1403-06-24 06:29
333
3
91386
بی‌تفاوت نیستیم؛

تغییر موضع مجمع نمایندگان در خصوص گزینه استاندار

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه دیدگاه منطقی در خصوص انتخاب استاندار این پیام را به احزاب سیاسی داشتند که باید برای توسعه استان گلستان فراتر از یک لیست عمل کنند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ عدم‌پذیرش و ارائه لیست از سوی مجمع نمایندگان این گمانه‌زنی را به وجود آورده بود که بنا نیست مجمع نمایندگان نسبت به انتخاب استاندار دخالتی داشته باشند؛ ولی صحبت‌های اخیر برخی نمایندگان و رئیس مجمع نمایندگان در خصوص انتصاب استاندار نشان‌دهنده موضوع دیگری است.

 در نشست با احزاب سیاسی مجمع نمایندگان بدون رتوش گلایه‌ای نصبت به ضعف‌های مدیران داشتند و بیان کردند که حتی در برخی از موارد مجبور بودند کار مدیر دستگاه اجرایی را از نامه‌نگاری و حتی مسائل مربوط به پیگیری از ذی‌حساب و تخصیص اعتبارات در وزارتخانه‌ها انجام دهند.

 مجمع نمایندگان با اظهارات اخیر خود نشان دادند که دو مسئله برای آن‌ها اهمیت دارد نخست اینکه نباید در انتخاب استاندار نگاه سیاسی و حزبی داشت و به این مسئله رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا تأکید کرد و با اشاره به ورود سیاسی خود به عرصه انتخابات گفته که دو دوره به‌صورت مستقل به میدان آمده و توانسته اعتماد مردم را جلب کنند و برای موفقیت و توسعه استان باید از نگاه حزبی اصولگرا، اصلاح‌طلب و حزبی در انتخاب و گزینش افراد خارج شد و به فکر مدیر کارآمد در استان باشیم. 

 وی افرود: پیش از این در بسیاری از موارد مسئولان استان با آن‌ها مشورتی نداشتند به انتخاب برخی از گزینه‌ها در سطح استان مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان اشاره کرد.

 همچنین صحبت‎‌های عبدالجلال ایری رئیس مجمع نمایندگان استان نیز صحه به حرف‌های سنگدوینی داشت و اعتقاد داشت گرچه مجمع نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند؛ ولی این به معنی آن نیست که از ظرفیت نگاه مشورتی خود استفاده نکنند.

 یکی از نکات مورد تأکید ایری این بود که ضعف موجود در استان برگرفته از ضعف مدیریت استان و با انتخاب گزینه‌های کارآمد می‌توان بار مشکلات استان را کاهش داد.

 به گفته این نماینده مجلس همان‌طور که رئیس‌جمهور در خصوص مشورت با نمایندگان تأکید داشتند قطعاً در ارائه گزینه‌ها اعمال‌نظر خواهند کرد و وظیفه قانونی خود را در انتخاب استاندار انجام می‌دهند.

 همچنین عبدالغفار امانزاده نیز به عبور از خطوط سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرد و بیان کرده که جایی خرسندی است که امروز اصولگرایان در پایان دولت از ضعف‌های موجود سخن می‌گویند که باید دولت آینده برای آن برنامه‌ریزی کند و این یک‌قدم روبه‌جلو برای عبور از خط‌کشی‌هایی سیاسی و حرکت در مسیر توسعه استان است.

 همچنین جمشید قائم‌مقام نیز با اشاره به همکاری با فقر استان منشأ گرفته از سیاست‌زدگی گلستان است و اعتقاد دارد که باید در مسیر توسعه استان به یک عدد سیاسی یکسان برسیم و اگر استان‌های دیگر و استان‌های هم‌جوار ما پیشرفت کردند براین‌اساس بوده و توانستند در سطح ملی افراد توانمند را بگمارند.

 این نگاه و رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان و عدم‌پذیرش لیست‌ها در استان از سوی مجمع نمایندگان می‌توانیم به این نتیجه برسیم که حامیان پزشکیان برای رسیدن به وفاق سیاسی در استان باید در گزینه استانداری صرفاً نگاه بومی و یا غیربومی و یا اصلاح‌طلب و نیروی حامی پزشکیان عبور کنند و به فکر گزینه‌هایی باشند که بتواند به توسعه گلستان کمک کند در غیر این صورت مطالبات بر زمین‌مانده گلستانی‌ها در دولت چهاردهم هم با چنین فضای سیاست‌زده‌ای به چایی نمی‌رسد.

 همچنین هیاهوی سیاسی موجود در استان باعث شده که در سطح ملی دولت از بهره‌گیری نیروهای کارآمد استان گلستان غافل شود و این شاید بزرگ‌ترین ضربه به استان در دولت چهاردهم باشد که برخی از شبکه‌های مجازی با دامن‌زدن به شایعات رقم زدند.

 گفتنی است در روزهای اخیر و پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری تشکل‌های حامی دولت و جریان اصلاح‌طلب استان با ارائه گزینه‌های متعدد و لیست‌های مختلف و رایزنی با مرکز و افراد مؤثر در دولت در تلاش بودند که نسبت به انتصابات استان سهم‌خواهی کنند.

 این مسئله باعث شد که برخی از جریان‌های حامی دولت معرفی برخی از گزینه‌ها را با عنوان «مجاهدان شنبه» تلقی کنند و همچنین عدم اجماع نظر بر روی گزینه‌های خاص نیز در لیست‌های ارائه شده باعث شده که برخی از حامیان آنها نیز به تخریب لیست‌های منتشر شده و سازوکار معرفی افراد بپردازند.

 باوجوداینکه نشست با بزرگان سیاسی و همایش‌های متعدد برای انسجام در جریان حامی دولت رقم خورد؛ ولی به دلیل ضعف در مدیریت راهبردی سیاسی استان و عدم یک‌صدایی تشتت آرا باعث افزایش تنش سیاسی در استان شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.