1402-05-27 16:17
850
0
86130
امام جمعه موقت گرگان‌:

مسجد باید دانشگاه باشد

امام جمعه موقت گرگان گفت: روایت پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد مسجد باید پاسخگوی علمی مسجدی‌ها باشد، در واقع مسجد باید دانشگاه باشد.

به‌گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار امروز جمعه ۲۷ مرداد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) راه رسیدن مومنان به گروه حزب‌الله که پیروز است را در پیشه کردن تقوای الهی، نیکی در همه امورات و داشتن ایمان و عمل صالح دانسته است.

 

وی ۳۰ مرداد ماه مصادف با چهارم‌ماه صفر روز جهانی مسجد را گرامی داشت و بیان کرد: مسجد از دیدگاه پیامبر اکرم و ائمه(ع) باید ویژگی‌‌هایی داشته باشد که باید تلاش کنیم خود را به مسجد موردنظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برسانیم.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر نشستنی در مسجد بیهوده است مگر برای سه طایفه که ارزش دارد، دسته اول کسانی هستند که نماز می‌خوانند و در نماز آیات قرآن کریم را تلاوت می‌کنند. دسته دوم مختص کسانی است که در مسجد، خداوند را یاد می‌کنند چراکه مسجد جای ذکر خداوند است نه گفتن حرف‌های بیهوده و غیبت. 

 

برقرار با بیان اینکه دسته سوم ویژه افرادی است که در مسجد پرسش علمی دارند، گفت: این روایت پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد مسجد باید پاسخگوی علمی مسجدی‌ها باشد، در واقع مسجد باید دانشگاه باشد.

 

وی تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند کسی که در مسجد رفت‌وآمد دارد برادر دینی نصیبش می‌شود، علم جدیدی فرا می‌گیرد و در مسیر هدایت خداوند قرار گرفته و گناه را ترک می‌کند.

 

امام جمعه موقت گرگان در ادامه به روایتی از حضرت امیرالمومنین(ص) اشاره کرد و توضیح داد: مولا علی(ع) در خصوص منافقین فرمودند اهل نفاق خود گمراه هستند و می‌خواهند دیگران را گمراه کنند، اینها به خوشی و رفاه مردم حسد می‌ورزند و تلاش آنها قرار دادن مردم در سختی و گرفتاری است.

 

برقرار با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) دیگر ویژگی منافقین را تبدیل امید مردم به یاس و ناامیدی می‌داند و تلاش آنها، پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه است، یادآور شد: مقام‌ معظم رهبری نیز در سخنان خود فرمودند دشمنان ایمان و امید مردم را مورد تعرض قرار دادند چراکه از اسلام ضربه خوردند لذا تلاش آنها ناامید کردن مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم‌ نیز دشمنان واقعی را اهل نفاق برشمرده است، بیان کرد: مردم باید با تمام توان مقابل اهل نفاق بایستند.

 

امام جمعه موقت گرگان به فواید امید در جامعه اشاره کرد و توضیح داد: انسان با امید زنده است و امید نیروی محرکه جامعه است چراکه افراد را به حرکت و تلاش وا می‌دارد، امید از جنود عقل و پیشران و قطب‌نما جامعه بشری است اما در مقابل یاس از جنود جهل و موجب رکود و توقف جامعه است.

 

برقرار متذکر شد: در شرایطی که دشمن مدام یاس و ناامیدی را پمپاژ می‌کند دوستان‌ مکتب توحید باید در کوره امید بدمند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.