1403-03-08 10:42
235
0
90179
راه شهید جمهور ادامه دارد؛

آخرین مأموریت دولت سیزدهم و حماسه ماندگار انتخابات

شهادت رئیس‌جمهور باعث شد کشور در آستانه یک انتخابات بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار بگیرد و مسئولان استان گلستان در تلاش هستند که راه یک‌ساله را یک ماه طی کنند و حماسه ماندگار هشت تیر را رقم بزنند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ اتفاق بزرگ اردیبهشت یعنی سانحه هوایی بالگرد رئیس‌جمهور باعث شده که استان گلستان مانند سایر استان‌های کشور در آستانه برگزاری یک انتخابات بزرگ قرار بگیرد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور، ثبت‌نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خردادماه در وزارت کشور انجام می‌شود و شورای نگهبان تا ۲۱ خرداد صلاحیت این افراد را بررسی خواهد کرد و ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت ده اعلام می‌شود.

بر اساس زمان‌بندی مشخص شده از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات انتخاباتی نامزدها انجام می‌شود و در هشت تیر انتخابات برگزار خواهد شد.

به این اتفاق بزرگ کمتر از یک ماه فرصت باقی‌مانده و این مسئله باعث می‌شود که مسئولانی که فرایند انتخابات را در بازده یک‌ساله آماده می‌کردند در یک بازده کوتاه‌مدت به برگزاری چنین انتخابات مهم و حساسی دست بزنند.

در این راستا پس از اعلام نخستین اطلاعیه وزارت کشور که در آن زمان ثبت‌نام و شرایط ثبت‌نام از داوطلبان است مسئولان استان گلستان به برگزاری نشست هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات اقدام کردند.

در اطلاعیه انتخابات کشور آمده که داوطلبان باید به‌صورت حضوری در وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و به استناد ماده (۳۵) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی مثل از رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل و تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.
 
 همچنین سابقه تصدی حداقل مجموعاً چهار سال به‌عنوان مقامات سیاسی و یا معاونان رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای‌عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها و مؤسسات در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و استانداران، شهرداران با شهرهای بیش از دو میلیون نفر جمعیت، اشخاص و مقامات و مدیران هم طراز مناصب فوق با تشخیص شورای نگهبان در این اطلاعیه تأکید شده است.


 در دومین جلسه هماهنگی ستاد انتخابات در استان گلستان نیز به انتخاب معتمدین و تشکیل هیئت‌های اجرایی ۱۴ گانه در شهرستان‌ها تأکید شد و بنا به گفته سید علی مهاجر، رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در تلاش هستیم که بتوانیم این مهم بر اساس چهار راهبرد مقام معظم رهبری انجام شود.

در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری در استان گلستان مجموع یک‌میلیونی و ۳۵۴ هزار واجد شرایط رأی‌دادن در گلستان، بیش از ۸۲۵ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.

گلستان با ثبت مشارکت ۶۱ درصد، جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ میزان مشارکت مردم در انتخابات بوده و در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری، ۴۶۲ هزار نفر به سید ابراهیم رئیسی، ۱۳۹ هزار نفر به عبدالناصر همتی، ۸۴ هزار نفر به محسن رضایی و ۲۵ هزار نفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رأی دادند.

در آن انتخابات بیش از ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و همچنین نیروهای انتظامی، قضایی، امنیتی و رسانه‌های در برگزاری انتخابات باشکوه در روز ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۸ پای‌کار بودند.

گلستانی‌ها که در چند ماه گذشته نیز برای انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پای‌کار آمدند با میزان مشارکت ۵۴.۱ درصد توانستند جزو سه استان برتر کشور از میزان مشارکت در انتخابات باشند.

بنا به گفته استاندار گلستان انتخابات استان گلستان در سالم‌ترین شکل ممکن اتفاق افتاده و دلیل آن نظارت کامل و عدم دخالتی توسط مدیران و کارکنان در سوء گیری انتخاباتی صورت بود.

زنگانه یادآور شد: انتخاباتی بسیار سالم صورت گرفت و نظارت‌ها حتی در برگزاری روند انتخابات در تمام مراحل با صورت جدی و عالی صورت گرفت و بدون تعارف با متخلفان برخورد شد .

گرچه هنوز آماری از میزان واجدین از شرایط رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم به‌صورت رسمی اعلام نشده؛ ولی در انتخابات گذشته مجموع یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند و مسئولان برگزاری ستاد انتخابات باید در مدت کوتاهی نسبت به برگزاری انتخابات پرشور اقدام کنند.

نکته حائز اهمیت که شاید مورد تأکید مردم نیز قرار دارد این است که راه شهید جمهور تداوم پیدا کند و مسئولیت رئیس‌جمهور دولت چهاردهم باتوجه‌به تلاش شبانه‌روزی شهید رئیسی دوچندان بیشتر است.
 گلستانی‌ها نشان دادند که همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرده در انتخابات به‌عنوان یک وظیفه شرعی و امر مقدس حضور پررنگی خواهند داشت و با حضور خود به تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.
 
 قطعاً مثل همیشه شبکه‌های معاند و غرب برای حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات تلاش خواهند کرد بیان کنند که سیاست‌های نظام باعث کاهش دموکراسی و مشارکت‌های مردمی شده است.

اما حضور میلیونی مردم در تشییع شهید جمهور نشان داده که این مردم وفادار به‌نظام و انقلاب هستند و قطعاً حماسه ماندگار در هشت تیرماه را از سوی مردم ایران خواهیم داشت.
 انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.