1402-01-10 20:34
711
0
84272
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد:

توجه به ظرفیت‌های غیردولتی در تحقق شعار سال/ طرح عفاف و حجاب مجلس هوشمندانه است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر تحقق شعار سال باید به ظرفیت‌های غیردولتی توجه شود و پویایی در مسیر توسعه اقتصادی با همه‌جانبه‌نگری محقق خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه با بیان اینکه شعار سال یک راهبرد امیدآفرین است، اظهار کرد: در مسیر تحقق شعار سال باید برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی صورت بگیرد و مسئولان اعتقاد داشته باشند که می‌توانند در سطح ملی و استانی به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کرد و در کوتاه مدت باید براساس برنامه‌ریزی به اولویت‌ها توجه کرد.

منتظری ابراز داشت: مردم باید در بازده زمانی کوتاه طعم خدمت مسئولان در مسیر رشد تولید و کاهش تورم را به چشند و همچنین در بازده بلند مدت نیز علاوه بر ترسیم چشم‌انداز  آسیب‌شناسی کرد.

وی یادآور شد: در مسیر تحقق شعار سال باید از مبتکران و نخبگان جامعه بهره‌برد و لذا می‌توانیم فراخوان و یا پویش ملی در خصوص راهکارها و ایده برای کنترل تورم و رشد تولید داشته باشیم و این مسئله علاوه بر ارائه پیشنهاداتی برای برون رفت از بن‌بست‌ها باعث  تقویت احساس مسوولیت اجتماعی در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین با توجه به ظرفیت‌های مردمی می توانیم به طرح‌های مختلف برای کاهش تورم و رشد تولید برسیم و از این طرح‌ها یک مدل اثربخش را در مسیر تحقق شعار سال استفاده کنیم.

منتظری یادآور شد: در مسیر تحقق شعار سال باید به ظرفیت‌های غیردولتی توجه شود و پویایی در مسیر توسعه اقتصادی با همه‌جانبه‌نگری محقق خواهد شد.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاران از احساس امنیت و آرامش برخوردار باشند و مطمئن باشند که سرمایه‌گذاری‌های آنها با حمایت مسئولان به خطر نمی‌افتد، اقدامات دولت در مسیر حمایت از بخش خصوصی در قالب پنجره واحد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برابر هنوز در حد یک شعار است و 
بخش خصوصی باید جدی گرفته شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زیر ساخت های تولید باید در استان توسعه و تقویت شود و همچنین باید موانع تولید را برداشت.

منتظری یکی از موانع تولید را در استان بروکراسی اداری برای صدور مجوزات برشمرد و گفت: نیاز به کار گروه رصد برای تحقق شعار سال در استان هستیم و دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های عملی تحقق شعار سال را ارائه کنند و ماهانه پیگیری تحقق این برنامه‌ها باشیم.

وی به ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: 
سهم بخش دولتی و خصوصی در تحقق شعار سال در استان مشخص شود و رسانه ها بانقش مطالبه گری می‌توانند برای تحقق شعار سال گام بردارند.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح عفاف و حجاب کار هوشمندانه‌ای است و باید به دور از  شتابزدگی با مشورت مجموعه‌های  مختلف فرهنگی انجام شود، در حوزه عفاف و حجاب دستگاه‌های فرهنگی در حد انتظار ظاهر نشدند.

منتظری بیان کرد: در حوزه عفاف و حجاب محور کار باید  بر اساس مسوولیت اجتماعی  باشد.

وی ابراز داشت:  منطقه آزاد، خلیج گرگان، راه آهن، منطقه آزاد تجاری اینچه برون و مسئله کمبود آب  از جمله موضوعاتی اساسی استان است که مردم انتظار دارند مسئولان در این زمینه اقدام کنند.

وی بابیان اینکه بیشترین کمبود آب را در استان در گرگان شاهد هستیم، افزود: برای حل این چالش علاوه بر پروژه‌هایی بلندمدت مثل سدمیرداماد و شیرین‌سازی آب دریا و آب‌های لب‌شور شمال استان به دنبال خرید آب کشاورزی و بازسازی و بهسازی حلقه های چاه های آب هستیم.

  این مقام مسئول به خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران در حوزه پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا اشاره کرد و گفت:  راهکار کوتاه مدت برای تامین کسری آب گرگان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.