1402-03-25 14:23
564
0
85378
طی نشستی انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه استانداری گلستان و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

تفاهم‌ فی مابین استانداری گلستان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان منعقد شد.

به گزارش گلستان‌ ما؛ نشست تفاهم‌ فی مابین استانداری گلستان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امروز در استانداری گلستان برگزار شد.

این تفاهم‌ در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی با هدف ایجاد و رفاه عمومی و برطرف ساختن فقر و محرومیت از اقشار و گروه‌های هدف خدمت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

هدف از این تفاهم هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت و اجکانات بالقوه و بالفعل طرفین در جهت رشد و توسعه شاخص‌های اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌های موثر در پوشش همگانی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

بیت‌اله برقراری در این نشست گفت: در گلستان ظرفیت زیادی وجود دارد و راه زیادی برای مشمول شدن کلیه جامعه هدف در گلستان وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: تاکنون ۷۶ هزار نفر عضو صندوق شدند و این در حالی است که نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر را می‌توانیم در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قراز دهیم.

برقراری تاکید کرد: ظرفیت‌های اقتصادی گلستان را بررسی کردیم و پروژه‌هایی که آماده سرمایه‌گذاری است در استان احصا شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در قالب کارگروه اقتصادی در مزیت‌های گلستان سرمایه‌گذاری کنیم، اگر این نگاه عملیاتی حاکم باشد می‌توانیم با مشارکت سایر بخش‌ها اقدام کنیم.

علی‌محمد زنگانه نیز در این نشست تاکید کرد: گلستان قطب کشاورزی کشور است و ۳۶ روز در سال مواد غذایی کشور را این استان تامین می‌کند.

استاندار گلستان ادامه داد: انجام این کار و تولید کالاهای راهبردی با ایثار مردم این استان بوده و بسیاری از قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی این استان مبتنی بر  عدالت نبوده است.

زنگانه تاکید کرد: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی است و دومین استان کشور از نظر جمعیت روستایی هستیم و هر چه پوشش بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گسترده شود خدمات بیمه‌ای در روستا‌های استان ارتقا پیدا می‌کند.

رحمت‌الله نوروزی در این نشست گفت:  نگاه استاندار سرمایه‌گذاری در  استان است و انتظار داریم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کمک کند که مشکلات گلستان در حوزه صنایع تبدیلی بر طرف شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هلدینگ‌های بزرگ دولت در گلستان آنگونه که باید در حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا نکردند.

نوروزی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در استان است با توجه به هماهنگی مدیران استان دچار بروکراسی اداری نمی‌شود.

انتهای خبر /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.