1400-06-27 09:33
970
0
76162
یادداشت؛

استاندار بومی یا غیر بومی مسئله این است؟

نگارستان ایران نیز دارای شرایط خاصی است از محرومیت توسعه ای خفته زیر جنگل های هیرکانی تا لزوم توجه به ظرفیت همسایگانی که هر کدام دارای سفیران فرهنگی و اقتصادی خود در استان هستند.

به گزارش گلستان ما، هادی احمدی فعال سیاسی- رسانه ای گلستان در یادداشتی به حواشی اخیر انتخاب استاندار گلستان و گزینه های مطرح شده پرداخته است.

یکی از ملاک نگاه دولت ها به استان ها در انتخاب استانداران و نگاه وزرای کشور دولت های سیزده گانه به انتخاب استانداران بوده است.

برای مثال در دولت اول رییس جمهور سابق مبنا برا انتخاب استانداران بومی و آشنا با وضعیت استان ها بوده که در همین راستا نیز گلستان بعد از هشت سال رنگ بوی فردی بومی را بر صندلی عالی مدیریتی خود دید که نکات مثبت و منفی را به همراه داشت.

اکنون نیز دومین چالش پیش روی دولت سیزدهم پس از انتخابات وزرای دولت، انتخاب استاندار می باشد که مشخص است وزیر کشور نگاه ویژه ای به بومی بودن یا غیر بومی استاندار ندارد و متناسب با شرایط استان و ویژگی های درنظر گرفته به انتخاب جایگاه استاندار خواهد پرداخت.

تا جایی که مطلع هستم در این موضوع حساسیت مردم استان های مختلف به یک اندازه نیست مثلا خوزستانی ها روی استاندار غیر خوزستانی خیلی حساس هستند و خب در گذشته مواردی بوده که حتی استاندارهای بسیار قوی و توانمند را از روز اول با موضع منفی مورد برخورد قرار داده اند و نهایتا آن فرد خیلی نتوانسته موفق ظاهر شود و در این دوره نیز با خلیلیان خوزستانی رو به رو شده اند.

پس از گذشت سالیان مختلف سرانجام گلستان توانست ظرفیت نیروی انسانی مستعد را با یک وزیر، یک عضو هیئت رییسه مجلس و یک معاون وزیر نشان داده که می تواند در ارکان حساس حاکمیتی و مدیریتی افراد توانمندی را معرفی نماید.

نگارستان ایران نیز دارای شرایط خاصی است از محرومیت توسعه ای خفته زیر جنگل های هیرکانی تا لزوم توجه به ظرفیت همسایگانی که هر کدام دارای سفیران فرهنگی و اقتصادی خود در استان هستند.

ایران کوچک این روزها هر روز با یک اسم مواجه می شود و هر روز نام های بسیاری را بالای سر خود می بیند اما استانداران غیربومی در طول دولت دوازدهم امتحان خود را پس داده اند و با پیگیری های صورت گرفته نیز خواسته اصلی مجمع نمایندگان گلستان نیز انتخاب فردی است که با پوست، گوشت و خونش محرومیت های خفته در گلستان را درک کرده است.

با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور و معیشتی مردم به نحوی است که حتی یک روز هم می تواند تاثیر گذار باشد و انتخاب افراد غیربومی می تواند عدم استفاده از ظرفیت های انسانی مستعد بومی یا از دست دادن فرصت خدمت برای شناخت ظرفیت ها را به همراه داشته باشد انتظار می رود مقامات عالی دولتی علی الخصوص نمایندگان گلستانی مجلس و معاون سیاسی وزیر کشور که فردی گلستانی است نسبت به انتخاب استاندار بومی حساسیت های ویژه ای را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.