1400-09-10 13:48
1033
0
77335

نمایندگان گلستان در شورای عالی استان ها انتخاب شدند

مراسم انتخاب هیئت رئیسه و تحلیف اعضای شورای اسلامی استان گلستان با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، معاونان استاندار و نمایندگان شوراهای شهرستان‌های گلستان که متشکل از ۱۴ نماینده است، برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، در این مراسم «سیدحسن موسوی» از شورای اسلامی شهرستان آزادشهر با هشت رأی به عنوان رئیس شورا، «حامد فیروزبخت» از شورای اسلامی شهرستان ترکمن با ۹ رأی به عنوان نایب رئیس شورا، «غفار محمد ارازی تیمور» از شورای اسلامی شهر سرخنکلاله با ۱۰ رأی و «عبدالله عرب» از شورای اسلامی شهرستان گالیکش با هشت رأی به عنوان منشیان شورا، «اسماعیل کاظمی» از شورای اسلامی شهرستان ترکمن با ۱۴ رأی به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.

همچنین «سیدعلی‌اکبر حسینی» از شورای اسلامی شهرستان رامیان با ۱۰ رأی و «ملک سردار دردی‌زاده» از شورای اسلامی شهرستان مراوه‌تپه با هشت رأی به عنوان نمایندگان شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها و ستار قوجق‌نژاد از شورای اسلامی شهرستان گنبدکاووس با هشت رأی به عنوان نماینده شورای اسلامی استان در هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان معرفی شدند.

* اختلاف سلیقه‌ها نباید به مردم آسیب برساند

استاندار گلستان در این جلسه با تاکید بر اهمیت اتحاد در رشد و پیشرفت استان گفت: نباید در مسائل کاری و توسعه استان سلیقه‌ها را دخالت دهیم و باید در مسیر اخذ سهم استان از منابع ملی متحد باشیم

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: موضوعات و مسائل مختلفی در استان وجود دارد که هرکدام می‌تواند نقش موثری در پیشرفته گلستان داشته باشد و نباید اختلاف سلیقه‌ها به گونه‌ای باشد که آسیب آن متوجه مردم شود.

وی با اشاره به نقش شوراها در رفع مشکلات مردم و همچنین موضوعات توسعه استان تصریح کرد: در مورد بیش از ۸۵ درصد اعتبارات به صورت ملی تصمیم‌گیری می شود و ۱۵ درصد آن در اختیار استان‌هاست که البته با نظر رئیس جمهور تفویض اختیارات به استان‌ها در حال شکل‌گیری است که بر اساس آن تمرکززدایی از بودجه مورد توجه است.

استاندار گلستان یادآور شد: باید رشد ۷.۳ درصدی استان در شاخص‌ها صورت گیرد که ۴۵ درصد این رشد باید از طریق بهره‌وری در حوزه‌های مختلف انرژی،کشاورزی، شیلات، صنعت، سلامت و ... انجام شود.

زنگانه تاکید کرد: بخش دیگری از این رشد باید از طریق منابع اعتباری نظیر افزایش سهم استان در منابع عمومی، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی،  مشارکت بخش خصوصی، افزایش درآمدها از ظرفیت‌های مجاز، ارتقا درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، ارتقای نقش بانک‌های خصوصی در توسعه استان صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.