1402-02-08 21:43
564
0
84699

پیشرفت همه‌جانبه کشور به کار و تلاش همیشگی احتیاج دارد

امام جمعه موقت گرگان گفت: کار و تلاش در هر جامعه‌ سبب رشد آن می‌شود و پیشرفت همه‌جانبه کشور به کار و کوشش همیشگی احتیاج دارد.

به گزارش گستان ما؛ حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان بعد از درگیری‌های مختلف همچون جنگ، کمر همت را بسته و با تلاش و پشتکار امروز بازارهای جهانی را به سلطه خویش در آوردند.

وی بیان کرد: آلمان بعد از جنگ جهانی دوم و شکست سنگینش، به برترین تولیدکننده اقلام مختلف تبدیل شده و چین نیز با قبضه کردن بازار، یک تهدید اقتصادی برای آمریکا محسوب می‌شود و ژاپن و هند هم چین شرایطی دارند.

وی تصریح کرد: هر مملکت برای دیدن خوشبختی و سعادت باید کار و تلاش جدی در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت داشته باشد.

امام جمعه موقت گرگان گفت: البته مثال این کشورها نافی خدمات و زحمات جامعه کارگری ایران نیست و حتی آحاد مردم باید قدردان کارگران باشیم که با تمام توان و تلاش به ویژه در صنعت و کشاورزی در حال خدمت به جامعه هستند.

لیوانی در بخش دیگری از این خطبه ضمن اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم، بیان کرد: جامعه علمی و اسلامی نه تنها ایران، بلکه کشورهای اسلامی با شهادت ایشان، از داشتن چنین شخصیتی محروم شد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سلیمانی که چند روز گذشته به شهادت رسید، گفت: ایشان نیز به مقام والا و بالای علمی رسیده بود و به دلیل جهل و نادانی فردی به شهادت می‌رسد.

امام جمعه موقت گرگان ضمن انتقاد از افزایش روز افزون قیمت‌ها گفت: مسوولان نظام برای حل این مشکل، باید کارهای اساسی مثمر ثمر انجام دهند تا مردم احساس نگرانی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان خودرو و مواد غذایی و اقلام مورد نیاز جامعه به فکر مردم باشند و برنامه‌ریزی درستی داشته باشند تا در آینده شاهد کنترل گرانی‌ها و پایین آمدن بخشی از قیمت‌ها باشیم تا مردم نسبت به نظام امیدوارتر شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.