1402-01-17 13:56
579
0
84352
سرپرست بنیاد شهید و امورایثارگران گلستان:

ادارات متعهد به پرداخت یک درصد بودجه ایثار و شهادت باشند/ راه‌اندازی فاز اول پروژه توانبخشی ایثارگران

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست متعهد به پرداخت یک درصد بودجه ایثار و شهادت باشند.

به گزارش گلستان ما؛ محمدعلی طالع‌زاری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: دولت سیزدهم در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بند «ک» تبصره ۹ اعلام کرده است ادارات از محل اعتبارات هزینه‌ای دولت متعهد به پرداخت یک درصد بودجه ایثار و شهادت باشند.

وی درخصوص اجرای این تبصره قانونی در استان بیان کرد: با حمایت استاندار گلستان این تبصره واحده به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و قرار است سال ۱۴۰۲ که اولین دبیرخانه ایثار و شهادت راه‌اندازی می‌شود سهم هر دستگاه از محل یک درصد مشخص شود تا بتوانیم در حوزه تألیف کتاب، یادواره‌ها، برنامه‌ها، رسانه، تولید محتوا و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت مجتمع توانبخشی- فرهنگی ایثارگران توضیح داد: این پروژه در سال ۸۵ کلید خورد در این سال‌ها پیمانکاران مختلفی پای کار آمدند و کار را تحویل دادند، اما با توجه به قصور پیمانکار تا قبل از سال ۹۹ پروژه را تحویل گرفتیم.

طالع‌زاری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید به عنوان کارفرما در این پروژه ورود کرد، گفت: اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان به طور کامل اخذ شده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر فاز اول پروژه بزرگ توانبخشی ایثارگران شامل استخر و تجهیزات توانبخشی راه‌اندازی شده است و مردم نیز می‌توانند از این پروژه بهره‌مند شوند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از راه‌اندازی پروژه «خانه ایثار یا پارک سلامت» برای جانبازان اعصاب و روان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز کرد: این پروژه به متراژ ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در قرن آباد جانمایی شده است ۵ میلیارد تومان از محل درآمد‌های نفتی و ۲. ۵ میلیارد تومان از محل درآمد‌های آستانی تخصیص داده شده است.

طالع‌زاری گفت: بخش‌هایی شامل ده سوئیت از پروژه خانه ایثار یا پارک سلامت؛ کمتر از یک سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان بیان کرد: در این راستا پیامک به جانبازان بالای ۷۰ درصد ارسال شده است.
طالع‌زاری پیرامون بیمه تکمیلی خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: یک سری مسائل و مشکلات نظیر عدم تأمین برخی از دارو‌های خاص و یا خارجی از شمول پرداخت حمایتی بیمه خارج است به همین منظور با بیمه دی وارد مذاکره و عقد قرارداد شدیم تا بر اساس سیاستگذاری‌های جدید بتوانیم بخشی از مشکلات جانبازان را برطرف کنیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر اکثر داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نسبت به خدمات‌رسانی جامعه هدف اقدام می‌کنند فقط بیمارستان فلسفی مطالباتی دارند که قرار است پرداخت شود تا این بیمارستان نیز در جرگه خدمت‌رسانی به جانبازان قرار بگیرد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.