1403-06-22 12:04
162
0
91362
در نشست سیاسی احزاب با مجمع نمایندگان تأکید شد؛

دوری از سیاست‌زدگی برای رسیدن به وفاق ملی

احزاب سیاسی و مجمع نمایندگان در نشستی به مسائل مهم استان پرداختند و در این نشست به دوری از سیاست‌زدگی و انتصاب افراد شایسته و توانمند تأکید شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ احزاب سیاسی استان گلستان با مجمع نمایندگان استان دیدار و پیرامون مسائل مختلف استان از مشکلات محیط‌زیستی گرفته تا پروژه‌های بر زمین‌مانده و مصائب بازنشستگان و غیره گفتگو کردند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات که در این نشست به آن پرداخته شد موضوع انتصاب استاندار آینده و انتظار احزاب و مجمع نمایندگان از استاندار آینده بود.

در این نشست قربان طاشی، رئیس خانه احزاب استان گلستان نیز گفت: خانه احزاب متشکل از سه فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقلین است و با یک همدلی خاصی در بین عزیزان در استان فعالیت دارد.

طاشی بیان کرد: شعار دولت وفاق ملی است و قطعاً جا دارد از همت نمایندگان استان قدردانی کنیم و در راستای شکل‌گیری سریع دولت و برای رأی آوردن و وزرا دولت چهاردهم اقدام کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب بیان کردند موفقیت دولت موفقیت نظام است و در نخستین گام نمایندگان مجلس با دولت وفاق خود را نشان دادند و انتظار داریم که این وفاق در درون استان نیز شکل بگیرد.

رئیس خانه احزاب استان گلستان ابراز داشت: نمایندگان همراهی با دولت داشتند و احساس می‌کنیم که این وفاق با حضور نمایندگان می‌تواند شکل بگیرد؛ ولی لازم است در سطح کشور نیز مدیریتی در این جریان صورت بگیرد.

طاشی یادآور شد: انتظار داریم در سیستم‌های مدیریتی کشور و معاونان وزیر برای نیروهای شاخص استان اتفاق بیفتد و بتوانیم خلأ به وجود آمده در انتصاب مدیران کشوری از نیروهای توانمند استان گلستان پر کنیم.

وی افزود: در خصوص استاندار مجمع نمایندگان بیان کردند گزینه نخواهیم داد و از بین گزینه‌های وزارت کشور یکی را انتخاب کند، مدیریت ارشد استان جائز اهمیت است و باید بتواند ارتباط با وزرا داشته باشد در گذشته برخی نیروها ظرفیت خوبی داشتند؛ ولی عملکردی برای استان نداشتند.

هاجر عامریان از جمعیت زنان نواندیش استان گلستان به این نکته تأکید کرد که وظیفه اصلی شما نمایندگان انتصاب نیست و مشورت به مسئولان ارائه می‌کنید و قطعاً با درایتی که دارید همان‌طور که به تثبیت دولت و رأی اعتماد به وزرا اقدام کردید در خصوص مسائل استان نیز این‌گونه عمل خواهید کرد.

عامریان بیان کرد: انتظار ما این است که کسی که به‌عنوان استاندار انتخاب می‌شود فردی توسعه محور و برنامه‌محور باشد و رویکرد آینده‌پژوهی داشته باشد و در گذشته اسیر نباشد.

وی افزود: هر کسی به‌عنوان استاندار منصوب شد انتظار ما این است که نمایندگان نظارت خود را گسترش دهید، مهم‌ترین پاشنه آشیل در استان عدم نظارت کافی است و در دستگاه اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که گاهی مغفول می‌ماند و گاهی فرصت پرداختن به این مسائل به وجود نمی‌آید.

جمعیت زنان نواندیش استان گلستان ابراز داشت: مدیریت جزیره‌ای استان جواب نمی‌دهد و باید همه ما از یک تیم قوی در همه عرصه‌ها داشته باشیم تا تسهیل‌کننده و تسهیل‌کننده این فرایند با توسعه استان باشید.

محمدمهدی اورسجی نیز در این نشست پیشنهاد ساخت ساختمان مجمع نمایندگان استان گلستان در مرکز استان را ارائه کرد و همچنین خواستار تعیین تکلیف استادیوم ورزشی گرگان شد.

این فعال سیاسی یادآور شد: نیروهای گلستانی مستقر در تهران را شناسایی کنید و از افراد دارای رزومه و یا پتانسیل‌های اولیه حمایت کنید، در حمایت از فرزندان گلستان همه نمایندگان دخیل باشند و اختلافات منطقه‌ای خود را در داخل استان کنار بگذارند.

وی افزود: با توجه ویژه نمایندگان محترم استان به‌ضرورت جدی و اهمیت استراتژیک چینش مدیران گلستانی در سطوح عالی و یا میانی پست‌های اجرایی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌ها… موضوعی که نمایندگان ادوار گذشته استان به آن اذعان داشتند و باید به این نکته اشاره کرد که برخی استان‌های کوچک‌تر از گلستان مثل سمنان و یزد و اردبیل و اراک و… در آن موفق شدند و گیلان و مازندران درحال‌توسعه هستند؛ ولی گلستان همچنان بی‌بهره از چنین ظرفیتی است.

سید جمال حسینی دیگر فعال سیاسی استان گلستان نیز گفت: شاهد آن هستیم که نمایندگان استان پل مدیران اجرایی شدند و نمایندگان کار مدیران دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌دهند و باید مدیر در خصوص بودجه بحث کند؛ ولی نماینده به دنبال کار آن است؛ ولی استان‌های دیگر نمایندگان فرماندار و مدیران سرباز برای مطالبات استان هستند.

این کارشناس سیاسی افزود: با هشت استاندار همکاری داشتم و اعتقاد دارم استانداری که نمی‌تواند با وزیر وقت بگیرد و نتواند به مجلس برود برای استان کارایی ندارد.

حسینی افزود: وضع فعلی در شاخص فلاکت در مردادماه در کشور ۴۹٫۴ و در استان بیش از ۵۰ درصد است و همچنین آمار سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد تورم گلستان بالاتر میانگین تورم کشور است.

امید شریفی مسئول حزب هدا استان گلستان نیز در این نشست بیان کرد: گلایه وارد است که مجموعه نمایندگان به خانه احزاب آن‌گونه که بایدوشاید توجه نکردند و مهم‌ترین مسئله در استان بحث انتخاب استاندار است.

شریفی بیان کرد: نیروهای مستعد در استان داریم و انتظار ما این است مجمع نمایندگان تمام تلاش خود را انجام دهد تا فردی باتجربه و توانمند برای سکان‌داری گلستان انتخاب شود، بسیاری از افراد در این مدت خود را معرفی کردند و این جای خوشحالی دارد و این می‌تواند بستری باشد که نمایندگان استان به این افراد عنایت داشته باشند و بتوانیم به جایگاه کشوری و سازمان‌ها هدایت شوند.

وی افزود: اکثر نمایندگان در حمایت از دولت در مجلس مشارکت جدی در انتخاب وزرا داشتند انتظار این است که این کار را در استان نیز انجام دهند و از وزرا بخواهند از نیروهای بومی استان نیز استفاده کنند، مشکلات ما در استان تکراری است و حدود ۲۰ سال است این مشکلات را تکرار می‌کنیم و این نشان می‌دهد مشکلات کلان را نتوانستیم حل کنیم و یکی از مشکلات ما در استان مسائل محیط زیستی است و حل آن با اعتبارات استانی کار به جایی نمی‌برد.

زهرا شکرت نیز از فراکسیون مستقلین و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گلستان بیان کرد: یک نیرو با پتانسیل ضعیف نمی‌تواند تحرکی را در استان ایجاد کند یک استاندار ضعیف چطور می‌تواند شاخصه‌های استان را بهبود ببخشد.

شرکت بیان کرد: اگر استاندار ضعیف باشد مدیران می‌توانند به‌راحتی استاندار را دور بزنند و آمار غلطی را ارائه کنند و از سویی دیگر انتظار ما این است که نباید مدیران کل استان سهم‌خواهی کنند.

وی افزود: وفاق ملی نباید به این معنا باشد دولت اصلاح‌طلب است و وفاق ملی را راه انداخته و مدیرکل از قبل داشتیم و عملکرد خوبی نداشتند ابقا شوند.

علی برزمینی از فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب استان گلستان نیز بیان کرد: عمده بحث این نشست در ارتباط تعیین استاندار و مدیران سطح استان است و درخواست ما این است که بیاید یک‌بار نمایندگان شورای ملی باشید و ملی بیندیشید و در این دوره طوری کار کنید برای استان باقی بماند.

این فعال سیاسی بیان کرد: مجمع نمایندگان فارغ از نگاه اینکه چه کسانی به شما کمک کردند شایستگان را انتخاب کنند و تنها مسیر تغییرات و اصلاحات از طریق این صندوق است و انتظار داریم که نمایندگان به ما در این مسیر کمک کنند به‌ویژه در کوچک‌کردن دولت باید اهتمام شود.

همچنین علیرضا کلاگر، محمد صمدی از فعالان سیاسی اصول‌گرایان استان نیز انتقاداتی به تیم اقتصادی استانداری گلستان داشتند و خواستار تحول در شرایط فعلی شدند.
عدم پرداخت تسهیلات بانکی و نارضایتی مردم از دیگر نکاتی بود که از سوی این افراد مطرح شد.

رمضانعلی سنگدوینی نیز در این نشست بیان کرد: مدیر استان جرئت نمی‌کند یک پیش‌نویس نام تهیه کند برای وزیر ببریم و از روز نخست بیان کردیم هفت نماینده به‌اضافه استاندار هشت نفر هستیم.

سنگدوینی بیان کرد: در مجمع نمایندگان قائل به این بودیم که نظارت کنیم و افراد شایسته را برگزینیم و نظر من این است که مدیر آینده استان انسانی توانمند باشد، سیاست‌زدگی پدر استان را درآورده و دو دور در مجلس بودیم مستقل آمدم و اعتقاد دارم مدیر اگر توانمند باشد نباید به آن نگاه اصولگرا و یا اصلاح‌طلبی داشته باشیم و بگذاریم بیاید و ما نیز به دنبال این مسئله هستیم و قطعاً در نگاه مشورتی تأثیر می‌گذاریم که افراد توانمند انتخاب شوند.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت نیروی بومی تأکید کرد و افزود: در بسیاری از موارد با ما مشورت گرفته نشده است.

جمشید قائم‌مقام دیگر نماینده استان نیز به این مسئله تأکید کرد که شاید مهم‌ترین چالش ما این است درگیر کارهای اولیه می‌شویم و از کارهای اصلی جا می‌مانیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس بیان کرد: شاید کمتر مسئولی بداند که گلستان جزو چهار استان ضعیف کشور است و ۴۰ درصد مردم ما زیر خط فقر هستند و این نشان از عملکرد مدیران دارد.

قائم‌مقام بیان کرد: در چهار استان در چهار وزارتخانه کار کردم و اعتقاد دارم که گلستان درگیر سیاست‌زدگی است و باید به سمت سیاستمداری برویم و عرق گلستانی را افزایش دهیم تا انرژی ما صرف مسائل دیگر نشود.

عبدالغفور امامزاده نیز در این نشست بیان کرد: همه می‌خواهیم برای استان کار کنیم؛ ولی چون ساختاری مشخصی در کشور وجود دارد همه فشار به نماینده وارد می‌شود، مشکلات زیادی داریم؛ ولی امروز خوشحال و خوش‌بین هستیم و به نقطه‌ای رسیدیم که باید در جهت توسعه استان گلستان مشترک گام برداریم.

وی افزود: یک زمانی اصول‌گرایان علیه اصلاحات نطق می‌کرد؛ ولی امروز اصولگرایان در پایان دولت به ضعف‌های دولت می‌پردازند و این گام‌های مثبتی است و حرکت روبه‌جلوی سیاسی است، در گذشته شاهد آن بودیم که کلنگ پروژه پتروشیمی در زمان احمدی‌نژاد به زمین‌خورده بود و وقتی رئیس‌جمهور روحانی به استان آمده بود حتی روی تابلو این پروژه را پوشانده بودند تا وی نبیند.

این نماینده مجلس بیان کرد: این جلسه را به فال نیک می‌گیرم و این نگاه را می‌ستایم و با کنار هم بودم می‌توانیم جمع‌بندی خوبی از این جلسات داشته باشیم و در نقاط مشترک برای توسعه استان و در مسیر توسعه حرکت کنیم.

عبدالجلال ایری، رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست بیان کرد: مشکلات به وجود آمده در استان به‌واسطه مدیران ضعیفی است که با آن کار کردیم، هفت روستای حوزه غرب ۶ ماه آب ندارد و ۳۰ میلیارد اعتبار گرفتم از وزیر و معاون وزیر برای آن امضا گرفتم و حتی به ذیل حساب بردم و تا آخرین فرایند پیش رفتم؛ ولی این کار نماینده نیست.

رئیس مجمع نمایندگان بیان کرد: مدیر توانمند است که بتواند بدون اعتبار کار کند، در بحث بحران آب اخبار نگران‌کننده هستیم و بیش از ۹۰ درصد مصارف شرب ما از زیر زمینی تأمین می‌شود و بیش از ۲۰ سانتی‌متر استان ما در حال فرونشست است و این یک فاجعه است.

ایری یادآور شد: در حوزه انتخاب استاندار در حوزه مشاوره ورود پیدا خواهیم کرد و اگر نظرخواهی از ما شود و البته رئیس‌جمهور نیز به این مسئله تأکید دارند قطعاً ورود پیدا می‌کنیم و ورود ما بر مبنای عقلانیت و جنبه‌های است تا به انسجام درون استان کمک کنیم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.