1402-09-04 13:32
3461
3
87594
در میزگرد تخصصی از واقعه خونین ۵ آذر تا روز ملی گرگان مطرح شد؛

دستان پشت پرده برای نادیده‌گرفتن چهره انقلابی مردم گرگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: آنهایی که دل‌خوشی از مردم این خطه نداشتند سعی کردند هویت ایرانی و اسلامی را به حاشیه بکشانند و به روز گرگان و قیام مردم این خطه بی‌توجهی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام عباس گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در میزگرد تخصصی از واقعه خونین ۵ آذر تا روز ملی گرگان اظهار کرد: سالروز واقع تاریخی مردم گرگان در روز ۵ آذر که پازلی از هویت تاریخی و اسلامی این دیار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: استرآباد در تاریخ مهد انسان‌های آزادی‌خواه و آزادی‌طلب بوده و قدمگاه امام حسن عسکری (ع) در این شهر یکی از مصداق‌های این هویت تاریخی مردم گرگان است.

حجت‌الاسلام گرزین بیان کرد: اگر در واقع ۵ آذر سال ۵۷ با وجود تهدیدات زیاد دشمنان و رژیم پهلوی با وجود همه فشارها مردم با یک خروش تاریخی نزدیک به ۵۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و در آن زمان وسایل ارتباطی بسیار ضعیف بود و این حضور نشان یک شبکه کنشگران انقلابی است که به لحظه و دقیق عمل می‌کردند.

وی افزود: پس از اعلامیه امام (ره) کمتر از ۴۸ ساعت این تصمیم گرفته می‌شود که در روز ۵ آذر چنین قیامی اتفاق بیفتد و با همه آن فشارها ده‌ها هزار نفر به میدان می‌آیند تا خروش انقلابی خود را نشان دهند.

این مقام مسئول متذکر شد: همه این اتفاقات به آن هویت انقلابی ما بر می‌گردد، قیام انقلاب اسلامی قیام الی الله است و در آن همه عنصرهای اقتدار و رشد در آن شکل گرفت و امروز اگر ۴۴ سال پیش ملت‌ها حریف استکبار و رژیم صهیونیستی نمی‌شدند؛ ولی امسال اسرائیل است که حریف یک گروه کوچک انقلابی نمی‌شود و این به مدد هویت انقلابی است و احیای آن به دوش مردم ما به تعبیر رهبر انقلاب قرار داشته و مردم ما نیز در این مسیر گام برداشتند.

گرزین بیان کرد: آنهایی که دل‌خوشی از مردم این خطه نداشتند سعی کردند این هویت ایرانی و اسلامی را به حاشیه بکشانند و همه ما این ماجرا را می‌دانیم و این جریانان به هویت انقلابی ما دست انداختند یقیناً آنها نتوانستند این هویت را تغییر دهند.

وی افزود: از این جریان‌ها که تلاش کردند در ۴۴ سال گذشته چهره انقلابی مردم گرگان را مخدوش کنند گلایه داریم و باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم این چهره انقلابی مردم این خطه را احیاء کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: چرا در ۴۴ سال گذشته یکبار به مناسبت روز گرگان دیدار با رهبر انقلاب اسلامی نداشتیم و این مسئله جای گلایه از هر کسی که کوتاهی کرده دارد.

گرزین بیان کرد: این مسئله تجدید بیعت تازه و تثبیت جریان انقلابی را رقم می‌زند و توجه دستگاه حاکمیتی را به این مسئله جلب می‌کند و اگر این مطالبه از سوی مسئولان به نتیجه نمی‌رسد آن را به مطالبه عمومی تبدیل کنیم و طوماری در این زمینه تهیه و به خدمت رهبر انقلاب اسلامی ارسال کنیم.

وی به‌ضرورت پاسداشت چهره‌های انقلابی که در این هویت را در طول ۴۴ سال حفظ کردند باید اهتمام داشته باشیم، افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که نخستین برنامه پاسداشت که نسبت به تکریم چهره‌های انقلابی حفظ کردند را برگزار کنیم تا آغازی برای جهاد تبیین در ۴۴ سال گذشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.