1401-11-28 00:05
809
0
83620

زندگینامه شهید سید امیر‌میر/ شهیدی که دو بار تشییع شد

در بخشی از زندگی‌نامه شهید میر آمده است: از شما جوانان و امت حزب‌الله میخواهم که هرگز رهبر را تنها نگذارید تا انقلاب و اسلام زنده بماند.

به گزارش گلستان ما؛ شهید سیدامیر میر در بهمن ماه سال 1348 در یک خانواده مذهبی و انقلابی در کلاله بدنیا آمد دوران کودکی وی مصادف شد با دوران پیروزی انقلاب که همواره به اتفاق پدر و خانواده در راهپیمایی های ضد رژیم منحوس پهلوی در کلاله و گنبد فعالیت داشت.

با پیروزی انقلاب همواره در مسجد جامع شهر فعالیت های فرهنگی و هنری انجام میداد و با شروع جنگ تحمیلی به فرمان حضرت امام لبیک گفت و جهت اعزام به جبهه اقدام کرد؛ ولی با توجه به سن کمش موفق به اعزام نشد و بصورت بسیجی فعال در فعالیتهای فرهنگی، آموزش نظامی، ایست و بازرسی، گشت های شبانه با سپاه پاسداران در مسجد جامع و پایگاه مقاومت بسیج همواره فعالیت چشمگیری داشت تا اینکه در سال 63 در سن 15 سالگی مدرسه را رها کرد و به جبهه های جنوب منطقه هفت‌تپه اعزام شد و سپس از شرکت در عملیات و مجروحیت جهت درمان به کلاله برگشت ولی همچنان شوق رفتن و شهادت داشت و مجددا در اذر ماه 64 به منطقه فاو اعزام شد و در عملیات بزرگ آبی خاکی والفجر 8 بعنوان امدادگر غواص شرکت کرد که در روز 64/11/26 در منطقه هورالعظیم به آرزوی قلبی خود رسید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 پیکر مطهر وی مفقود و بعنوان شهید مفقود الجسد درخرداد سال 65 در کلاله تشییع و پس از ۱۲سال غربت در مهرماه سال 76با یک پلاک و چند تکه استخوان به آغوش وطن بازگشت.

شهید سیدامیر میر تنها شهیدی است که در کلاله دو بار تشییع شده است.

فرازی از وصیت نامه شهید: از شما جوانان و امت حزب الله میخواهم که هرگز رهبر را تنها نگذارید تا انقلاب و اسلام زنده بماند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.