1402-08-20 08:38
1122
0
87386
با اعلام اسامی تایید صلاحیت شده؛

تنور رقابت انتخابات مجلس در گلستان داغ شد

78 درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی گلستان تایید صلاحیت شدند و خود را برای انتخابات پرشور 11 اسفند آماده می‌کنند.

به گزارش «گلستان ما»؛ با اعلام اسامی تایید صلاحیت شده داوطلبان از هیئت اجرایی تنور انتخابات رفته رفته گرم می‌شود.

براساس گزارش رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ۷۸ درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شدند.

براساس آخرین آمار از ۵۸۱  داوطلب ۴۵۴ نفر تائید صلاحیت شدند و از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ آبان به داوطلبانی که عدم تایید یا عدم احراز شده اند به صورت محرمانه ابلاغ خواهد شد.

در این مرحله پس از اخذ استعلامات از مراجع پنج‌گانه و بررسی‌های تکمیلی در جلسات هیئت اجرایی حوزه‌های انتخابیه  ۸۳ نفر معادل ۱۴ درصد عدم تائید و ۱۸ نفر هم معادل ۱۳ درصد عدم احراز شدند و در این مرحله ۲۶ نفر نیز با اعلام کتبی انصراف خود را بیان کردند.

با توجه به استقبال اقوام و اقشار مختلف جامعه برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد گلستان در یک انتخابات پرشوری داشته باشیم.

در این دوره دلایل عدم صلاحیت به نمایندگان براساس قانون اعلام خواهد شد و هیئت اجرایی بر انتخابات موظف است که در ظرف مدت ۴ روز از تاریخ ۲۳ آبان کتبا پاسخ داوطلبان متقاضی دریافت دلایل را اعلام کنند.

همچنین براساس اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور، متقاضیان در زمان اعلامی باید با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور شکایت خود را ثبت کنند، مسئولان ستاد انتخابات تاکید دارند که داوطلبان نسبت به رعایت موارد قانونی اهتمام داشته و از تبلیغات زودهنگام خود بپرهیزند.

همچنین هیئت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه شماره دو اعلام کرد : داوطلبان انتخابات مجلس که صلاحیت آن ها تأیید نشده می‌توانند به مدت ۴ روز اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.

متن آن اطلاعیه به شرح زیر است: «به اطلاع داوطلبان محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند:¬

 به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آن‌ها در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ تا ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی زیر اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.»

همچنین تاکنون پنج داوطلب نیز متقاضی دو کرسی خبرنگان رهبری در استان گلستان شدند، در روز ششمن نام نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری در گلستان یک روحانی اهل سنت نیز پا به میدان انتخابات گذاشت.

با ثبت نام این فرد، تعداد افرادی که در استان گلستان برای شرکت در رقابت‌های مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند به پنج نفر رسید و احتمال آنکه در روز پایانی نیز به این تعداد افزوده شود وجود دارد.

انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.