1402-04-13 22:56
750
0
85591
استاد دانشگاه:

چهره واقعی آمریکا برای مردم باید تبیین شود

استاد دانشگاه گفت: ما وظیفه داریم چهره واقعی آمریکا را به مردم نشان دهیم و اگر ما روایت نکنیم دشمن این روایتگری را خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما، مصیب عباسی در میزگرد تخصصی بررسی جنایات آمریکا در انقلاب اسلامی که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزار شد، اظهار کرد: تبیین حوادث و مسائل کشور نخست وظیفه مسئولان و سپس وظیفه دانایان آن مجموعه است و تبیین آن لازم است و اگر این حوادث تبعات مثبتی داشته باشد باعث همگرایی بیشتر بین حاکمیت و مردم می شود و اگر منفی باشد سوال ایجاد می کند که مسئولان که با اسناد  دسترسی داشتند موظف به پاسخگویی به آن هستند.
این استاد دانشگاه متذکر شد: بیان این حقایق باعث می شود نسل های آینده دچار اشتباهات محاسباتی نشوند و تحریف را به جای تعریف قرار ندهند و این مسئله برای مسیر انقلاب حائز اهمیت است.
عباسی بیان کرد: پژوهشکده های مجلس و دانشگاه و رسانه ها و تشخیص مصلحت نظام و غیره باید به طرح واحد برسند که هفته بازخوانی جنایات آمریکا می شود آیا همه ظرفیت خود را برای این مسئله متمرکز می کنند تا در کشور صدایی از این حوادث و جنایات آمریکایی ها بشنوند و قرارگاه مرکزی و ساماندهی برای آن باید شکل بگیرد و به نظر می رسد خلایی در این مسیر وجود دارد که باید در گام دوم پر شود.
وی افزود: در حوزه نبرد ترکیبی و فرهنگی و نرم آیا نمی شود که ظرفیت به وجود بیاوریم و این مسئله نیاز به روشنگری دارد و باید چنین ظرفیتی را به وجود بیاوریم.
این مقام مسئول متذکر شد: سازمان های مردم نهاد در آن اساسنامه و شرح کاری که برای سمن ها تشکیل شده آیا وظیفه مندی خود را بیان کردند و باید این ارتباطات و اطلاعات به سمن ها تزریق شود و ساماندهی شود، مشکل ما این است که جوامع دانشگاهی باید دسترسی آزاد به اسناد داشته باشند تا بتوانند تحلیل درستی داشته باشیم.
عباسی متذکر شد: آمریکا در دنیا منافعش اهمیت دارد و با دیکتاتوری، ترور و تحریم به دنبال تامین منافع خود است، به همین خاطر در دنیای غرب ممکن است دموکراسی ارزش اجتماعی باشد ولی ممکن از برای آنها خسارت و زیان داشته باشد و به آن نمی پردازند ولی در شرق حکومت ها سلاطین هستند که آن را به عنوان یک حرکت جذاب بیان می کنند ولی اگر منافعشان عمل نشود به آنها بها نمی دهند.
وی افزود: به محضی که جمهوری اسلامی در دنیا به موقعیتی می رسد که جمهوری خواهی آمریکایی را به مخاطره می اندازد صحنه را تغییر می دهد و آنها می دانند که جمهوری اسلامی تعریف دیگری 
این مقام مسئول متذکر شد: از سال 1492 که قاره آمریکا پیدا شد اگر تاریخ آن را نگاه کنید با سه ضلع تبعیض، فزون‌خواهی و جنگ داخلی دارد که اگر این سه ضلع را از آمریکا جدا کنید آمریکا معنای خود را از دست می دهد و این در حالی است که جنگ و برده داری در درون آمریکا است و وقتی کشوری ملت خود را سیاه و سفید می کند برای دیگر ملت ها احترام قائل خواهد شد.
عباسی بیان کرد: امام(ره) تاریخ آمریکا را بررسی کرده و واژه ای برای آن انتخاب کرده  و بیان فرمودند که «آمریکا شیطان بزرگ است» و ما وظیفه داریم چهره واقعی آمریکا را به مردم نشان دهیم و اگر ما روایت نکنیم دشمن این روایتگری را خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.