1403-07-29 12:30
85
0
91807
یادداشت؛

آزادی قدس خون‌بهای شهدای غزه

مصیب کوهی‌مشایخ، فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی نوشت: خون یحیی‌های فلسطین همیشه می‌جوشد تا آزادی نهایی قدس این چشمه شهادت جوشان خواهد بود.

به گزارش گلستان ما - مصیب کوهی‌مشایخ، فعال رسانه‌ای گلستان؛ یزید بن معاویه در دین محمد (ص) آخرین پیامبر الهی و فرستاده خداوند متعال که همه انسان‌ها را دعوت به اخلاق و انصاف و رستگاری و عدل و انصاف کرده، یزید علناً بدعت کرد و حسین بن علی (ع) نوه گرامی رسول خدا (ص) با این مرد فاسق و فاسد بیعت نکرد و امام حسین (ع) به دعوت مردم شبه‌جزیره عراق برای هدایتگری مردم آن دیار رهسپار مکه و کربلا شد.
او با اهل‌وعیال خود سفر الهی‌اش را شروع کرد و متأسفانه همان مردمی که به او نامه دعوت فرستادند خیانت کردند و ابن زیاد با دسیسه‌های فراوان عده‌ای را که همراه واقعی حسین به علی (ع) بودند به شهادت و یا به زندان انداخت و عده‌ای هم که طمع‌های دنیوی داشتند در این مسیر از همراهی با حسین بن علی (ع) منصرف شدند.
در آن زمان به خاندان پیامبر (ص) خیانت شد و برخی مردم یزید و لشکریانش در مسیر ظلم‌های بیشتر به مردم مظلوم مسلمان همراهی کردند و سرانجام به دستور مستقیم پسر زن بدکاره (یزید بن معاویه) سر از تن نوهٔ رسول خدا جدا شد و سر فرزند شیرخواره‌اش را درحالی‌که زبانش مثل ماهیِ از آب بیرون‌افتاده و از عطش فراوان بازی‌بازی می‌کرد با تیرهای سه‌گوشه خیانت مسلمانان نماها گوش‌تاگوش بریدند و لشکریان یزید خانواده آل رسول‌الله را با بی‌شرمی به اسارت بردند.
سر حسین را در تشتی از طلا برای یزید فرستاده شد و خون حسین به زمین ریخت، خون حسین هنوز می‌جوشد و منتقمش روز جمعه‌ای در حالیه به دیوار خانه خدا تکیه زده فریاد می‌زند: کجاست آنکه که خون‌خواه مظلوم کربلا باشد…
ولی آنچه که در تاریخ از یزید و لشکریانش مشاهده می‌شود جز لعن و نفرین برای آنها چیزی باقی نمانده است؛ ولی نام حسین (ص) در سراسر ادیان جهان پس از یک‌هزار پانصد سال هنوز جاری است.
در خصوص حوادث ۸۰ساله مردم کشور مظلوم فلسطین و اشغالگری آن توسط صهیونیست‌های وحشی و سگ هار آمریکا در منطقه که جلاد بودن آنها برای جهانیان آشکار شده و به‌خصوص اتفاقات و حوادث یک سال اخیر بعد از عملیات مقتدرانه رزمندگان حماس شاخه گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه که نشان داد به فرمایش شهید راه قدس رهبر حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله که اسرائیل غاصب خانه جعلی‌اش از تارعنکبوت نازک‌تر و ازبین‌رفتنی است.
در حوادث یک‌ساله اخیر مشخص شد که شمرها و یزیدیان زمانه بسیارند و علی اصغرها و رقیه‌ها و علی‌اکبرها و عباس‌های فراوانی شهید شدند و می‌شوند.
مانند شهدای جنگ تحمیلی هشت‌ساله دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای رزمندگان حزب‌الله لبنان، شهدای مقاومت فلسطین، یمن و شهدای مدافع حرم در حوادث سوریه و غیره در غزه نیز شهید داریم، فرزند نحس یهود صهیون، خانهٔ مقدس، را به نکاح نامشروع خود درآورده است که از اساس باطل بوده و یحیی سنوار و دوستانش با آن سر به مخالفت نهادند.
فرزند نحسِ صهیون خونِ سر فرزندانِ اسماعیل را همچون ضحاک می‌نوشد خون یحیی باز به زمین ریخت، خونِ یحیی می‌جوشد… می‌جوشد… می‌جوشد… تا روزی که هزاران‌هزار از آنها کشته شوند، تا انتقام خون یحیی گرفته شود.
شهید یحیی ابراهیم حسن السنوار ملقب به ابو ابراهیم در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۵ در اردوگاه آوارگان در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه به دنیا آمد و خانواده وی پس از مهاجرت از شهر اصلی خود «مجدل عسقلان» در سال ۱۹۴۸ به خان‌یونس پناه بردند.
وی از ابتدای فعالیت‌های مبارزاتی‌اش، شخصیت برجسته خود را نشان داد و یکی از فعالان حماس در مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه بزرگ ۱۹۸۷-۱۹۹۳بود
. او چندین بار توسط صهیونیست‌ها در سنین ۱۹ و ۲۱ سالگی دستگیر شد و به زندان افتاد؛ ولی چون نمی‌توانستند از او اقرار بگیرند برای عضویت در گروه‌های مقاومت او آزاد می‌شد؛ ولی در سال ۱۹۸۸ در سن ۲۲ سالگی در عملیاتی که محکوم به کشتن چند صهیونیسم شد برای مدت ۲۵ سال زندانی شد.
او پس از اسارت چندین ساله و آزادی در پست‌های سازمانی قرار گرفت و از نخستین کسانی بود که به بازوی نظامی حماس، «گردان‌های عزالدین قسام» پیوست و در سال ۲۰۰۵ سمت فرماندهی تیپ خان‌یونس را برعهده گرفت. وی یکی از اعضای برجسته «ستاد» گردان‌های القسام شد و از برجسته‌ترین اعضای لیست ترور رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شد.
صهیونیست‌ها یحیی السنوار را مغز متفکر بسیاری از عملیات کماندویی، به‌ویژه عملیات موسوم به «بمب تونلی» که سایت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در مدت پنج سال هدف قرارداد، می‌دانستند.
سنوار که از سال ۲۰۱۵ در فهرست ترور آمریکا جنایت‌کار قرار داشت و در جنگ هشت‌روزه و ۲۱ روزه نقش اساسی داشت و یکی از طراحان اصلی عملیات مقتدرانه و دلاورانه طوفان الاقصی علیه جنایات ۸۰ساله اسرائیل بود.
این فرمانده دلاور که جمله‌ای را از امام علی علیه‌السلام می‌گوید: این جمله را از امام علی (ع) به‌خاطر سپرده‌ام، زندگی انسان دو روز است، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست و روزی که مرگ سرنوشت توست، از روز اول نمی‌ترسم؛ چون مرگ سرنوشتم نیست و کسی نمی‌تواند به من آسیبی برساند و از روز دوم هم نمی‌ترسم؛ چون اگر تقدیرم باشد نمی‌توانم مانع باشم.
اسرائیل جعلی، غاصب و جنایت‌کار جنگی اگر هزاران یحیی السنوار را هم بکشد و شهید شد و قضیه و داستان کشور فلسطین مقاوم در اشغالگری این سرزمین توسط صهیونیست‌های خونخوار تغییری نخواهد کرد.
سنوار مردی مقاوم و جهادی که تمام عمر بابرکت و جهادی خود را از دوران نوجوانی تا آخرین ثانیه‌های عمرش و حیاتش را وقف کشور و مردم مظلومش کرد و سرانجام هم در وسط معرکه جنگ شهید شد و در تاریخ مردم مقاوم فلسطین ثبت شد که یحیی السنوار با طراحی هوشمندانه عملیات مقتدرانه طوفان الاقصی همه صهیونیست‌ها را که ادعای واهی فراوانی داشتند.
او و یارانش همه ادعاهای کاذب آن‌ها را بی‌آبرو و بی‌حیثیت کرد و سیلی محکمی به صهیونیست‌های جنایت‌کار زدند، یحیی السنوار حالا الگوی میلیون‌ها جوان جبهه مقاومت شد و نامش تا ابد به یادگار در سرزمین فلسطین و جهان اسلام ثبت شد.
او مرد شجاعی بود که در تونل‌های زیر زمینی نبود، ادعاهای مضحکی که اسرائیل داشت که او مخفی شده است همه از اساس پوچ بود.
بلکه برعکس او مردی بود که شجاعانه سلاح بر دست در ساختمانی در رفح تن‌به‌تن با نیروهای اسرائیل جنایت‌کار جنگید و مردانه شهید شد. او با این عملش نشان داد که مقاومت و ایستادگی یک ایده و مکتب الهی است و هرگز ازبین‌رفتنی نیست.
جوانمردی که ۲۵ سال از عمرش را در زندان‌های صهیون اسیر و زندانی بود و میلیون‌ها ساعت و سختی‌ها و شکنجه‌های متفاوت جلادان را در زندان‌های صهیون غاصب تحمل کرد.
مرد سلحشوری که بعد از آزادی از زندان هم پرچم مقاومت را قوی‌تر در دستانش گرفت و حتی یک روز هم سلاحش را بر زمین نگذاشت تا این پیام را به مردم فلسطین و آزادگان سراسر جهان برساند که مقاومت همان‌طور که خداوند متعال در کلام الهی مسلمانان وعده بحقش را داده است که حق پیروز خواهد شد و باطل ازبین‌رفتنی است که راه مبارزه و مقاومت در برابر صهیونیسم جنایت‌کار و قاتل زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین و غزه و یمن و لبنان ایستادگی در برابر آنها است.
او شجاع مردی بزرگ بود که در خاک فلسطین دوست‌داشتنی‌اش و سرزمین مادری‌اش درس زندگی جوانمردی، آزادگی، شهامت، عزت و «هیهات من الذله» را معنایی دیگر بخشید.
او چهره قدرتمند و درخشان مقاومت و مجاهدت بود و مردی که تمام عمرش با دشمنان ظالم و ستمگر مبارزه کرد، جنگید و سرانجام باعزت و سربلندی به معراج حقیقی شهیدان پرواز کرد و ثمره خون هزاران‌هزار، شهید ایستادگی و مقاومت نجات کل سراسر فلسطین مظلوم و نابودی اسرائیل خواهد بود به فضل پروردگار قادر.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.