1403-03-13 02:03
202
0
90237
کارشناس مسائل اجتماعی:

حکمرانی یکپارچه یکی از دستاوردهای بزرگ شهید رئیسی بود

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: یکی از کارهای بزرگ شهید رئیسی حکمرانی یکپارچه بود، ما مدعی آن هستیم که دین و اسلام قابلیت حاکمیت دارد و برای این هدف باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنیم.

منصورعتیقی، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ شهید رئیسی حکمرانی یکپارچه بود. ما مدعی آن هستیم که دین و اسلام قابلیت حاکمیت دارد و برای این هدف باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنیم.

وی افزود: این رویکرد، نه‌تنها یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود، بلکه نشان‌دهنده قدرت اجرایی دین در حوزه حکمرانی است.

عتیقی تأکید کرد: دستاوردهای دولت سیزدهم فراتر از عملکردهای معمولی بوده است، اما به دلیل ضعف در روابط‌عمومی دولت، این دستاوردها به‌درستی به مردم انتقال نیافت.

وی ادامه داد: درمان کودکان زیر ۷ سال یکی از دستاوردهای بزرگ رئیس‌جمهور بود که به‌هیچ‌وجه یک حرکت پوپولیستی نبود. دولت سیزدهم همچنین حق بیمه ۲ میلیون نفر از افرادی که توان پرداخت بیمه را نداشتند، پرداخت کرد و این موارد نشان از مردمی‌بودن و توجه به نیازهای اساسی جامعه دارد.

عتیقی اظهار داشت که نوع خدمت‌رسانی به مردم یکی دیگر از دستاوردهای برجسته دولت سیزدهم و شهید رئیسی بود.

وی به نگاه راهبردی شهید رئیسی به امنیت اشاره کرد و افزود: اقدامات نظامی مشخصی که برای افزایش امنیت کشور انجام شد، نشان‌دهنده این نگاه راهبردی است. دشمنان ما همواره به ترور شخصیت‌ها اقدام کرده‌اند، اما دولت با مذاکرات موفق شد مناقشات کردستان عراق را حل کند و مشکلات ناشی از اشرار پاکستان را نیز مدیریت نماید. این دستاوردها نشان‌دهنده اهمیت ارتباطات با همسایگان در افزایش امنیت ملی است.


وی همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات بنیادین در حوزه‌های مختلف، از جمله حوزه نظامی و اقتصادی، از دیگر دستاوردهای مهم شهید رئیسی بود. حکمرانی یکپارچه‌ای که شهید رئیسی پیاده کرد، بسیار حائز اهمیت است. این در حالی است که دولت روحانی کشور را به مسئله برجام گره زده بود و این رویکرد باعث بروز مشکلاتی شد. اما با حکمرانی یکپارچه، آیت‌الله رئیسی توانست در تمامی عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد و به‌واسطه این رویکرد موفقیت‌های زیادی را کسب کند.


عتیقی ادامه داد: توزیع ثروت و عدالت همگانی یکی دیگر از دستاوردهای شهید رئیسی بود. یکی از شاخص‌های حکومت‌های اسلامی عدالت‌محوری است و می‌توان این مؤلفه را در ارزیابی حکومت اسلامی بررسی کرد. ما به موضوع یارانه‌ها عملکردی نگاه کردیم و این در حالی بود که دولت سیزدهم برای کمک به معیشت مستضعفان اقداماتی موثر انجام داد. این اقدامات نشان‌دهنده تعهد دولت به تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.