1402-03-14 13:40
579
0
85213
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان:

«مدیران» خدمت بیشتر به مردم و «نخبگان» جهاد تبیین کنند

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان از مدیران خواست خدمت بیشتر به مردم را مدنظر قرار دهند و گفت: نخبگان در تبیین مسائل روز جهاد تبیین کنند.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محسن طاهری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: مکتب سیاسی اندیشه‌های امام جلوه خاصی در بین مبانی فقهی و اندیشه‌های ایشان دارد که از بعد علمی این مکتب سیاسی بیشتر برای جهانیان جاذبه داشت.

وی افزود: برای مردم جهان جالب بود یک شخصیت حوزوی، علمی و دینی هم مبنای خاصی در مسئله حاکمیت دینی ارائه می‌دهد و هم تحقق بخش این مبناست که با موفقیت اجرا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان با اشاره به اینکه ابعاد سیاسی امام متنوع است، تاکید کرد: آنچه باید مد نظر نظام و مدیران باشد پیوند بین نظام امامت و امت است که با تعابیر مختلف بیان می‌شود.

طاهری توضیح داد: اگر می‌گوییم جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی در حقیقت تعبیری از امامت و امت است برای اینکه خدا دین را بر این اساس استوار کرده که باید رهبران دینی با آوردن مردم پای دین و صحنه اجرای دین کارها را پیش ببرند.

وی گفت: اگر موفقیتی در جامعه پیش می‌آمد هنر امام بود که این ظرفیت را در مردم شناسایی کرد و بهترین بهره‌برداری را برای کنار زدن دشمنان که درصدد خاموش کردن چراغ دین بودن به کار گرفت.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان تصریح کرد: اگر چنانچه بزرگترین رهبر الهی بین مردم باشد و مردم این ظرفیت را شناسایی نکنند طبیعتاً دین مظلوم خواهد شد که در طول تاریخ نمونه‌های آن وجود دارد.

طاهری با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون دورکن امام و امت است، افزود: برپایی این نظام که در قالب جمهوری اسلامی و رفراندوم‌هایی که در ۱۲ فروردین رخ داد و هم در سایر سطوح حکومتی که مردم نقش مستقیم و با واسطه دارند.

وی تاکید کرد: مدیران و نخبگان باید این مسئله را مد نظر قرار دهند که مردم را پای صحنه انقلاب نگه دارند و این به هر شکلی که از دستمان بر می‌آید باید انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: مدیران خدمت بیشتر به مردم را مدنظر قرار دهند، نخبگان باید در تنویر افکار عمومی و تبیین مسائل روز و معارف اسلامی و جهاد تبیین نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

به گفته طاهری؛ اگر مردم از نظام فاصله بگیرند در واقع از اهداف اصلی دور شدیم و دشمن امیدوار می‌شود و نظام در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ما یک نظام مردمسالار دینی را برپا کردیم برخلاف شعارهایی که دشمنان مطرح می‌کردند، آنها خواستند مردم را در مقابل دین قرار دهند اما مردم بهانه را از دست دشمنان گرفتند و اثبات کردند که خودشان حکومت دینی را انتخاب کردند و خودشان از حاکمیت دین و قوانین اسلامی حمایت می‌کنند و منافاتی بین دین و مردمسالاری دینی وجود ندارد این بزرگ‌ترین شاخصه مکتب امام است.

طاهری گفت: امیدواریم که خدا توفیق دهد ادامه‌دهنده راه امام باشیم و در پیگیری منویات امام و رهبری نقش‌آفرینی داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.