1402-12-05 07:50
832
1
88901
یادداشت؛

مردم بار دیگر دشمن را در جنگ ترکیبی شکست می‌دهند

یک کارشناس سیاسی گفت: انتخابات مظهر جمهوریت نظام است، مردم بار دیگر دشمن را در جنگ ترکیبی با مشارکت حداکثری شکست می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی منصوری در یادداشتی نوشت: انتخابات مظهر جمهوریت نظام است، یورش دشمن در یک جنگ ترکیبی با استفاده از فضای سایبری به منظور کاهش حضور حداکثری در انتخابات راهبرد امریکا برای رسیدن به اهداف توسعه‌طلبانه خود در ایران و منطقه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی فرمودند: «انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند».

دشمن تلاش دارد با ایجاد فضای یاس و ناامیدی و فرصت‌سوزی و فضاسازی غیر واقعی و تهاجم فرهنگی و ایجاد ناامنی و بر هم زدن امنیت انتخابات؛ بدنبال کاهش حضور مردم است. لذا هوشیاری و بصیرت لازم و شناخت اهداف دشمن برگ برنده حقیقی، در زمان‌شناسی با دشمن است.

حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!» دشمنان نظام جمهوری اسلامی هم زمان در یک جنگ ترکیبی در حال انجام پنج مولفه جنگی هستند: (جنگ سخت افزاری، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، جنگ اقتصادی، جنگ اداراکی شناختی)! در یک باز تعریف ساده واجمالی به مراحل پنجگانه جنگ ترکیبی می‌توان به عمق کینه توزی دشمن پی برد.

۱- هدف دشمن در جنگ سخت تصرف خاک و سرزمین یک ملت با ابزار جنگی تفنگ و توپ و تانگ و هواپیما و سرباز و سایر ادوات جنگی است و امریکا به خوبی از تجربه ۸ سال دفاع مقدس آگاهی دارد.  

۲- رویکرد ناتوی فرهنگی، جنگ نرم با هدف نابودی فرهنگ و هویت ملی و مقابله با باورهای ایمانی انسان‌هایی است که پایبند هویت ملی و دینی خود هستند راهبرد در این نبرد؛ دشمن‌شناسی بصیرت‌افزایی با افزایش سواد رسانه‌ای و تقویت باورهای دینی به منظور پیشگیری از شکاف نسلی است.

۳- هدف اصلی دشمن از تحریم اقتصادی درصدد محدود کردن مناسبات اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم است تا بتواند با تحریم خرید نفت و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و بلوکه کردن دارایی‌های خارجی کشور ملت را به زانو درآورد.

۴- در جنگ ادارکی شناختی در پی از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت، نابود کردن نیروهای اجتماعی و سرمایه‌های کاری کشور با رویکرد بزرگنمایی نقاط ضعف و تخریب دستاوردها و بدبین کردن مردم نسبت به آینده و ناکارآمدی نظام و در نهایت ایجاد شکاف اجتماعی و بهره‌مندی از آن تا با کمک جنگ ترکیبی ملت را وادار به اطاعت نماید.  

اکنون که فضای رقابت برای تمامی اقشار سیاسی اجتماعی فراهم است ضروری است نامزدهای انتخاباتی ملاک اصلی فعالیت خود را بر حضور حداکثری قرار داده تا دشمنان انقلاب را مایوس نمایند.

چهار راهبرد مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات که فرمودند: رقابت سالم، مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت در حوزه انتخابات بگونه‌ای رقم بخورد تا منتج به توانمندی و اقتدارملی و سربلندی ایران گردد.

اگر از نگاه عقلانی هم به موضوع انتخابات پرشور و با شکوه اندیشیده شود شش اثر وضعی عزت مدارانه را در انتخابات پرشور خواهیم یافت: ۱- موجب پیشرفت کشور در بخش‌های امنیت ملی و سیاست خارجی ۲- افزایش امنیت منطقه‌ای ۳- الهام‌پذیری افکارجهانی از انقلاب ۴- عقب نشینی دشمن از مخاصمه ۵- ایجاد امید ونشاط برای سازندگی کشور ۶- تاثیر گذاری در معادلات سیاسی، اقتصادی منطقه وفرامنطقه‌ای خواهد بود.

البته باید به چرایی دو نکته مهم هم اشاره داشت؛ چرا دشمن سنگین‌ترین تبلیغات خود را برای عدم میزان مشارکت دارد؟ دوم چرا دشمن بدنبال شکستن اراده ملت است؟ علت اصلی این دشمنی را در کلام امام خامنه‌ای می‌یابیم ایشان می‌فرمایند «جمهوری اسلامی ایران در برابر مطامع آمریکا، اروپا، قدرت‌های سلطه‌گر و صاحبان کمپانی‌های بزرگ چند ملیتی، قهرمانانه ایستاده‌است و به هیچ‌کس اجازه زورگویی، دخالت و نفوذ در ایران اسلامی را نخواهد داد.»

دوم می‌فرمایند: «امروز در دنیا میلیاردها پول دارد خرج می‌شود برای اینکه در اعتقادات سیاسی و دینی جوانان ما رخنه ایجاد کنند تا ارادهٔ حرکت، ارادهٔ قیام در اینها از بین برود؛ می‌خواهند اراده را از بین ببرند، می‌خواهند شما تصمیم نگیرید. تلاش آنها این است که نگذارند ارادهٔ ملّت ایران برای پیشرفت، برای مقابله، برای ایجاد جامعهٔ اسلامی و تمدّن اسلامی شکل بگیرد؛ می‌دانند که اگر این اراده شکل گرفت، بدون تردید تحقّق پیدا خواهد کرد.»

مقام معظم رهبری در دیدار روز شنبه ۲۹ بهمن بامردم آذربایجان به… نکته راهبردی برای حل مسئله رفع مشکلات موجود و مقابله با دشمن و وظایف انتخاباتی عنایت فرمودندکه عبارتند از: الف: نگاه به خود و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظیفه مهم و اساسی است.

ب: حفظ وحدت ملی؛ اتحاد ملت ایران رمز پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی است.

ج: انتخابات ۱۱ اسفند شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی 
د: انتخاب نامزد اصلح و اتقان و سلامت انتخابات و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی 

ه: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.

و: اختلاف‌های سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ایران در مقابل دشمنان تأثیرگذار باشد.

ز: باید از خود و دشمن ارزیابی صحیح داشته باشیم و غفلت از این وظیفه، بلای بزرگی است.

ح: ما در ساخت یک اقتصادی قوی ملی عقب هستیم، در عدالت اجتماعی، اقتصادی و قضایی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم ودر ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و مشکلات اخلاقی و فاصله داشتن با سبک زندگی اسلامی در دوری از اسراف و اشرافی‌گری.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.