1403-05-30 11:01
160
0
91179
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

راه قدس از کربلا می‌گذرد

فرمانده سپاه نینوا گفت: . حضور پرشور مردم در مراسم اربعین و وقایع اخیر، گواه روشنی بر تحقق فرموده امام مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد؛ می‌باشد و این نشان‌دهنده زنده بودن روح مقاومت و مبارزه در میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

سردار علی ملک‌شاهکوهی در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما»، ضمن تسلیت ایام محرم و بیان اهمیت این ایام در تاریخ اسلام، گفت: حضور میلیونی مردم از سراسر جهان در مراسم اربعین، به عنوان یک واقعه بزرگ تاریخی، بعد از واقعه کربلا، نمود بارز از عزم و ایمان مسلمانان جهان به اهل بیت علیهم‌السلام است. این تجمع عظیم و بی‌نظیر، نه تنها یک مراسم دینی، بلکه یک حرکت جهانی است که پیام وحدت و مقاومت را به دنیا مخابره می‌کند.

وی افزود: خداوند متعال مزد انقلاب اسلامی ایران را که با ریختن خون‌های پاک و جان‌فشانی‌های بی‌شمار به پیروزی رسید، با باز شدن راه کربلا و امکان حضور آزادانه و میلیونی مردم در این مسیر، عطا کرد. این مسیر نه تنها به ما امکان ادای دین به شهدا و امام حسین (ع) را می‌دهد، بلکه باعث گسترش و نفوذ پیام انقلاب اسلامی در جهان شده و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی دارد.

ملک‌شاهکوهی در ادامه به تأثیرات بین‌المللی این حرکت اشاره کرد و گفت: سرنگونی صدام حسین، که به دنبال تبدیل شدن به حاکم مطلق اعراب بود و در این راه با حمایت آمریکا و دیگر هم‌پیمانان خود ۸ سال با ایران جنگید، یکی دیگر از الطاف الهی بود. این امر نشان داد که چگونه قدرت‌های استکباری نمی‌توانند اراده ملت‌های مستقل را بشکنند و سرانجام خود توسط همان هم‌پیمانانشان به سرنگونی کشیده شدند.

فرمانده سپاه نینوا با تأکید بر اهمیت مسیر قدس و ارتباط آن با کربلا، تصریح کرد: همانطور که امام راحل (ره) به درستی فرموده بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد، اکنون می‌بینیم که چگونه این پیش‌بینی حکیمانه محقق شده است. حضور پرشور مردم در مراسم اربعین و وقایع اخیر، گواه روشنی بر تحقق این فرموده امام است و نشان‌دهنده زنده بودن روح مقاومت و مبارزه در میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است و ما از کربلا به سمت قدس خواهیم رفت.

وی در پایان افزود: این حرکت جهانی، که هر ساله گسترده‌تر و پرشورتر از قبل برگزار می‌شود، بیانگر آن است که پیام انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به گوش تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان رسیده است. این راه، راهی است که نه تنها مسلمانان، بلکه تمام کسانی که به دنبال عدالت و آزادی هستند، به آن ملحق خواهند شد.

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.