1402-03-30 08:38
871
0
85423
آب گل‌آلود سیاست و شاه‌ماهی رسانه‌های معاند؛

تیرخلاصی که بهارستانی‌ها به آینده سیاسی خود زدند

در حالیکه سه قوا عزم‌شان را برای کاهش التهاب‌های جامعه جزم کرده اما نگرانی بهارستانی‌ها به ابلاغیه سلامت انتخابات زمینه دخالت رسانه‌های معاند را فراهم کرد.

گلستان ما-داود خاندوزی، برخی نمایندگان مجلس در روز گذشته با امضاء خود استیضاح وزیر کشور را کلید زدند و علت اعتراض بهارستانی ها به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات مجلس عنوان شده و این مسئله باعث تنش بین نمایندگان مجلس و وزارت کشور برای برکناری رئیس ستاد انتخابات کشور شد.

اما چرا بهارستانی ها از ابلاغیه سلامت انتخابات وزارت کشور نگران هستند،  پیرو ابلاغیه معاونت سیاسی وزارت کشور به فرمانداران تاکید شده بود که در مجامع انتخاباتی و جلسات عمومی شائبه‌دار نامزدهای احتمالی انتخابات دقت نظر داشته باشند ولی این مسئله به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامد.

علت این امر هم کاملا پرواضح است چرا که بسیاری از نمایندگان دخالت در امور اجرایی به ویژه انتصابات مدیران را وظیفه خود می‌دانند و این در حالی است که شورای نگهبان بارها و بارها به نمایندگان مجلس در این خصوص هشدار داده ولی نمایندگان بی‌اعتنا به این مسئله اقدام می‌کنند.

به نظر می‌رسد که در این برهه حساس که مردم نگران آینده اقتصادی و معیشتی خود هستند نمایندگان درصدد هستند که برای حفظ آینده سیاسی خود با اهرم فشارهای استیضاح و طرح سوال به عزل و نصب فرمانداران ورود پیدا کنند که براساس آن وزارت کشور ابلاغیه سلامت انتخابات را صادر کرد.

این اختلاف نظر بین مجلس و دولت باعث شده رسانه های معاند فضا را برای دخالت در عرصه سیاسی کشور باز ببیند و تحرکات آنها بیانگر آن هستند که از روزنه اختلاف بین مجلس و دولت درصدد هستند که یکپارچگی سه قواه را شکننده کنند.

نمایندگان مجلس باید به این مسئله اهتمام داشته باشند که در بسیاری از نظرسنجی ها و گزارشات، مردم از آنکه نماینده به اموری خارج از وظایف خود می پردازند نگران هستند و قطعا این اقدام نمایندگان باعث خواهد شد که در انتخابات پیشرو  جریان های مردمی در انتخاب چنین افرادی به عنوان  نمایندگان تجدید نظر کنند و آینده سیاسی این نمایندگان شاید با دمیدن بر آتش تفرقه بین دولت و مجلس به پایان برسد.

این مسائل در حالی است که رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرده  در جلسه غیر علنی مجلس وزیر کشور به نمایندگان قول داد که در اسرع وقت معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات را تغییر دهد..

انتهای خبر/4202

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.