی، محمد حمیدی و احسان مکتبی در میان این لیست خالی است.

همچنین برخی از نمایندگان و نخبگان ترکمن نیز در دیدار با پزشکیان خواستار آن شدند که در راستای شعار دولت چهاردهم یا استاندار و یا معاونین وزیر کشور از اقوام ترکمن استان گلستان منصوب شود و همچنین اسامی افرادی چون بایرام گلدی برمک، عبدالله رستگار، عبدالغفار رادمهر، قرجه طیار، عبدالکریم رجبی، شهرام کوسه غراوی، یغمور قلی‌زاده و ارازمحمد سارلی را نیز ذکر کردند.

گرچه در ارائه این لیست‌ها از شخصیت‌هایی مثل نماینده ولی‌فقیه، مجمع نمایندگان و خبرگان رهبری و تأکید به مشورت با چنین افرادی یاد شده ولی بررسی‌های ما نشان می‌دهد تاکنون دراین‌خصوص هیچ نشست و یا جمع‌بندی صورت نگرفته و این مسئله نشان می‌دهد بر خلاف گفته این فعالان سیاسی ارائه این لیست‌ها بر اساس خرد

جمعی و آن چیزی که مورد تأکید وزیر کشور و رئیس‌جمهور بوده نبوده است و آن چیزی که از برآیند اسامی برای کارشناسان سیاسی و مردم استنباط می‌شود سهم‌خواهی این افراد از انتصابات در استانداری گلستان است.

نه سازوکاری برای رسیدن به گزینه نهایی مثل معیارهای ۱۸ گانه‌ای که مسعود پزشکیان ارائه کرده در نظر گرفته شده است و نه آنکه برنامه‌ای از سویی گزینه‌های پیشنهادی مطرح بوده است و تنها در نشستی که شاید تعداد افرادی که این گزینه‌ها را معرفی کردند کمتر از گزینه‌های نامبرده باشد اسامی برخی افراد ذکر شده است تا در صورت موفقیت به رسیدن به کرسی استانداری این افراد نقش خود را برجسته و به دنبال سهم‌خواهی در دیگر مناصب باشند.

همچنین حسین کاغذلو، سید محسن دهنوی، سردار تقی مهری، سردار ملک شاهکوهی، محمدرضا صالحی، سید عبدالله میراکبری، میرمحمد غراوی، هادی حق‌شناس، عسگر ساوری، امیر خمر، عابدین پاسندی، یحیی خاکی، رضا جلالی، قاسم بر زمینی، ابراهیم قدمنان، محمود سالاری، نبی هزارجریبی، عارف صالحی، حسین رفعتی، مجتبی جمالی، امیر سنایی، نورمحمد تربتی‌نژاد و رحمان محمدزاده از جمله این دیگر گزینه‌هایی بوده که در استان گلستان برای تصدی استانداری از سویی اصلاح‌طلبان و فعالان فضای مجازی مطرح شده است.

دیدار اخیر وزیر کشور با پیشکسوتان دفاع مقدس در استان‌های مازندران و گلستان نیز بازتاب زیادی در فضای مجازی استان گلستان داشته و باعث شده بسیاری از کارشناسان بر این باور باشند که این نشست سردار تقی مهری را به استانداری گلستان نزدیک‌تر کرده است، اما جزئیاتی از این نشست تاکنون منتشر نشده و این مسئله گمانه‌زنی‌ها را برای این امر تقویت کرده است.

البته برخی از کانال‌های مجازی نیز بعدازاین نشست سردار مهری، سردار شاهچراغی و سردار سعید محمد را گزینه‌های احتمالی استانداری گلستان مطرح کردند که شاید ارائه برخی از این اسامی برای این بوده که جریان‌های سیاسی حامی پزشکیان در استان که روی اسامی خاصی سرمایه‌گذاری کردند به جمع‌بندی برسند که این مهم نیز با ارائه لیست شورای مرکزی پزشکیان محقق نشد.

برخی از اصلاح‌طلبان نیز به موضوع بازگشت حق‌شناس به استان گلستان در فضای مجازی واکنش نشان دادند و پیگیری از انتصاب وی در استان را نشان از سهم‌خواهی برخی از افراد دانستند.

حالا با کلاف سردرگمی که اصلاح‌طلبان و حامیان پزشکیان برای وزیر کشور و دولت چهاردهم آن هم برای انتصاب مهم‌ترین شخصیت دولت در استان به وجود آوردند باید دید تدبیر مسئولان امر دراین‌خصوص چه می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که اگر مسئولان دولت به اسامی ارائه‌شدن تن دهند قطعاً این روند و در دیگر انتصابات استان گلستان و مدیران استانی و شهرستانی هم کشیده خواهد شد موضوعی که برای آن چیزی که دولت چهاردهم در سر دارد مثل یک آفت می‌ماند و باعث خواهد شد در استان گلستان قوی‌ترین استاندار هم نتواند برنامه‌های

مورد انتظار دولت چهاردهم را اجرایی کند.

از سویی دیگر ارائه این لیست‌ها با چنین تنش بالایی در فضای مجازی بی‌احترامی به وزیر کشور و دولت چهاردهم است و نشان از عدم اعتماد کسانی دارد که خود را حامی دولت چهاردهم می‌دانند وگرنه اجازه می‌دادند در فضای آرامش وزیر کشور و دولت چهاردهم کارشان را انجام دهند.

انتصاب زودهنگام استاندار گلستان شاید در ابتدا باعث تنش‌های موقتی شود؛ ولی بن‌بست‌های سیاسی زیادی که در دستگاه‌های اجرایی استان از این هیاهو به وجود آورده را می‌شکند.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.