1403-03-06 09:56
269
0
90150
ادامه تصمیمات جنجالی شورای شهر؛

امنیت سرمایه‌گذاری در گرگان با صندلی لرزان شهردار به خطر می‌افتد

در روز گذشته مسئله استیضاح شهردار با توجه به ایرادات شکلی و همچنین مکاتبه استانداری گلستان در این زمینه به تعویق افتاد و این به معنی آن است که قدرت ریسک سرمایه‌گذاری در گرگان با تصمیمات یک سال اخیر شورای اسلامی شهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ موضوع استیضاح شهردار گرگان تقریبا بیش از یک سال است که از سوی شورای اسلامی شهر گرگان مطرح می‌شود و این در حالی است که عمر مدیریت سیدالنگی شهردار گرگان به دو سال هنوز نرسیده است.

سید النگی که در ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۱ در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر گرگان به کرسی شهرداری رسید.

استیضاح شهردار گرگان همیشه روی میز شورای اسلامی شهر گرگان

پس از دستگیری دو عضو شورای شهر به جرم تخلفات مالی و ورود دو عضو علی‌البدل به شورا رفته رفته به دلیل شرایط‌های به وجود آمده عملکرد شورائیان و استفاده از اهرم‌های نظارتی به دخالت در امور شهرداری تبدیل شد و این مسئله مزید برعلت شد که گزینه استیضاح شهردار گرگان همیشه روی میز شورای اسلامی شهر گرگان در یک سال اخیر بماند.

این مسئله حرف و حدیث‌هایی نیز برای اعضای شورای اسلامی شهر گرگان که می‌گویند از عملکرد شهردار ناراضی هستند و اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر بلاتکلیف مانده به وجود آورده است.

چرا که برخی کارشناسان و فعالان اجتماعی معتقد هستند که از سوی شورای اسلامی شهر گرگان آن اختیارات لازم برای اجرای چنین پروژه‌های بزرگی به شهردار داده نشده است و از سویی دیگر حواشی که در پیرامون شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری رقم خورده باعث شده که قدرت ریسک برای اجرای پروژه‌ها در شهرداری کاهش یابد.

موضوعی که حتی به عملکرد کارکنان شهرداری نیز تاثیرگذار خواهد بود و باعث خواهد شد که قدرت مدیریت واحد با وجود روندی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در پیش گرفته شده به خطر بیفتد.

برای مثال گفته می‌شود شهرداری که در آستانه استیضاح قرار داشت بسیاری از تصمیمات مالی را به بعد از جلسه روز گذشته موکول کرده بود و این تصمیم گرچه از سوی شهردار عاقلانه و منطقی است ولی باعث خواهد شد برخی از امور در شهرداری مثل پرداخت حقوق نیروهای قراردادی به تعویق بیفتد.

از سویی دیگر شهرداری که بنا است تا ۵۰ روز دیگر در آزمون استیضاح شورائیان حضور پیدا کند چه سرمایه‌گذاری با آن وارد مذاکره برای اجرای پروژه‌های بزرگ می‌شود و تصمیم عاقلانه از سوی سرمایه‌گذاران این است که در شرایط ثبات وارد فاز سرمایه‌گذاری با شهرداری شود.

به نظر می‌رسد منطقی‌تر این بود که در شرایط فعلی اعضای شورای اسلامی شهر مانند تیم ۱۰ نفره در کنار مدیریت شهری برای اجرای هرچه بهتره پروژه‌ها و عقب‌ماندگی اقدامات در شهر گرگان می‌ایستادند و شاید این اتفاق باعث می‌شد که مردم هم به برخی از این اعضا برای دور بعدی انتخابات اعتماد کنند.

ولی با این وجود در آخرین نظر روز گذشته شورای اسلامی شهر گرگان به این نتیجه رسیده که روند استیضاح شهردار که در یک سال اخیر مطرح بوده باز هم تداوم دهد و آن را با وجود تذکر مسئولان استان به بعد از ایام انتخابات موکول کرده است.
علت تعویق استیضاح شهردار گرگان ایرادات شکلی

عیسی مهری روز گذشته در صحن شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به گلستان ما در خصوص استیضاح شهردار گرگان پس از ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مشکلات شکلی بر موضوع استیضاح هم وجود داشته باشد پس از ایام انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر می‌توانند از حق قانونی خود برای استیضاح شهردار استفاده کنند و نهایتا کل زمان برای این امر ۲۰ روز خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان علت تعویق استیضاح را ایرادات شکلی و همچنین مکاتبه استانداری گلستان دانست و افزود: در خصوص ایرادات شکلی بر موضوع استیضاح این مسئله از وزارت کشور نیز استعلام شده است و بنا شد تا زمان پاسخ وزارت کشور که احتمالا به پس از ایام انتخابات بر می‌گردد اعضای شورای شهر منتظر بمانند.

واکنش شهردار گرگان نیز به مسئله استیضاح این بوده تا آخری روز شبانه‌روز برای اجرای پروژه‌ها تلاش خواهد کرد.

سید محمدرضا سید النگی می‌گوید: هدف بنده به عنوان شهردار و ۹ عضو شورای شهر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و لحظه‌ای از خدمت به شهروندان غافل نخواهیم شد و این خدمت تا دقیقه ۹۰ ادامه دارد.
گرچه باید منتظر بود که سرنوشت شهردار گرگان در تیر ماه سال جاری چه می‌شود اما اعضای شورای اسلامی شهر گرگان باید بدانند که دود این تصمیمات جنجالی به چشم مردمی می‌رود که به وعده‌های آنها در ایام انتخابات ایمان داشتند.

گفتنی است سه عضو شورای اسلامی شهر گرگان صفرعلی پایین محلی، ابوالفضل تجری و محمدرضا عجم با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای شهر گرگان خواستار اعمال ماده ۸۳ قانون شهرداری‌ها و طرح سئوال و استیضاح شهردارگرگان در هفته گذشته شدند.

عدم شفافیت در خصوص آخرین وضعیت ابر پروژه‌های شهر گرگان مانند تله کابین، شهربازی، بازار موزه هفت شهر از دلایل بود که این سه عضو شورای اسلامی شهر گرگان برای استیضاح شهردار مطرح کردند.

حجت الله مقسم، سید غلامرضا موسوی و علی اکبر بصیرنیا نیز با تاکید بر قوانین شورای اسلامی شهر، طرح این نامه و بررسی درخواست استیضاح را فاقد وجاهت قانونی دانستند و این امر منجر به مکاتبه و بررسی این موضوع از سوی شورای اسلامی شهر گرگان شد.

این اقدام با واکنش بسیاری از فعالان اجتماعی شهر همراه بود و اعتقاد کارشناسان و فعالان اجتماعی شهر این بود که در مدت زمان باقی مانده تغییر در کرسی شهرداری باعث رونق به پروژه‌های شهر گرگان نخواهد شد.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.