1403-07-24 11:35
52
0
91750
در شورای‌عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت؛

تصویب شهر جدید «آلاگل اینچه‌برون»

استاندار گلستان گفت: شهر جدید آلاگل اینچه‌برون به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان؛ علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی، شهر جدید «آلاگل اینجه‌برون» به تصویب این شورا رسید.

استاندار گلستان ادامه داد: این شهر مجموعاً شامل یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت که در فاز نخست برای تهیه طرح جامع آن ۳۷۸ هکتار مدنظر قرار گرفته است.

زنگانه تصریح کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های تأمین زمین در نهضت ملی مسکن به‌خصوص در استان‌های شمالی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی استان و از طرفی قرارگیری منطقه پیشنهادی در محدوده شهرهای گنبدکاووس و آق‌قلا که دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت هستند و وجود منطقه آزاد اینچه‌برون به وسعت ۱۲ هزار هکتار و ظرفیت استقرار صنایع با ظرفیت برد یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و اشتغال برای بیش از ۴۰ هزار نفر در افق ۲۰ساله و وجود شهرک یک‌هزارهکتاری اترک، پتروشیمی گلستان و معادن صدف، زغال‌سنگ و ید در این منطقه و قرارگیری در کریدور ریلی - جاده‌ای شمال - جنوب، تأسیس این شهر جدید تأثیر بسیار به‌سزایی در توسعه و اقتصاد استان خواهد داشت و به‌عنوان پشتیبانی برای مناطق مذکور عمل خواهد کرد.

وی بیان کرد: مجوز ایجاد شهر جدید آلاگل اینچه‌برون در سال ۱۴۰۱ از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که در نهایت در کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲ و شورای برنامه‌ریزی و کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خرداد ۱۴۰۳ و در نهایت در صحن شورای‌عالی شهرسازی معماری به تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ مطرح و به تصویب رسید.

زنگانه تأکید کرد: تمامی استعلام‌های زیست‌محیطی نیز اخذ و حریم کمی و کیفی تالاب‌های بین‌المللی آلاگل و آلماگل نیز رعایت شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.