1403-05-18 17:39
249
2
90988
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تأکید کرد:

نقش محوری قیام عاشورا در انقلاب و تحولات آمریکا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: این نقش محوری قیام سیدالشهدا و اهداف بزرگ آن است که در کشور ما توسط امام (ره) نهادینه شده و حتی در دل آمریکا نیز این روزها از آن بهره گرفته شده است .

 حجت‌الاسلام حسن مهدیان با حضور در تحریریه گلستان ما با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد و به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

در این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان پیرامون فلسفه قیام عاشورا گفت: از همه کسانی که به ترویج و تبیین سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) کمک می‌کنند قدردانی می‌کنیم و انتظار است این سوگواری‌ها باتوجه‌به فلسفه قیام سیدالشهدا باشد.

مهدیان بیان کرد: وقتی به بیانات سیدالشهدا (ع) در مسیر حرکت به سمت کوفه در توقفگاه‌های مختلف نگاه می‌اندازیم حرکت و کلام سیدالشهدا (ع) از روی عجز نبود یا در مسیر ارشاد یا هدایت و تبیین جایگاه دین اسلام و نقش دین و دین‌داری در جامعه اسلامی صورت می‌گرفت.

وی افزود: آن چیزی که امروز در ماه محرم و صفر نمود پیدا کرده عزاداری سیدالشهدا است؛ ولی عزاداری بستری برای اهداف سیدالشهدا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: اصحاب سیدالشهدا و امام حسین (ع) شاید نیازی به گریه و عزاداری ما ندارند؛ ولی چیزی که برای آنها ارزشمند است تبیین اهداف سیدالشهدا (ع) است.

مهدیان افزود: به برکت قیام امام (ره) ثمره این انقلاب عظیم را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم و شاید خوش‌بینانه‌ترین افراد تصور نمی‌کردند که معمار کبیر انقلاب بتواند چنین جریانی را به پا کند.

وی افزود: بعد از امام راحل و نقش‌آفرینان نظام کماکان در حال رویش انقلاب هستیم و امروز با حضور مقام رهبر انقلاب اسلامی این نقش را پررنگ‌تر از گذشته می‎بینیم، شهدای عزیز ما نیز نقش‌آفرینان این عرصه هستند و دشمن تلاش می‌کنند که انقلاب را در ایران محصور کند و رشد و نمود در انقلاب نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز داشت: این نقش محوری قیام سیدالشهدا و اهداف بزرگ آن است که در کشور ما توسط امام (ره) نهادینه شده و حتی در دل آمریکا نیز مردم از آرمان‌های انقلاب بهره گرفتند .

مهدیان با اشاره به مسائل غزه گفت: کسی تصور نمی‌کرد غزه بتواند در برابر لشکر تا بن مسلح صهیونیستی ایست کند.

وی افزود: مجموعه اوقاف نیز با نیت واقفان به اقامه عزای سیدالشهدا می‌پردازد، ۸۰ درصد موقوفات بر عزاداری سیدالشهدا است و از ورود ماه محرم از محل نیات واقفان خیراندیش بسترساز بسیاری از مراسمات سطح استان بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تأکید کرد: تا انتهای ماه صفر از محل نیات واقفان خیراندیش ادامه خواهد داشت و در قالب طرح شمیم حسینی نیز کمک به هیئت‌های مذهبی نیز یکی از دغدغه‌های اوقاف و امور خیریه است و مساعدت و همکاری با هیات‌های مذهبی صورت‌گرفته است.

مهدیان افزود: تا به امروز بیش از ۳۰۰ هیات مذهبی برای برگزاری هر چه‌بهتر برنامه سوگواری حسینی حمایت شده است، اوقاف و امور خیریه برنامه متنوعی در ماه محروم و صفر دارد که می‌توانیم به اعزام بیش از ۶۰ مبلغ بومی و غیربومی در اماکن مذهبی استان اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان نیز از محل درآمدهای خود نسبت به عزاداری سوگواری حسینی اقدام می‌کنند، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما بحث زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین که روزبه‌روز با رونق بیشتر و با کیفت بیشتری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.