1402-02-04 09:08
734
0
84626
با پرداخت دو برابری زکات فطریه در گلستان:

سناریو رسانه‌ای دشمن در فقرزدایی شکست خورد

در حالی که عوامل اجیر شده و معاند به نظام به دنبال آن بودند که مؤمنان فطریه را به سطل زباله‌ها بریزند گلستانی‌ها دو برابر سال قبل فطریه پرداخت کردند.

گلستان ما-داود خاندوزی: غمی که از فقر بر زندگی حاصل می‌شود را بخشش انسانی از بین خواهد برد، می‌گویند در ایران نزدیک به سه میلیون فقیر مطلق داریم و این در حالی است که جمعیت ایران ده‌ها برابر این جمعیت است و اگر هر یک از ما به وظیفه انسانی و دینی خود در قبال برادر و خواهر مؤمن و گرفتار خود عمل می‌کردیم باید فقر ریشه کن می‌شد.

در این مسیر زکات یک واجب عبادی مالی به‌شمار می‌رود که اگر به درستی برای آن برنامه‌ریزی شود سازمان‌های خدمات‌رسان چون کمیته امداد می‌توانند با حفظ کرامت انسانی در مسیر فقرزدایی گام‌های بلندی بردارند، گرچه استان گلستان جزء چهار استان فقیر کشور به شمار می‌رود اما در دستگیری از مستمندان و نیازمندان در کشور پیشرو است و همچنین در پرداخت زکات نیز جزء پنج استان نخست کشور به شمار می‌رود.
تحقیقات نشان می‌دهد چنانچه گرد‌آوری و هزینه کردن زکات با درایت و مدیریت انجام شود زکات توان تأمین مالی در صد بالایی از نیاز مستمندان را دارد.

پرداخت بیش از 3 میلیارد تومان زکات فطریه در گلستان به کمیته امداد

بنا به گفته مدیرکل کمیته امداد گلستان در ایام عید فطر بیش از سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات فطریه به کمیته امداد گلستان پرداخت شده است و قطعا ده‌ها برابر بیش از این آمار توسط خود مردم گلستان براساس آموزه‌های دینی به مستمندان و فقرا کمک می‌شود.

در راستای جمع‌آوری این کمک‌های مردمی و زکات کمیته امدا در سطح استان یک هزار و ۲۱۰ پایگاه دایر شده بود و امسال بنا به گفته عیسی بابایی مردم روزه دارد دو برابر سال قبل فطریه به کمیته امداد پرداخت کردند.

بابایی می‌گوید: هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت امداد به نشانی emdad.ir یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ و یا با کد دستوری ۵#*۰۱۷*۸۸۷۷* زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

جعفر مزیدی با اشاره به استقرار یک هزار و ۲۱۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان مستقر تأکید کرد: وجوهات اخذ شده از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه طبق موازین شرعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیازمندان همان منظقه پرداخت خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد گلستان با بیان اینکه زیرساخت‌های پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره نیز فراهم شده است، افزود: روش پرداخت الکترونیکی زکات فطره در خدمت‌رسانی سریعتر به نیازمندان و محرومان کمک‌کننده است.

مقدار زکات فطره برای هر نفر، حدود سه کیلوگرم از خوراک معمول مردم، مانند گندم، برنج، خرما و کشمش است که معادل پولی آن‌ها را هم می‌شود پرداخت کرد تعیین شده است.

طبق فتوای فقیهان، این زکات بر کسی واجب است که در شب عید فطر فقیر نبوده و عاقل، بالغ و هوشیار باشد، چنین شخصی باید زکات خود و نان‌خور‌هایش را پرداخت کند.

کشاورزان گلستانی از پرداخت زکات به کمیته امداد استقبال کنند

همچنین با نزدیک شدن به فصل برداشت گندم و جو مسئولان کمیته امداد‌ امیدوارند که کشاورزان گلستانی از پرداخت زکات به کمیته امداد استقبال کنند.

هر ساله کمیته امداد با همکاری همکاری هزاران روحانی شیعه و سنی در تبلیغ اهمیت پرداخت زکات در میان قشر کشاورزان اقدام می‌کند و مسئولان کمیته امداد می‌گویند زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان ۹۰ درصد به خانواده‌های نیازمند برای تهیه جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن محرومان، پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه، توزیع سبدکالا اختصاص یافته و باقی مانده برای اجرای طرح‌های عمرانی از جمله ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه و غسالخانه هزینه می‌شود.

این خدمات کمیته امداد که عمدتاً با حفظ کرامت انسانی صورت می‌گیرد ولی تفاوتی با سال‌های گذشته در این امر اتفاق افتاده که شاید زمینه همکاری بیشتر مردم با این نهاد‌های حمایتی را فراهم کرده است، امسال موضوع دستگیری از مستمندان و زکات فطریه مورد حمله معاندین نظام قرار گرفته است و عوامل اجیر شده و رسانه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی به مردم توصیه کردند فطریه خود را به زباله‌ها بریزند تا پدیده‌ای مثل زباله‌گردی را در کشور گسترش دهند و به گونه‌ای خوراک رسانه‌ای خود را تقویت کنند و از سویی دیگر با این اقدام با صلب اعتماد زمینه گسترش فقر را در کشور رقم بزنند.

اما این مسأله در فرهنگ ایرانیان جایی ندارد، ملت ایران در ایام کرونا و مشکلات معیشتی که این ویروس منحوس به وجود آورده بود با تأکید رهبر انقلاب رزمایش مواسات و همدلی را در کشور به راه انداختند و این مسائل باعث شد که کشور و ملت ایران در بحران کرونا با کمترین مخاطره رو به رو شود که این اقدامات به مذاق دشمنان قسم خورده این کشور خوش نیامده است و لذا در سناریو‌هایی جدید خود به دنبال آن هستند که فرهنگ دستگیری از مستمندان و مواسات را مورد هجمه قرار دهند که تا اینجای کار گلستانی‌ها با بصیرت و ولایتمدار نه محکمی به آن‌ها گفتند.

انتهای پیام/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.