1403-08-01 09:21
48
0
91830
فرهنگی فعال در کشور لبنان:

همه نیروهای حزب‌الله نصرالله هستند

فرهنگی فعال در کشور لبنان گفت: یک از نیروهای حزب‌الله در یکی از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد که ما مطمئن هستیم پیروز خواهیم شد و امروز به واسطه شهادت سید حسن نصرالله همه نیروهای حزب‌الله نصرالله هستند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ مقاومت حزب‌الله پس از قتل سیاسی فرماندهان خود به راه خود پر قوت ادامه داد و نشان داد که حزب‌الله با خون تازه قوی‌تر از گذشته در مسیر خود ادامه می‌دهد؛ چون انتخاب دیگری ندارد.

امروز مقاومت و حزب‌الله در لبنان به‌عنوان یک اسطوره از سوی مردم ستوده می‌شود و باوجود تمام حمایت‌های تسلیحات نظامی آمریکا و کشورهای غربی با چنین اراده پولادی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است.

همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی بیان کرده امروز بازگشت به عزت و اقتدار برای ملت اسلامی منحصراً در گروی ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است و امروز جریان مقاومت به‌خوبی این مسئله را می‌داند.

در این راستا به سراغ یکی از فرهنگیان استان گلستان «مهدی دادخواه» رفتیم که در این ایام در شریان اصلی مقاومت لبنان و کشور سوریه حضور داشته تا با روحیات مردم لبنان و فضای حاکم در این کشور و کشور سوریه آشنا شویم.

شرایط حاکم کشور لبنان به چه صورتی است؟

دادخواه: باید یادی کنیم از شهدای مقاومت به‌ویژه سید شهدای مقاومت حسن نصرالله که امروز در میان ما نیست، بنده در حدود یک سال در کشور لبنان در مدرسه شهید چمران بیروت درحال‌خدمت هستم.

در این کشور فرقه‌های مختلف مذهبی از شیعه و سنی، مسیحیان و گروه‌های کوچک یهودی، بهائی، بودیست، هندو حضور دارند و لبنان کشور خوش‌آب‌وهوایی در کنار سواحل مدیترانه است و شهر بیروت نیز زیبایی خاصی دارد.
 می‌توانیم بگوییم که در بیرون همیشه‌بهار است و حتی در پاییز کمتر افتادن برگ درختان را شاهد هستیم؛ ولی در دل این زیبایی رژیم صهیونیستی در حال جنایت جنگی است.

طبق روال در شهریور به محل کار خود رفتم و آماده شروع سال تحصیلی جدید بودیم که حمله رژیم صهیونیستی به بیروت باعث شد که به ما اعلام کنند با هواپیمایی اضطراری باید زن و بچه‌ها را از این کشور خارج کنیم و به سمت ایران برویم.

پس از این ماجرا به کشور سوریه و مدرسه‌ای در دمش رفتیم و آنجا مشغول به کار شدم که بعد از گذشته سه هفته سفارت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که دشمن نیز دیگر امن نیست و باید آنجا را ترک کنید و لذا مدرسه نیز بسته شد.
 فضای نظامی این کشور چگونه است؟

ارتش لبنان تنها هنرش این بود که در شهر بیروت ایست بازرسی متعددی ایجاد کند و این مسئله باعث به‌وجودآمدن ترافیک شده و می‌توانیم بگوییم که جلوی رفت‌وآمدها را گرفته است.

باوجوداینکه ارتش این کشور می‌توانیم بگوییم هیچ‌کاره است و کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا به ارتش لبنان اجازه نمی‌دهند سامانه پدافندی برای دفن حملات هوایی رژیم صهیونیستی داشته باشند؛ اما بااین‌وجود با گذشته سه هفته از جنگ تمام‌عیار رژیم صهیونیستی این رژیم نتوانسته حتی یک وجب از خاک لبنان را تصرف کند.

مردم این کشور می‌دانند اگر حزب‌الله نبود امروز این شرایط در کشور حاکم نبود و لبنان توان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را نداشت.

پس از شاهدت سید حسن نصرالله دیدگاه مردم لبنان نسبت به حزب‌الله و جریان مقاومت چیست؟

یک از نیروهای حزب‌الله در یکی از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد که ما مطمئن هستیم پیروز خواهیم شد و خداوند سید حسن نصرالله را برای ما فرستاد تا یک وظیفه‌ای را انجام دهد و آن هدایت حزب‌الله بود و امروز به واسطه شهادت سید حسن نصرالله همه نیروهای تربیت‌یافته این مکتب سید حسن نصرالله هستند و لذا پیروزی نهایی برای ما خواهد بود.

امروز ایران اسلامی را در فضای کنونی چگونه می‌بینید؟

همان‌طور که می‌دانید اگر اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ایران نبود تمام اهدافی که رژیم صهیونیستی چه در این حملات و چه قبل از آن داعش دنبال می‌کرد در ایران بود.

امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال آن بودند که همان بلایی که سر لیبی آوردند را به سر ایران اسلامی بیاورند و دیدیم که با کشور لیبی و اقتصاد آن چه کردند.

همچنین کشور عراق از سال ۲۰۰۳ که آمریکا اشغال کرده ببینید به چه روزی افتاده است و آمریکایی‌ها نفت این کشور را به یغما می‌برند و تنها جیره‌ای به آن‌ها می‌دهد.

در سوریه نیز شاهد آن هستیم مردم از فقر رنج می‌برند و ما باید مدیون نیروهای مسلح باشیم که در امنیت زندگی می‌کنیم و به‌راستی دو نعمت سلامت و امنیت برای مردم مجهول است که باید شکرگزار آن باشیم.

انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.