1402-05-25 11:04
1350
0
86098
تحول در شهرداری خوب یا بد؛

زنگار انتصابات در شهرداری گرگان زدوده شد

شهردار گرگان در پست‌های سازمانی تغییرات گسترده‌ای را اعمال کرده که شاید دلیل آن فسادستیزی در شهرداری باشد اما باید دید که این تغییرات چقدر اثربخش است.

به گزارش گلستان ما؛ تغییرات گسترده در شهرداری گرگان با دستورسید محمدرضا سیدالنگی رقم خورد و  در جلسه شورای مدیران احکام جدید مدیران و مسئولان شهرداری گرگان اعطاء شد.

براساس این تغییرات مجید میرزاحسینی، قائم مقام و سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع ، بهرام غریب آزادی، معاون هماهنگ کننده، علی شمسی،  سرپرست واحد حقوقی، مجید میرعرب‌رضی، مشاور و سرپرست حوزه دفتر شهردار، مجید طاهری، سرپرست مدیریت شهرداری منطقه یک، حسین تجری، سرپرست مدیریت شهرداری منطقه دو، مهدی مهاجر تبریزی،  سرپرست اداره حقوقی و املاک، آرش فولادیان،  سرپرست اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، بیژن مومنی،  سرپرست و مسئول امور پسماند معاونت خدمات شهری شد.

همچنین ایمان مظفری نیا،  رابط شهردار در امور شورای اسلامی شهر، حمیدرضا گالشی، سرپرست مدیریت بحران معاونت خدمات شهری، علی شریفیان، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سید حسین سیدالنگی،  سرپرست معاونت فنی و شهرسازی شهرداری منطقه یک و محمدزمان مخبریان، سرپرست معاونت فنی و شهرسازی شهرداری منطقه دو منصوب شد.

این تغییرات بیشتر شامل جابه جایی مدیران و نیروهای شهرداری در راستای هماهنگی بیشتر با مجموعه شهردار رقم خورده  است.

به نظر می رسد شهردار با این اقدام به دنبال تقسیم و توازن قدرت در سطح مدیریت شهری است و از سویی دیگر بتواند با این جابه جایی ها از زمینه بروز فساد جلوگیری کند.

همچنین  این اتفاقات منجر به ثبات بیشتر شهرداری می‌شود و از سویی دیگر زمینه بروز دخالت و همچنین سهم خواهی در مجموعه شهرداری را کاهش می دهد.

فعالیت در شهرداری که قلمر کار با انسان های مختلف و شهروندان است از این منظر بسیار سخت بوده و این تغییرات به نظر می رسد که در نهایت به نفع مردم خواهد بود، گرچه برخی از پست ها با تحول باعث رونق به امورات شهری می شود ولی ممکن است که برخی انتصابات به دلیل عدم تجربه کافی  خروجی موفقی نداشته باشد.

آن چیزی که مسلم است شهرداری باید به سمت گره گشایی از ساختار برای حل مشکلات مردم و کاهش بروکراسی اداری برود، انتصاب برخی از مدیران با سابقه و مسلط قطعا در این تحولات مشکلی را برای شهرداری پیش نخواهند آورد ولی انتخاب برخی گزینه‌ها نیز بدون تجربه جای سوال دارد، که زمان مشخص کننده آن است که آیا این افراد  می‌توانند از مسئولیتی که برعهده آنها نهاده شده بر بیایند یا خیر.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.