1400-10-06 16:13
523
0
77766
سردبیر هفته نامه جوان گلستان:

موضع جریان حق در 9 دی روشن شد/ فتنه 88 شبیه غائله‌های نهروان، جمل و صفین بود

سردبیر هفته نامه جوان استان گلستان با اشاره به ابعاد حماسه 9 دی گفت: هنر این نیست که در راهپیمایی 22 بهمن فریاد استکبارستیزی سردهیم؛ هنر این است که در بزنگاه‌های مختلف از جمله یوم الله 9 دی مرز حق و باطل را نشان داده و موضع جریان حق را روشن کنیم.

به گزارش گلستان ما، ولی‌الله شهابی امروز در میزگرد تخصصی حماسه 9 دی که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزار شد در خصوص نقش دانشگاه‌ها در نهضت 9 دی اظهار کرد: عمده‌ترین نقش دانشگاه در تبیین است که باید این حقیقت در تاریخ انقلاب اسلامی برای همه آحاد و نسل‌ها روشن شود.

وی افزود: پس ‌از انقلاب اسلامی غائله‌های زیادی از جمله غائله ملی‌گرایان، دموکرات‌ها، گنبد، ترکمن‌صحرا، اهواز آمل و غائله منافقین که نتیجه آن هفده هزار ستاره انقلاب به شهادت رسیدند به‌ وقوع پیوست، انقلاب اسلامی با اراده و حمایت امامین انقلاب این غائله‌ها را پس زده ‌است.

عضو شورای بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه هیچ غائله‌ای به خطرناکی غائله فتنه 88 نبود، ابراز کرد: فتنه 88 اولاً بوی نهروان، جمل و صفین می‌دهد با لعاب انقلابی و انقلابی‌گری؛ افرادی آمدند تا مردم را نسبت‌ به اصل انقلاب، جمهوریت و مبانی ارزش‌های اسلامی دچار تردید کنند، دومین هدفی که دنبال می‌کردند شکستن ستون ولایت‌فقیه در انقلاب بود.

شهابی ادامه داد: این جریان فتنه‌گر تظاهر گفتمانی نداشتند که مخالفت ولی‌فقیه هستیم، علنی نمی‌گفتند با رکن و مبانی انقلاب اسلامی مخالف هستیم، اما در میدان عمل از رهنمودهای امامین انقلاب عبور کردند و نشان دادند که این‌ها با اصل ولی‌فقیه مخالفت دارند و انتخابات بهانه ای برای تصرف قدرت با عبور از منویات ولایت بود.

وی تاکید کرد: هر چقدر که مقام معظم رهبری تذکر و نصیحت می‌کردند برای این جریان اثربخش نبود و این‌ها نشان می‌دادند که در تراز انقلاب نبودند.

این استاد دانشگاه افزود: ریشه‌های فتنه را باید در مبانی فکری آن‌ها که در جهت سبقت گرفتن اساس جمهوری اسلامی داشتند شروع کنیم و به تحلیل آن بپردازیم.

شهابی با تاکید بر اینکه جریان فتنه خلاصه به دو نفری که در حصر هستند نمی‌شود، گفت: یک جریانی پشت این افراد خودشان را پنهان کردند و دیگرانی را هدایت و از گروهی هدایت می‌گیرفتند.

وی با پرداختن به ریشه‌های جریان فتنه اظهار کرد: جریان سیاسی منحرف در جامعه رسانه‌هایی را در اختیار دارند، موضع رسانه در اختیار این جریان فکری به‌طور شفاف در رابطه با 9 دی بیان ‌نشده است، جریانی که انواع فتنه را در آنتن رسانه خودش ندارد اینها سؤالهایی است که باید پاسخ بدهند.

شهابی با اشاره به سوالاتی پیرامون اینکه چرا این جریان فکری هنوز به خیل خروشان 9 دی نپیوستند، گفت: جریان فکری که حصر فتنه‌گران را مذموم می‌داند چرا این خط فکری را دنبال می‌کند، حتی بعضی فتنه‌گران را موجه و توجیه سیاسی می‌کنند، میدان‌ها را با این افکارشان آلوده می‌کنند و همچنان بر تردید و شبهه مردم می‌افزایند.

وی بیان کرد: جریانی که در برهه حاکمیت‌شان در موارد متعدد از خط‌قرمزهای ولایت عبور کرده و می‌کند در میدان‌های فرهنگی، دفاعی، اقتصادی و سیاسی که آخر آن برجام بود این روند را دنبال کردند، جریانی که تجربه سیاسی ما می‌گوید اصل ولایت را باور ندارد هیچ‌گاه سنگ ولایت را به سینه نمی‌زند و همواره مریدان ولایت را به تهمت بستند و نکوهش کردند.

سردبیر هفته نامه جوان استان گلستان گفت: وظیفه دانشگاه این است که در خط مقدم آگاهی‌بخشی باید احساس تکلیف کند، جامعه دانشگاهی باید پرچم‌دار بیداری جامعه باشد، برای آحاد دانشگاهیان که در جهت روشنگری حرکات و سکنات جریان‌های انحرافی و کسانی که با اصل نظام اسلامی زاویه دارند روشنگری کنند.

شهابی افزود: هیئت انقلابی داشتن به سروصدا کردن و جنجال کردن در رسانه‌ها و مطبوعات نیست، هنر نیست که هم‌آواز در 22 بهمن فریاد مرگ‌بر آمریکا برآوریم، هنر این است که در 9 دی مواضع جریان حق را روشن کنیم، هنر نیست که در هفته دفاع مقدس لباس بسیجی بپوشیم و چفیه بر گردن بیاویزیم و تعارفات و تعریفات رسانه‌ای داشته‌ باشیم تا در عرصه قدرت خودمان را توجیه کنیم هنر این است در فضای تردیدبرانگیز خودمان را نشان دهیم تردید را از دل مردم بزداییم.

وی گفت: آنچه توانسته تودهنی به این‌ جریان انحرافی باشد تفکر انقلابی مردم بود این تفکر با روح انقلابی مردم سرشته ‌است، خواستند انقلاب را از روح و ذهن مردم بگیرند اما مردم خودشان را بدهکار این انقلاب، شهدا و قرآن می‌دانند و هیچ گاه دست مردم از دامان انقلاب و ولایت کوتاه نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.