1403-08-05 02:22
24
0
91882
با پیگیری مسئولان گلستانی انجام شد؛

عقب‌نشینی مسئول کشوری در خصوص آشوراده

با پیگیری آیت‌الله نورمفیدی و مسئولان گلستان نامه سرپرست معاونت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در خصوص توقف در اجرای طرح طبیعت‌گردی آشوراده اصلاح و نامه جدید امروز ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» سرپرست معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور امروز با ارسال نامه‌ای از محیط‌زیست گلستان خواست: با توجه به اجرای هم‌زمان چندین طرح گوناگون در جزیره آشوراده مانند طرح‌های هادی، مدیریت ماهیان خاویاری، اردوگاه دانش‌آموزی، بازسازی قلعه روس‌ها در کنار طرح طبیعت‌گردی آَشوراده، ظرف یک هفته اطلاعات و نقشه‌های طرح‌های در دست اجرا را تهیه و برای بررسی بیشتر ارائه دهد.
 
 در این نامه اعلام شده پس از تهیه طرح‌ها و نقشه‌ها هر یک از طرح‌ها در جلساتی مشترک با مسئولان مرتبط نحوه عملیاتی‌شدن توافقات گذشته بررسی و تصمیم اتخاذ می‌شود.
 
 هفته گذشته حمید ظهرابی معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در نامه‌ای به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان و مازندران اعلام کرد که دیگر هیچ دستگاهی حق فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده را ندارد.
 انتشار این نامه موجی از انتقادات را در بین مسئولان و رسانه‌ها در گلستان برانگیخته بود و در راس آنها آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه طرح طبیعت‌گردی آشوراده با پیگیری رئیس‌جمهور شهید بعد از بیست سال به سرانجام رسید خواستار تجدیدنظر در این دستور و ادامه اجرای آن شده بود.
 آشوراده نام جزیره‌ای با مساحت ۶۸۰ هکتار در منتهی‌الیه شرقی پناهگاه حیات‌وحش میان‌کاله است.
 گفتنی است طرح طبیعت‌گردی آشوراده ۲۰ سال در کش‌وقوس اجرا بود که دولت سیزدهم با اخذ تدابیری مشکلات آن را بررسی و سپس رفع کرد و امسال این طرح بعد از گذشت دو دهه با رفع مشکلات فنی و حقوقی و تمدید مجوز ارزیابی زیست‌محیطی عملیاتی شده بود.
 اجرای طرح ملی بیست و دوهکتاری گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بود.
 جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و در سال ۱۳۵۴ جزو نخستین مناطق زیست‌کره جهان معرفی و ثبت شد.


 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.