1401-11-26 10:05
636
0
83605
امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاوکس:

مسئولان گلستان در انتصابات به اهل‌تسنن توجه شایانی دارند/ مجمع جهانی تقریب اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاوکس گفت: در انتصابات به اهل سنت توجه شایانی شده و این از برکات انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

به گزارش گلستان ما، آخوند عبدالباسط نوری‌زاد صبح امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: حکومت اسلامی آرزوی دیرینه امت اسلامی بوده و این آرزوهای دیرینه با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) و خلف به حق آن مقام معظم رهبری محقق شد.

امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاوکس ادامه داد: با درایت معمار کبیر انقلاب و رهبر انقلاب اسلامی نقشه‌های دشمن یکی پس از دیگری نقش برآب شد.

آخوند نوری‌زاد گفت: رهبری انقلاب اسلامی مواضع قرآنی و اسلامی را در کشور حاکم کردند و لذت دشمنانی را در پیشروی خود داریم ولی اعتقاد داریم خداوند یاری گر ما خواهد بود.

وی بیان کرد: با بررسی کتب دینی اساس دین اسلام در کلمه توحید و وحدت کلمه خلاصه می‌شود، همه ما با توحید خدای متعال اعتقاد داریم و وحدت کلمه نیز از اوجب واجبات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد آخوت و برادری از مهمترین اقدام رسول مکرم اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه بود و این نشان می‌دهد وحدت یکی از مهمترین مسائل امت اسلامی است.

نوری‌زاد بابیان اینکه تلاش و سعی  علمای باید به وحدت و همبستگی باشد، گفت:  تاسیس مجمع جهانی تقریب یکی از دستاوردهای این انقلاب به شمار می‌رود البته چنین مجمعی در مصر ایجاد شد ولی به دلیل مسائل سیاسی رو به خاموشی رفت و به سوی انحلال  کشیده شد ولی در ایران اسلامی روز به روز توسعه یافت.

این مقام مسئول تاکید کرد: علمای اعلام سعیشان به کوشش و همدلی و همبستگی است، در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی وحدت بین برادران تشیع و تسنن جاری شد به ویژه در استان گلستان ما مسالمت آمیز کنار هم زندگی می‌کنیم و یار و یاری گر یکدیگر هستیم.

آخوند نوری‌زاد بابیان اینکه  ثمره وحدت در گلستان مشخص است، افزود: در انتصابات به اهل سنت توجه شایانی شده و این از برکات انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.